شناسه خبر : 94428
دوشنبه 02 آبان 1401 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران اداره دارایی‌های خود را به عهده می‌گیرند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: رابطه خانواده‌های ایثارگران با دارایی‌های آن‌ها بدون اجازه قطع شده است که باید این دارایی‌ها به آن‌ها بازگردد، برنامه‌هایی پیشنهاد شده که مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته و باید عهد بسته شود که به تعهد خود عمل کنیم.

 

خانواد‌ه‌های شهدا و ایثارگران اداره دارایی‌های خود را به عهده می‌گیرند نشست اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای صندوق اندوخته شاهد با حضور «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکشنبه اول آبان‌ در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست اظهار داشت: امیدوارم امانت‌داران خوبی در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم و بتوانیم این امانت را به سلامت و پربارتر به صاحبانش برسانیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به زحمات و تلاش‌های مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: مسئولان بنیاد در گذشته دارایی‌های ایثارگران را توسعه دادند، برخی از این دارایی‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار ایثارگران قرار گرفت، هنر مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ دارایی‌های ایثارگران است و اینکه منافع این دارایی‌ها به صورت شفاف و عادلانه به ایثارگران برسد.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: برخی از دارایی‌های ایثارگران حبس شده و از دسترس خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دور مانده است که در برخی موارد با عدم شفافیت مواجه شده است که پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده، مجموعه‌های بنیاد صرفاً بنگاه اقتصادی نیستند و دارای ابعاد فرهنگی هم هستند و فعالیت‌های ارزنده در آن‌ها باعث تقویت و حفظ آبروی بنیاد و زنده نگه داشتن نام شهدا می‌شود. انحراف در این مجموعه‌ها باعث بدنامی می‌شود لذا آنچه در سایر سازمان‌ها مباح است در این مجموعه‌ها حرام است و باید نام مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر ارائه گزارش شناخت از عملکرد مجموعه صندوق اندوخته شاهد، خاطرنشان کرد: رابطه خانواده‌های ایثارگران با دارایی‌های آن‌ها بدون اجازه قطع شده است که باید این دارایی‌ها به آن‌ها بازگردد، برنامه‌هایی پیشنهاد شده که مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته و باید عهد بسته شود که به تعهد خود عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: نیاز به شفاف‌سازی در زمینه عملکرد مالی مجموعه‌ها وجود دارد، هنوز در نقطه صفر هستیم و پرونده‌های زیادی روی دست ما است، گاهی برخی مدیران برای محبوبیت خودشان اموال بیت‌المال را خرج می‌کنند که باید جوابگوی آن باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه ادغام نهاد‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد هفت نهاد بزرگ و کوچک در مرکز و استان‌ها دارد که نمی‌توان این نهاد‌ها را با انبوه مشکلات ادغام کرد و باید مشکلات آن‌ها حل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اداره دارایی ایثارگران گفت: بنیاد وظیفه معاضدت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به عهده دارد. خانواده ایثارگران نیاز به وکیل ندارند و باید خودشان اختیار دارایی‌هایشان را در دست بگیرند، اموال و دارایی‌های بنیاد که از این نهاد خارج شده است باید پس گرفته شود و در اختیار ایثارگران قرار بگیرد.

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و عضو هیئت امنای صندوق اندوخته شاهد در این نشست با اشاره به ارائه گزارش عملکرد صندوق اندوخته شاهد بر شفاف‌سازی عملکرد صندوق تأکید کرد.

در این نشست اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای صندوق اندوخته شاهد به بیان نظرات خود پرداختند و احکام آن‌ها توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن‌ها اعطا شد.

 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
سلام
بله مدیریت جنابعالی راهم دیدیم
جنابعالی وام صندوق که مال خود ایثارگران هست هزارتا مشگیل کذاشتی زیرپایشون اصلادر دولت اقای رئیسی نمیشه وام صندوق گرفت درصورتی که قبلا دو سوم وام را پرداخت میکردی دوباره میتونستی وام صندوق برداری
سلام و عرض ادب
مديران و مسئولان سايت مقدس فاش نیوز
ترا به همه مقدسات عالم قسم حداقل شما بزرگواران صدای مظلومیت ما جانبازان زیر بیست و پنج درصد معسر کمک معیشت بگیر را بهر طريق ممکن هست بگوش مسوولان رده اولی مخصوصا به نمایندگان محترم مجلس و دولت محترم برسانید تا بعد از چندین سال حداقل حقوق کارکنان را که قبلا هم تصویب شده و اخیرا هم از طریق استفساریه هم اتمام حجت ده است به میزان ۵۶۰۰ و همراه با افزایش جديد حقوق ها به ما جانبازان زیر بیست و پنج درصد ها پرداخت کنند بخدا سوگند این قشر از وفادار ترین قشر به نظام مقدس جمهوری اسلامی است پس لطفا مسئولان نگزارند این قشر ناامید شوند و شما مديران سايت مقدس هم خواهشا این متن را تیتر اول خبرهایتان قرار دهید تا بلکه مسوولان مربوطه این پیام را حتما رؤیت کنند.
قبلا از لطف و محبت این سایت مقدس نهایت سپاس را داريم.
اجرکم عندالله با تجدید سپاس
از طرف جانبازان زیر ۲۵درصد و رزمندگان معسر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi