شناسه خبر : 35566
شنبه 06 تير 1394 , 14:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شاهدان روز رستاخیز

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خدای متعال، وجدان انسان، اعضاء بدن، مردم و زمین برخی از شاهدان روز رستاخیز هستند که به اعمال انسان شهادت می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته(5تیر)در جلسه درس هایی از قرآن که در صحن جامع رضوی برگزار شد به موضوع شاهدان اعمال انسان در روز قیامت پرداخت.

وی با استناد به آیه «إِنَّ اللّهَ بِـما تَـعمَلونَ بَـصیـر» گفت: خدای متعال به عنوان اولین ناظر بر اعمال بندگان، در کمین‌گاه رصد اعمال و رفتار ماست و اگر اعمال در زیر سنگ، ژرفای زمین و اقیانوس هم باشد خداوند متعال نسبت به آن آگاه است.

این مفسر قرآن با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع)، پیامبر(ص)، و امامان (ع) بر اعمال امّت آگاهى دارند، عنوان داشت: از بررسى مجموعه معارف مربوط به خصوصیات و ویژگی هاى اهل‏ بیت(ع) چنین برمى ‏آید که ائمه اطهار(ع) به ویژه امام زمان(عج) از کم و کیف عملکردهاى مردم آگاه مى شوند و در موقعیت ها و شرایط خاصى جهت هدایت و اصلاح اعمال و رفتار آنها اقداماتی نیز انجام مى‏ دهند.

وی با اشاره به آیه «بلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ» ابراز داشت: یکی از ابعاد درونی انسان وجدان است که این تمایل فطری، انسان را به کارهای مفید و اخلاقی سوق داده و از اعمال زشت و غیر اخلاقی باز می دارد و همواره با سرزنش ها و نداهای خود مراقب است تا انسان از صراط مستقیم دور نشود و در روز قیامت نیز قاضی اعمال انسان است.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه مردم، حکومت و زمین را از دیگر شاهدان و قاضی های قیامت معرفی کرد و با استناد به آیه «إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا» گفت: زمان قیامت، زمین نیز به رفتار و اعمال مردم شهادت می دهد و اعمال مومن، کافر و منافق را بازگو می کند.

وی با اعلام اینکه امر به معروف وظیفه همگانی است، افزود: در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر همه افراد ناظر بر اعمال یکدیگر هستند؛ لذا هنگام بروز خطا و ارتکاب گناه، نباید بی تفاوت و بی مسئولیت بود بلکه باید به فرد گناه کار متذکر شد.   

به گفته رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گناه و خطای یک فرد برای دیگر افراد جامعه ایجاد مشکل کرده و زمینه گناهان و مشکلات دیگر در سطح جامعه را فراهم می کند.

یادآور می شود سلسله جلسات «درس هایی از قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هرشب ساعت 22 در صحن جامع رضوی برگزار می شود

اینستاگرام
سلام ، نشستن بالای مجلس و حرف زدن بی فایده است. باید آستین را بالا بزنید و در عمل انجام دهید. افرادی که در مرحله حرف ماندند و هیچ عمل صالحی در کارنامه ندارند جزو خاسرین در دنیا و آخرت هستند. اگر مدیر باشند بایستی دوش به دوش مجریان فعالیت کنند لذا نشست و امر و نهی کردن تنها کافی نیست بلکه باید در عمل اقدام شود. برای مثال آقای قرائتی در فروع دین خیلی تلاش کرده اما در اصول نمره قابل قبول ندارد. چطور میتوان نماز و روزه را گسترش داد در حالیکه عدالت جزو اصول دین رعایت نمیشود؟؟
عالم بی عمل به زنبور بی عسل شباهت دارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi