شناسه خبر : 80693
جمعه 17 بهمن 1399 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عطرافشانی مزارشهدا بهشت زهرا (س)در دهه فجر

مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا، امروز (پنج‌شنبه) همزمان با ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور، در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

مزار مطهر شهدا در بهشت زهرا (س) تهران عطرافشانی و گلباران شد

مزار مطهر شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران، امروز (پنج‌شنبه) به‌مناسبت ایام‌الله چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور، با حضور خانواده‌های شهدا و عموم مردم در بهشت زهرا (س) عطرافشانی و گل‌باران شد.

در همین راستا، مراسمی در قطعه ۲۷ بهشت زهرا (س) با عنوان «مهمانی لاله‌ها» با حضور حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، «حمیدعلی صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، خانواده‌های شهدا و عموم مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: روزی حضرت نوح (ع) را برای ساختن کشتی و وعده طوفان به تمسخر گرفتند، اما طوفان آمد، نوح و یارانش رهایی یافتند و در تاریخ ماندگار شدند، اما منکرین و تمسخرکنندگان غرق و نابود شدند. جریان تاریخ ادامه پیدا کرد و حضرت ابراهیم (ع) آمد و در تاریخ به عنوان پدر انبیاء ماندگار شد، اما نه از «نمرود» نامی ماند و نه از نمرودیان.

وی با اشاره به همراهی حضرت خدیجه (س) و حضرت علی (ع) با پیامبر اکرم (ص) در گذشتن از سختی‌های صدر اسلام و محاصره شعب ابی‌طالب، گفت: همراهی حضرت فاطمه (س) با حضرت علی (ع) و همچنین حضرت زینب (س) با  حضرت سیدالشهداء (ع) هم از همین جنس است. این یک جریان تاریخی است. همیشه کنار هر مرد بزرگی، یک بانوی بزرگ و بزرگوار بوده است و در تاریخ همیشه جریان حق مثل امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) به‌عنوان یک رادمرد که تاریخ مدیون اوست، جاودانه ماند و از منکران ایشان و یزیدیان اثری نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، امپریالیسم و مستکبران جهانی دست به دست هم دادند تا صدای ملت ما را خفه کنند و سد حرکت تکاملی و بالنده ملت ما باشند، اما در زندان‌های ستمشاهی امثال خانم دباغ‌ها در کنار برادران انقلابی خود شکنجه شدند و نگذاشتند حکومت طاغوت به هدف خود برسد.

حجت‌الاسلام شکری با تأکید بر اینکه این سرنوشت حتمی تاریخ است که مستکبران باید بروند و صالحین بمانند، اضافه کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ملت ما، جنگی نابرابر را تحمیل کرد، اما به برکت خون شهدا، مجاهدت رزمندگان و مقاومت آزادگان و همراهی مادران، همسران و فرزندان شهدا، امروز بعد از ۴۲ سال انقلاب ما توفنده‌تر از هر روز به پیش می‌رود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و برکت خون شهدا و مجاهدینی که خون مبارک‌شان را در این راه تقدیم کردند، بالنده‌تر از همیشه به پیش می‌رود و با بیداری ملت‌‌های مسلمان، یک روز پرچم با عظمت خود را به دست رهبر جهانی‌مان، حضرت بقیةالله (عج) خواهد داد و حتماً وعده حق تحقق پیدا خواهد کرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi