شناسه خبر : 90929
چهارشنبه 01 تير 1401 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج

دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای قرارداد واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج بر ضرورت همکاری مسئولان استان البرز برای حل مشکلات این بیمارستان تأکید کرد.
 
 در این توضیحات آمده است:
1- نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفاً بر اساس وظیفه شرعی و اخلاقی و اجتماعی خود در کاستن از مشکلات موجود در استان البرز و بنا به پیشنهاد مقامات قضایی انتظامی اداری استان و با علم به چالش‌ها و معضلات عدیده و با توکل بر خداوند متعال و تکیه بر قول و فعل مسئولان اقدام به پیگیری موضوع واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرده است.
2- علی‌رغم گذشت نزدیک به یک سال از فرایند واگذاری و برخلاف قول‌های اولیه در جلسات شورای تأمین استان البرز و دادگستری، همکاری و مساعدت لازم از جانب مسئولان مشاهده و اجرایی نشده ولیکن این نمایندگی بر قول و تعهد خود باقی مانده و نزدیک به یکصد میلیارد تومان بابت رفع تعهدات سازمان همیاری به اشخاص ثالث و پرداخت حقوق و دستمزد و پاداش پرسنل و کارکنان و تجهیز بیمارستان هزینه کرده است.
3- متأسفانه مجموع اقدامات مسئولان ذیربط به خصوص سازمان همیاری استان البرز که زیر نظر مستقیم استاندار محترم البرز است موجب بروز مشکلات فراوان برای اداره و ادامه راه شده است. هرچند علت این ناهماهنگی و عدم همکاری نیز جای بررسی و موشکافی و تحلیل دارد. مکاتبات فراوان و پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و خدمتگزار و خادم خانواده شهدا و ایثارگران جهت تشکیل جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات موجود نیز راه به جایی نبرده و استانداری البرز حتی از پاسخ به مکاتبات خودداری می‌نماید.
4- به علت مدیریت ناصحیح و اقدامات ناصواب و بعضاً مغرضانه متصدیان و متولیان امر در زمان تصدی‌گری و مدیریت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که متأسفانه تاکنون مورد پیگیری نهادهای امنیتی و قضایی استان قرار نگرفته بیمارستان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو است. سازمان همیاری و دادگستری استان البرز مکلف و متعهد به تشکیل و اعزام تیم کارشناسان رسمی جهت اصلاح حساب و حسابرسی بیمارستان بوده و تکلیف نمایندگی ولی‌فقیه در رفع تعهدات، صرفاً بعد از انجام حسابرسی و اصلاح حساب، مورد توافق قرار گرفته است. متأسفانه سازمان همیاری علی‌رغم تعهد در قرارداد، به بهانه عدم وجود منابع مالی جهت استخدام و اعزام کارشناس هیچ توجهی به این مهم ننموده و پرداخت‌های صورت گرفته صرفاً جهت جلوگیری از نارضایتی و حفظ شأن و منزلت انسانی بازنشستگان محترم و بستانکاران بیمارستان بوده است که قدر مسلم در آینده و با انجام حسابرسی امکان مغایرت و اشتباه وجود خواهد داشت و مسئولیت این موضوع نیز با مستنکفین از انجام تکلیف است. این وضعیت نامناسب به خصوص در مورد بازنشستگان این بیمارستان باعث نارضایتی و سوءاستفاده رسانه‌های معاند و دشمنان شده است که ادامه عدم همکاری در این زمینه جای تأمل دارد.
5- در صورت ادامه وضع موجود و در راستای عمل به تکلیف شرعی در حفظ امانت خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران و سهامداران حقیقی و حقوقی و عمل به تأکیدات شرع مقدس، نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان وکیل و خادم عزیزان خانواده شهدا و ایثارگر، ناگزیر به اتخاذ تصمیم مقتضی در این مورد خواهد بود که همه مسئولیت تبعات این اقدام موضوع مستقیماً برعهده آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی است که بر قول و تعهد خویش مبنی بر کمک و مساعدت بر رفع مشکلات باقی نمانده‌اند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi