شناسه خبر : 95432
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 16:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذری بر جنایات گروه‌های تروریستی بر تارک استان ایلام

تمام این روایت‌ها واقعی است

در این قسمت از گزارشها به جنایات گروه‌های تجزیه طلب در استان ایلام پرداخته شده است، تمامی این روایات واقعی است.

تمام این روایت‌ها واقعی است/ گذری بر جنایات گروه‌های تروریستی بر تارک استان ایلام

  گروهک های تروریستی که در طول بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در گوشه و کنار ایران با حمایت حامیان غربی، دست به جنایات خبیثانه و کشتار مردم بیگناه می زنند و حتی در هشت سال دفاع مقدس با نفوذ بین رزمندگان و افشای اطلاعات عملیات‌ها به دشمن باعث لو رفتن و شهادت رزمندگان اسلام شدند.

جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت روزافزون در سطح بین‌المللی باعث شکستن هیمنه ابرقدرت‌های پوشالی گشته و همین دلیلی شده تا دشمن برای جلوگیری از آبروریزی با اجیر کردن مزدوران در نواحی مرزی و حتی در درون کشور دست به اقدامات وحشیانه بزنند.

استان ایلام در نواحی غربی کشور قرار گرفته و سال‌هاست که مقتدرانه به عنوان مرزنشین مقابل خائنین و وطن فروشانی که برای دریافت مُزد، طفل، زن، جوان، نوجوان و پیرمرد را به شکل فجیعی شکنجه و به شهادت می‌رساندند، ایستاده است.

گروهک های ضدانقلاب با سرگردگی اربابان خود در پی توطئه و ایجاد آشوب در سطح جامعه برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و هر از گاهی با عملیات‌های تروریستی خود در مناطق مرزی و سوء استفاده از اتفاقات اجتماعی و پوشش رسانه ای در شبکه های بیگانه قصد بر هم زدن اوضاع و شکل گرفتن اغتشاشات هستند. 

استان ایلام دارای 33 شهید ترور است که به دست شقی ترین و خونخوارترین گروهک های ضدانقلاب، مظلومانه در خون غلتیده و شربت شهادت نوشیدند.

برخی دیگر از جنایات گروهک تروریستی بر طبق اسناد بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس به شرح ذیل است:

1) حدود ساعت 1:30 شب در جاده آسفالته مهران ـ دهلران نیروهای گوش بر وابسته به عراق، در منطقه «فصیل» کمین کردند که در نتیجه، یک تویوتا و یک دستگاه آیفا متعلق به تیپ امام رضا(ع) را منهدم و عده ای از سرنشینان آن را شهید و عده ای را مجروح می کنند.

2) تعداد چهار نفر از برادران گَشت گره پیکر در منطقه «کوه تپه» توسط گوش برها به شهادت رسیدند.

3) یک دستگاه تویوتا گشت لشکر ذوالفقار در حوالی «تنگه نصریان» به کمین گروه گوش برها افتاده و هفت نفر شهید شده اند.

4) گوش برها یک چوپان را در منطقه کوه تپه ربودند.

5) در منطقه کوه تپه یک دستگاه خودرو ژاندارمری با یازده نفر سرنشین به کمین افتاده و تمامی سرنشینان شهید شدند.

6) یک نفر چوپان در جنوب روستای «بیشه دراز» توسط گوش برها ربوده شد.

7) در «عین منصور» گروه گشت ژاندارمری به کمین گوش برها افتاد که دو نفر شهید، چهار نفر زخمی و چهار نفر اسیر می شوند.

8) گروه گشت ثارالله به کمین گوش برها افتاده که تعداد شش نفر از نیروها اسیر شدند.

9) در منطقه «چیلات» نیروهای گشت ژاندارمری با گشت گوش برها درگیر شدند و یک نفر از نیروها خودی زخمی شد.

10) گروه گشت لشگر 21 حمزه در منطقه «بیات» به کمین گوش برها افتاده و هشت نفر از نیروها اسیر شدند.

10) گوش برها دو نفر چوپان در روستای «تپه نادر» را ربودند.

یکی از عملیات های این گروهک که اوج خباثت آنها را به نمایش می گذارد؛ عملیاتی در نزدیکی های روستای بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران بود‌، این عملیات جنایتکارانه که در سال 1363 به وقوع پیوست یک نیسان متعلق به بهداری دهلران، همراه چهار نفر سرنشین که دو نفر مرد، یک زن و یک کودک چهار ساله هنگام عبور از طرف زرین آباد به دهلران در دو کیلومتری روستای بیشه دراز در تنگه نجی مرده در کمین گروهک گوش بر قرار می گیرند که دو نفر اسیر، یک خانم شهید و بچه سالم به جای می ماند و خودروی مذکور منهدم می‌شود.

اوج وحشیگری اینجاست که بچه چهار ساله به این محکوم می شود تا صبح بر روی جنازه مادر خود باقی بماند و وقتی که صبح شد گشتی های سپاه کودکی را می بینند که توی سرمای شدید جاده، روی جنازه مادرش از هوش رفته است.

این کودک بعد از 25 روز بیماری و تشنج شدید، شهید می شود و پدربزرگ او بعد از هشت سال اسارت به جمع خانواده اش بازگشت اما شکنجه ها کار خودش را کرده بود و او نیز به دلیل ناراحتی شدید از این حادثه جان خود را از دست می دهد.

سردار شهید حاج صارم طهماسبی درباره گروهک فرسان(گوش برها) می‌گوید: یک روز قبل از اسارتم به قرارگاه عملیاتی خاتم الانبیای جنوب کشور احضار و پس از توجیه و تبشیر و تشریح ماموریت، توسط سردار یحیی صفوی، حکم فرماندهی یگان ویژه مبارزه با گروه راهزنان (معروف به گوش برها) دریافت کردم و عازم محل ماموریت خود در جبهه های ایلام شدم، همراه با دو نفر از مهندسین و فرماندهان تیپ 11 حضرت امیر(ع) عازم خط مقدم برای مسیریابی و احداث یک جاده عملیاتی بودیم؛ در نخستین روز فرماندهی یگان ویژه مبارزه با گوش برها، در منطقه سرخر مهران در کمین این گروه افتادیم و 13 آبان سال 1363 اسیر شدیم.

تحت الحفظ و با تدابیر سخت حفاظتی، شب را در خرابه ای بسر بردیم و فردای آن روز توسط گوش برها که لباس کردی بر تن داشتند با گرانترین قیمت به عراقی ها فروخته شدیم و علاوه بر آن، چند تخته پتو و چندین کارتن چای نیز بعنوان جایزه مخصوص فرمانده ارشد ارتش عراق به گوش برها داده شد. 

از آنجا به ساختمان سه ضلعی به عنوان مخوف ترین شکنجه گاه استخبارات ارتش در بغداد منتقل شده و به خاطر عدم اعتراف و افشا نکردن اسرار نظامی، 600 ضربه کابل کشنده را تحمل کردم.

33 شهیدی که توسط گروهک های ضدانقلاب ترور شده‌اند که هیچگاه تاریخ این اتفاق را فراموش نخواهد کرد.

1) ابراهیم باقری در سال 1341 در روستای گل گل آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول به دنیا آمد و سالها به مبارزه با گروهک های تروریستی کومله و دمکرات پرداخت تا اینکه در سال 1388 در درگیری با منافقین در منطقه شیخ صالح کردستان به شهادت رسید.

۲) احمد بنی محمودی در سال 1335 در شهرستان ملکشاهی متولد و در سال ۱۳۵۹ در درگیری با منافقین در سنندج به شهادت رسید.

۳) احمد جابری در سال ۱۳۵۰ در روستای سربیشه از توابع شهرستان دهلران دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۷۲/۰۲/۲۲ توسط منافقین که در جاده دهلران به مهران کمین کرده بودند و به علت مقاومت و عدم همکاری با آنها به شهادت رسید.

4) اسکندر فتحی در سال 1348 در روستای دومیران از توابع شهرستان ایوان به دنیا آمد که در تاریخ ۱۳۷۲/۰۲/۲۲ در درگیری با منافقین در دهلران به فیض شهادت نائل آمد.

5) جمعه شیخی سال 1333 در دهلران به دنیا آمد از طرف گردان ژاندارمری برای عملیات شناسایی به منطقه نصریان اعزام شد؛ در صبح همان روز با عده ای از منافقان کوردل و ناجوانمرد درگیر شد در حین مبارزه از ناحیه پا زخمی و بعلت تمام شدن مهماتش اسیر این جانیان و خود فروختگان شد.

با وجود اینکه به اسارت درآمده بود در مقابل منافقین کوردل ایستادگی کرد و تلاش منافقان برای بردن وی به عراق بی نتیجه ماند، سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۸ پس از شکنجه های زیاد به طور فجیعی مظلومانه در منطقه مرزی دهلران به شهادت رسید.

6) جهانبخش محمدراد سال 1348 در شهرستان آبدانان به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۷۹/۰۲/۱۰ در درگیری با منافقین داخل شهر آبدانان از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

7) جهانشاه خورانی کمری سال 1350 در روستای خوران از توابع شهرستان ایوان متولد شد که در تاریخ ۱۳۷۲ در درگیری با منافقین در دهلران از ناحیه سینه و ستون فقرات مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

8) حسن مرادنجاتی سال 1349 در روستای بابا مرادی سفلی از توابع شهرستان سیروان دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۷۵/۰۲/۰۹ در منطقه بیجنوند با تیر مستقیم اشرار به فیض شهادت نائل شد.

9) حسین حسین زاده سال 1344 در ملکشاهی به دنیا آمد که در شور شیرین در درگیری مرزی با منافقین در تاریخ ۱۳۷۶/۱۲/۱۰ شهید شد.

10) حسین رضایی فر سال 1346 در ایلام به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۸۳/۰۳/۰۸ در درگیری با منافقین در ارومیه به شهادت رسید. 

۱۱) حمیدرضا ملایی سال 1357 در ایلام چشم به جهان گشود در تاریخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۸ توسط منافقین از ناحیه قلب مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

12) رستم نادی سال 1348 در روستای سرنی از توابع بخش صالح آباد شهرستان مهران دیده به جهان گشود آخرین بار به عنوان جانشین فرماندهی سپاه حفاظت فرودگاه شهدای ایلام خدمت کرد و سرانجام در غروب خونین ۱۳۷۹/۱۲/۱ و در هماوردی کم نظیر در مصاف با دشمنان خدا و خلق (منافقین کوردل ) به شهادت رسید.

13) سبزی خوب آیند سال 1305 در روستای بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۵ در نزدیکی پاسگاه چیلات همراه با چهار نفر از همرزمانش توسط گروهک فرسان (گوش برها) به فیض عظمای شهادت نائل شد.

14) سعید هاشمیان سال 1367 در دره شهر متولد شد و در تاریخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۷ در ایوان شهید شد.

15) عبدالحسین علی کرمی سال 1346 در دهلران دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۷۲/۰۲/۲۲ در یک شب بارانی در حالی که از روستای جابر ابن انصار به شهر دهلران در حال بازگشت بود در کمین گروهک تروریستی منافقین کوردل گرفتار می شود و به علت مقاومت و عدم همکاری با آنها وی را به همراه یکی از اقوامش به نام احمد جابری به شهادت رساندند.

16) عبدالکریم نظرزاده سال 1336 در آبدانان به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۷۰/۶/۲۸ در درگیری مرزی با اشرار در بم به شهادت نائل آمد.

17) عزیزالله زینی وند سال 1354 در روستای هاشم آباد از توابع شهرستان دره شهر به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳۷۷/۱/۲۷ در درگیری با سارقین مسلح در تهران از ناحیه قلب و ریه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

18) عطاالله کاروانی سال 1355 در روستای کلم از توابع شهرستان بدره دیده به جهان گشود و این شهید والامقام در تاریخ ١۳۷۶/۷/۷ در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر در زابل به فیض شهادت نائل آمد.

19) علی پرون سال 1362 در چرداول دیده به جهان گشود و در درگیری با اشرار در هلیلان در بیست و نهم بهمن ماه سال ۱۳۸۲ به شهادت رسید.

20) علی حسن یوسفی سال 1332 در روستای گل سیری از توابع شهرستان دهلران متولد شد و در سال ۱۳۶۵ در درگیری با منافقین در نصریان دهلران شهید شد.

21) علی عدنان قیصریان سال 1343 در آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۲ در درگیری با منافقین در مهران به شهادت رسید.

22) علی عسگر میری سال 1348 در ملکشاهی متولد شد و سال 1369 در درگیری با منافقین در شور شیرین مهران از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت نائل آمد.

23) علی کارگر سال 1342 در روستای هاویان از توابع شهرستان دهلران به دنیا آمد پس از پایان فعالیت خود در لشکر 11 امیر المومنین (ع) وارد گروه گشت مرزی حنین از سپاه یکم ثار الله مستقر در دهلران شد و به عنوان فرمانده گروهان شهید چمران به فعالیت خود ادامه داد پس از جنگ نیز به عنوان نیروی ویژه گشت برون مرزی سپاه دهلران انتخاب و در گمنامی حماسه ها آفرید و سر انجام در سومین روز از آذرماه 1372 منطقه فسیل دهلران به دست منافقین به درجه ی عظمای شهادت نائل آمد.

24) علیرضا علی حسینی سال 1356 در روستای چالسرا از توابع شهرستان ایلام به دنیا آمد که در ۱۳۷۸ در درگیری با منافقین در روستای چالسرا شهید شد.

25) قباد منصوربیگی در روستای چالسرا از توابع شهرستان ایلام دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۷۸ در درگیری با منافقین در روستای چالسرا به شهادت رسید.

26) قنبرعلی رضایتی سال 1349 در روستای مهر از توابع شهرستان ملکشاهی متولد شد و در تاریخ ۱۳۷۵/۷/۱۰ در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ در ایرانشهر سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمد.

27) مجتبی غلامی در ایلام به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۲ بر اثر جراحتی که داشت به شهادت رسید.

28) محمد رحیمی سال 1345 در دهلران دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۷۲/۲/۲۳ در نبرد با منافقین در میمه دهلران شهید شد.

29) موسی علیزاده سال 1355 در میمه زرین آباد از توابع شهرستان دهلران متولد شد و در تاریخ ۱۳۷۷/۶/۲ در درگیری با اشرار در منطقه گور کشته جوانرود به شهادت رسید.

30) مهدی درویشی سال 1356 در ایلام دیده به جهان گشود که در تاریخ ۱۳۷۹/۱۰/۳۰ در مصاف با منافقین کوردل در شهر ایلام به شهادت نائل آمد.

31) مهدی محمدی سال 1352 در ایوان به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۰ در مصاف با منافقین در دهلران شهید شد.

32) داریوش رضایی نژاد سال 1355 در آبدانان به دنیا آمد و در سال 1390 توسط سرویس جاسوسی اسرائیل مقابل چشمان همسر و فرزندش در تهران به شهادت رسید.

33) یاسین جعفری سال 1317 در ایلام متولد شد و در سال 1367 در درگیری با منافقین(فرسا) در سد کنجانچم مهران شهید شد.

هیچگاه عملیات چلچراغ در مهران فراموش شدنی نیست که رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی با منافقین پلید نبرد سنگینی داشتند و تعدادی از شیرمردان این دیار به فیض شهادت نائل آمدند.

هیچوقت از یاد نمی رود شهید غلامرضا غیاثی که در سال 1333 در شهر ایلام دیده به جهان گشود و سالها در کسوت معلمی درس عشق و ایثار در زیر آتش و خمپاره دشمن بعثی را به دانش آموزان دیارمان آموخت و در حمله تروریستی منافقان کوردل در 30 بهمن ماه 1379 به علت اصابت گلوله تروریست‌ها در شهر ایلام به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از 18 سال تحمل رنج و سختی در 6 آبان ماه 1397 دار فانی را وداع و به یاران و همراهان شهیدش پیوست.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi