شناسه خبر : 32941
یکشنبه 24 اسفند 1393 , 15:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین جلسه «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت»

شهیدنیوز: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل اولین جلسه «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» به ریاست رئیس جمهور در اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

 

حجت‌الاسلام  و المسلمین "سید محمدعلی شهیدی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح برنامه‌های این نهاد در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: مهم‌ترین برنامهٔ بنیاد در سال 94 به‌عنوان یک اولویت، رهنمود مقام معظم رهبری درباره نشر فرهنگ ایثار است. ما در سال جدید، در این زمینه به‌صورت ویژه وارد خواهیم شد.
 
وی در ادامه به برگزاری اولین جلسهٔ «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» به ریاسترئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: این شورا طبق ماده ۶۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تشکیل شدهاست و اولین جلسهٔ آن نیز با حضور اعضا برگزار می‌شود.
 
شهیدی با بیان اینکه عمده اولویت‌های بنیاد در زمرهٔ کارهای فرهنگی است، افزود: پرداختن به این موضوعات بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری است که سفارش داشتند بکوشید این فرهنگ در جامعه باقی بماند و پر رنگشود. در این زمینه در سال جاری هم فعالیت‌هایی صورت گرفت، اما مهم‌ترین کار ما در سال ۹۴ همین موضوع است.
 
وی با بیان این‌که دبیرخانهٔ شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیش از این تشکیل شده است، اظهار داشت: اولین جلسهٔ این شورا احتمالاً اوایل اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام روحانی تشکیل خواهد شد.
اینستاگرام
سلام ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی صددرصد فرهنگی با زمینه تقویت شان و منزلت ایثارگران با شرایط زندگی اجتماعی دارای نسبت مستقیم میباشد. هنگامی که ایثارگران مظلوم و محروم از هرگونه تقویت منزلت و شخصیت اجتماعی بیش از سی سال مظلوم و محروم هستند و در بدترین شرایط خانه بدوشی و زندگی خانواده ها در شرایط دشوار ، سالها پیامبر گونه مقابل حوادث تلخ و ناگوار و تهمتهای ناروا صبر کردند اگر امسال یا سال آینده صدها جلسه با حضور مقامات ارشد دولت تشکیل شود بدون حمایت مالی از ایثارگران هیچگونه تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه بی توجهی به وضعیت دشوار زندگی ایثارگران در محدوده دیدگان اهل محل و آشنایان با عرض معذرت میتواند موجب تداوم دلسردی و حقارت انسانهایی شود که از نظر کاملترین دین و مقرب ترین مذهب جزو والاترین ارزشهای معنوی و الهی محسوب میگردند.
تداوم بی اعتناعی نسبت به حفظ و تقویت کرامت ایثارگری که از ضروری ترین و مهمترین کرامات الهی میباشد گرچه نقطه ای کوچک در عظمت صبر ایثارگران تلقی میشود لیکن دارای قدرت ایمان شگرف در اجابت ادعیه یا تاثیر در اعجاز و مشیت الهی همچون پیروزی بر استکبار جهانی بسیار تجربه گردیده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi