شناسه خبر : 33738
چهارشنبه 26 فروردين 1394 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داد از آموزش و پرورش!

فرزند شهید- لطفاً  یک مسؤل با وجدان جواب دهد.  وزیر محترم آموزش و پرورش نمی تواند جوابگو  باشد.

عدم اجرای ماده 51 توسط آموزش و پرورش
 
بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، باید هر ساله به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت که توسط دولت تعیین می شود، به حقوق بخشی از ایثارگران اضافه شود.

بر این اساس به نسبت حداقل حقوقی که دولت در سال 1393برای کارکنان دولت تعیین شده یعنی 600 هزار تومان ، ماهانه 150 هزارتومان باید به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود. مشمولان قانون عبارتند از شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل در دستگاه های دولتی که از حقوق حالت اشتغال بهره مند نیستند و فرزندان شهدا هم به استناد بند «الف» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب دی ماه 1389 به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قید شده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می شوند و به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند.

اما مسولان وزارت آموزش و پرورش که در مخالفت با قوانین مرتبط با ایثارگران ید طولایی دارند از اجرای قانونی که هیات دولت از اول سال 93 آن را ابلاغ نموده سر باز میزنند و نبود اعتبارات را بهانه می کنند در صورتی که اگر واقعاً مشکل اعتبارات است،چطور ریاست جمهور آن را ابلاغ می کند و همه وزارتخانه ها آن را اجرا ولی آموزش و پرورش از اجرای آن سر باز می زند.

اینستاگرام
چرا در مورد فوق العاده ایثارگری جانبازان بازنشسته خبری نیست ؟
چقدر خوشحالیم که در یک مملکت اسلامی زندگی می کنیم. هیچ مسؤل با وجدانی پیدا نشد؟
بابا تا جایی که من در جریان هستم و چندین بار با مسولان وزارت و امور اداری تماس گرفتم قصد ندارند اجرا کنند چون ایثارگران را زیادی می دانن به دیوان شکایت کنید تا به حقتون برسید. من این کار را کردم.
شما فرهنگی هستید؟
بله. من به دیوان شکایت کردم منتظرنتیجه ام البته متاسفانه دیر اقدام کردم راهنمایی میخاید در خدمتم
مسوولان فقط بلدند اگه نیاز باشه سنگ ایثارگران را الکی به سینه بزنند ولی هیچ ارزشی به این قشر مظلوم قائل نیستند
با سلام لطف کنید یک فراخوان از طرف همین سایت داده شود وهمه ی افراد شامل این ماده نظراتشون جمع آوری شود تا دسته جمعی به دیوان عدالت شکایت کنیم . تا جایی که من اطلاع دارم در بیشتر وزارت خانه ها و نهادها این ماده قانونی اجرا شده است .
آقای رئیس جمهور ایثارگران فراموش شده آموزش و پرورش را دریابید.
عدم اجرای ماده 51 ایثارگری در آموزش و پرورش به علت نبود بودجه، بار مالی، و زیاد بودن ایثارگران.
چرا در آموزش و پرروش یک بام و دو هوا وجود دارد؟چرا برای لایحه رتبه بندی معلمان بودجه هست ولی برای ایثارگران نه؟
به گزارش خبرنگار مهر، وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین وزارت خانه های کشور مسوولیت آموزش ۱۳ میلیون دانش آموز را بر عهده دارد و بیش از یک میلیون کارمند در این نهاد بزرگ مشغول به فعالیت هستند.

یکی از مشکلات همیشگی این وزارت خانه در همه دولت ها کمبود بودجه است که دولت یازدهم هم از این مسئله مستثنی نیست.

با این وجود این روزها یکی از مهمترین خبر های وزارت آموزش و پرورش لایحه رتبه بندی معلمان است که به بودجه زیادی نیازمند است .

به گفته نوبخت سخنگوی دولت طرح رتبه‌بندی معلمان با اعتبار ویژه ۱۳۵۰ میلیارد تومان از اول مهرماه امسال اجرایی خواهد شد ،همچنین برای همین طرح در سال ۹۵ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این ارقام مازاد بر آن سقف بودجه جاری و عمرانی وزارت آموزش و پرورش است.

در این باره علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بودجه لایحه رتبه بندی در مصوبه دولت آمده و تایید شده است.
عزیز من می توانید تکی شکایت کنید کاری نداره هزینه دادرسیش 15000تومان میشه. چرادست دست می کنید.
با سلام . اگر شما به نتیجه ای برسید مگر برای همه اجرا نمی شود؟ لطفاً با آقای صارمی دفتر شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کنید شاید معجزه ای شد برای همه. با تشکر
آقای صارمی 88846781
ایثارگران آموزش وپرورش باید یه گروه داشته باشیم تا با هم هماهنگ باشیم تا یک خروجی داشته باشه.
مجمع يادگاران عرصه ايثار ودانش(ميعاد) در حال شكل گيري است.
اين تشكل مربوط به فرزندان شاهد فرهنگي آپ است كه در روزهاي آتي اعلام موجوديديت مي كند.
هدف آن كمك به فرزندان شاهد در اجراي قوانين وامور مربوط به آنهاست.
ماده 51 را تا حصول نتيجه دنبال مي كنيم
بنده به دیوان شکایت کردم رای به اجرای ماده51 داد ولی اداره آموزش پرورش ناحیه 2 کرج اجرا نکرد...!!!
چه کشور گل بلبلی درست کردیم قانون هم اجرا نمیشود خیلی جالب از بی قانونی کشورهای غربی میگویم در صورتی که همه میدانند قانون از نان شب برای او ملت مهمتر
باسلام چرابه دادمافرزندان شاهدنمی رسند چرافقط حرف عملتان چی میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi