شناسه خبر : 31173
یکشنبه 05 بهمن 1393 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیون خون شهدا

استقلال، پیشرفت و توسعه امروز کشور مدیون خون شهدا است
 

به گزارش «ایثار» حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین قرائتی در مراسم یادواره شهدای نوجوان در جمع خانواده معظم شهدا و خادمان به شهدا افزود: امروز آمریکا روسای جمهور کشورهای دیگر را تعیین می‌کند اما در ایران حتی نمی‌تواند یک کد خدا و شورای روستایی را تغییر دهد، این استقلال و آزادی از برکت همین خون‌های پاک شهداست. 40 سال پیش در قم کلاس داشتم 20 نفر شرکت داشتند امروز میلیون‌ها نفر از این سخنرانی‌ها بهره می‌برند بر پایی مجالس معنوی و بهره‌مندی مخاطبان میلیونی همه به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا اضافه کرد: حضرت امیر المومنین علی (ع) کمالات بسیاری داشتند اما به خاطر هیچ‌کدام از کمالاتی که داشتند نفرمودند رستگار شدم اما در مقام شهادت چنین فرمودند و این نشان از جایگاه رفیع شهادت است.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه ما در قبال شهدا چیست؟ باید وصایای شهدا را مطالعه کنیم و چکیده این وصایا به مردم منتقل شود تا مردم بیشتر این شهدا را بشناسند؛ اکنون کتاب‌های زیادی در این خصوص منتشر شده و این‌ها باید خلاصه و در قالب‌های دیگر نیز عرضه شود.

وی ادامه داد: بیش از 95 درصد رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل اهل نماز بودند اگر مملکت در خطر بیفتد جوانان مسجدی به جبهه‌ها می‌روند و به دفاع می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه نماز هدیه‌ای الهی است که به ما اعطا شده است افزود: همه کمالات در نماز است و 135 نکته را در نماز شناخته‌ام که مردمی بودن، حق همسایه، عدالت، توحید، معاد، نشاط، یاد شهدا در نماز از آن جمله است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم ضمن تجلیل از شهدای نوجوان استان قم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با شناساندن شهدای نوجوان باید به نسل‌های آینده منتقل شود و نوجوانان امروز رسالت خویش را در قبال شهدا بشناسند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: برگزاری این یادواره‌ها با هدف تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است فرهنگی که دشمنان را از نفوذ و تسلط بر این کشور ناتوان ساخته است.

وی ادامه داد: استان قم در دوران هشت سال دفاع مقدس 268 شهید نوجوان را تقدیم نموده است.

 در پایان این مراسم از والدین معظم شهدایی که در حین خواندن نماز به درجه شهادت نائل آمدند تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi