شناسه خبر : 43249
پنجشنبه 13 اسفند 1394 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا در برابر یزیدیان ایستادند

آمریکا یزید امروز است/ شهدا در برابر یزیدیان ایستادند

خبرگزاری فارس: آمریکا یزید امروز است/ شهدا برابر یزیدیان ایستادند

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه آمریکا یزید امروز است، گفت: شهدا برابر یزیدیان زمان ایستادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام سید رضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی بسیج جامعه زنان که با حضور بیش از 300 نفر از بانوان در زینبیه دیزج شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در جامعه اظهار کرد: امام راحل فرمودند "شهدا زنده‌اند" و در قرآن نیز به این امر اشاره شده است "مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند بلکه زنده و نزد خدا روزی می‌خورند".

وی افزود: شهید آوینی در بیانی می‌گوید "آهای شهدا برای ما فاتحه‌ای بخوانید چون شما زنده‌اید" و این یعنی ما می‌توانیم با این شاهدان همیشه زنده مشکلات خود را در میان بگذاریم و از آن‌ها راه‌حل بگیریم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهدای ما این درجه و مقام را به‌راحتی پیدا نکرده‌اند و باید ببینیم و بررسی کنیم که چگونه به این مقام رسیده‌اند که در قرآن بیان شده که مهم‌ترین آن استقامت است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: این استقامت در راه و هدف و اندیشه و عمل است که اگر در راه درست و حق استقامت کنیم خدا ما را یاری می‌دهد و پاداش عمل ما را خواهد داد و شهدا در راه حق استقامت کرده و جان دادند و خدا نزد خود آن‌ها را روزی می‌دهد و زنده و شاهد هستند.

این مسئول بیان کرد: اگر می‌خواهیم امام زمان (عج) از ما راضی باشد، باید راه شهدا را ادامه دهیم و در عمل و در نیات خود صداقت داشته باشیم چراکه نیت صادق خود عین عمل است، هر چند انجام نپذیرد.

وی ادامه داد: شهدا حرمت نگه می‌داشتند و بر نفس خود کنترل داشتند و مراقب حلال و حرام بودند و ما نیز باید این حرمت را نگه داریم و مراقب اعمال و رفتارمان باشیم.

مرتضوی با اشاره به توضیح استقامت گفت: استقامت یعنی به هر بادی نلرزیدن و بردبار در برابر سختی‌ها و مشکلات بودن است و ما قریب به 300 هزار شهیدی که تقدیم کردیم همه استقامت داشته و زیر بار ذلت و ظلم نرفتند و مقابل یزیدیان زمان ایستادند و خم به ابرو نیاوردند و الگویشان امام حسین (ع) و عاشورا بود.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه یزید امروز آمریکاست، عنوان کرد: راحتی و آسایش امروز ما مدیون شهدایی است که برابر یزیدیان ایستادند و امروز باید در مقابل آمریکا که شیطان بزرگ است بایستیم و استقامت داشته باشیم و زیر بار ذلت نرویم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi