شناسه خبر : 99147
سه شنبه 15 فروردين 1402 , 16:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییر ساختار بنیاد و تاثیر آن در وضعیت جانبازان و ایثارگران

به نظر می رسد بنیاد بیش از آن که نیاز به تغییر ساختار داشته باشد نیاز به تغییر در نگرش دارد. فقدان باور به ولی نعمت بودن جامعه ایثارگری و نگاه از بالا به آنان از سوی مدیران ارشد و حتی مدیران میانی و نیز غفلت از این نکته که افضل بودن این نهاد به دلیل افضل بودن کسانی است که...

فاش نیوز - تغییر ساختار بنیاد و تاثیر آن در وضعیت جانبازان نخاعی؛ در ابتدا باید اذعان نمود که به دلیل عدم التزام به قوانین مربوط به ایثارگران و تکالیفی که برعهده مدیران بنیاد گذاشته شده است، این نهاد صحنه آزمون و خطای سلیقه های مدیران، یکی پس از دیگری شده است.

در مجموعه های تولیدی اعمال شیوه های مدیریتی برای افزایش تولید و بالانس هزینه و درآمد امری بدیهی است و هر مدیری به راحتی می تواند بنا بر آموخته های شحصی خود ساختار سازمانی و وظایف هر یک از بخش ها را دائما تغییر داده تا به نتیجه مطلوب دست یابد، لیکن در سازمانی که موضوع آن ارائه‌ی خدمات به انسان و آن هم انسان‌های خاص با مشکلات عدیده‌ی جسمی، روحی و نیازهای خاص می باشد، هر گونه اعمال سلیقه و تغییر ساختار در سازمان می بایست با دقت کامل صورت پذیرد؛ زیرا هر تصمیم نابجایی می تواند آثار مخربی بر سلامتی و روح و روان جامعه هدف بوجود آورد که جبران آن به این سادگی امکان‌پذیر نیست.

بیش از ۴ دهه است که ایثارگران شاهد جابجایی جریان های سیاسی کشور و به تبع آن تغییر در مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند. هر از گاهی مدیری می رود و مدیری دیگر می آید و دقیقا از همان ابتدا هر بنایی که در دوره قبلی گذاشته شده در دوره بعدی تماما کنار گذاشته و همه چیز از صفر شروع می شود. گویی که قبلی ها از دنیایی دیگر و کرات دیگر آمده بودند. به عنوان مثال می توان به دستورالعمل استفاده از مراکز جامع توانبخشی(تهیه شده توسط انجمن جانبازان نخاعی)، که از شاخص های علمی و کارشناسی لازم برخوردار بود، اشاره کرد که از پیش از دوره مدیریت آقای مهندس اوحدی و به مدت سه سال مورد پیگیری این انجمن بوده و نهایتا در اواخر دوره مدیریت ایشان تصویب و ابلاغ گردید. لیکن متاسفانه با ورود آقای دکتر قاضی‌زاده و با این توجیه که از ظرفیت مراکز جامع توانبخشی نباید به عنوان فضای آسایشگاه استفاده کرد، هم این ظرفیت مراکز بلااستفاده ماند و هم مشکل نیاز جانبازان نخاعی مقیم منازل به آسایشگاه، حل نشده باقی ماند. در حالی که اگر مدیران بر اساس قوانین بالادستی عمل می کردند، می بایست پیشرفت امور را(مانند ماراتن رو به جلو) شاهد می بودیم؛ نه توقف و برگشت به عقب!

یکی از تغییراتی که با رفت و آمد مدیران، خصوصا در دوره اخیر شاهد هستیم، تغییر کلی در ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران، بدون تناسب با نیازهای جامعه ایثارگری و به طور اخص، جانبازان نخاعی است. از دیگر عوامل عدم موفقیت بنیاد در ماموریت ها می توان به نبود روحیه بسیجی و مزه کردن حقوق های ۵۰ میلیونی به دهان مدیران اشاره کرد؛ که همین امر موجب شده غالبا مدیران برای رسیدن به چنین درآمدهایی دائما در رقابت با یکدیگر عمل کنند و از ارائه خدمات باز بمانند.

به نظر می رسد بنیاد بیش از آن که نیاز به تغییر ساختار داشته باشد نیاز به تغییر در نگرش دارد. فقدان باور به ولی نعمت بودن جامعه ایثارگری و نگاه از بالا به آنان از سوی مدیران ارشد و حتی مدیران میانی و نیز غفلت از این نکته که افضل بودن این نهاد به دلیل افضل بودن کسانی است که باید به انها خدمات ارائه شود، علت اصلی عدم موفقیت این نهاد در ماموریت های محوله است. در اوائل پاییز سال ۱۴۰۱ که خبر تصمیم ادغام بخش هایی از بنیاد(ادغام موسسه ایثار با سازمان سیاحتی کوثر که در سرنوشت جانبازان نخاعی تاثیر مسقیم می گذاشت) شنیده شد؛ هم به صورت مکتوب و هم در جلسه حضوری با ریاست بنیاد، به علت عدم تجانس این دو بخش در ماهیت و ماموریت ها نسبت به ادغام مورد نظر اعلام مخالفت شد، ایشان موضوع را به آقای جلیلی، رییس کمیته ادغام ارجاع دادند؛ که در جلسه با ایشان نیز ادله مخالفت به طور مشروح بیان شد و در همان جلسه گفته شد که برخی از اعضای کمیته ادغام در دوره مدیریت اجرایی، نه تنها سابقه خوبی نداشته‌اند، بلکه عملکرد آنان مشکوک به خیانت می باشد. لیکن ظاهرا قرار بوده این ادغام و تغییر ساختار به هر قیمتی رقم بخورد.

هم‌چنین در اولین دیدار با رئیس بنیاد، به طور مشخص ۳ موضوع(خودرو، ماندگاری حق پرستاری و نقیصه موجود در لوازم بهداشتی مصرفی) مطرح گردید؛ که متأسفانه ایشان هیچ باوری به لزوم واردات خودرو برای جانبازان نخاعی نداشت؛ و در دو مورد دیگر هم تاکنون موفق به حل آنها نبوده اند.

لازم است در این جا به بندهای ۹ تا ۱۲بیانیه فراموش شده منشور (اصول رفتاری و اخلاقی کارکنان) بنیاد، خصوصا بند ۱۰ آن اشاره کرد و علت را در زیر پا نهادن این اصول ریشه‌یابی کرد:

۹- برای توسعه و پیشرفت پایدار ایران اسلامی و حفظ مصالح و منافع نظام با تمام توان در جایگاه فردی و سازمانی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۱۰- سهیم سازی ایثارگران در تصمیم سازی و اجرای برنامه‌های درون سازمانی و برون سازمانی را به عنوان سیاست راهبردی بنیاد پی گیری می‌نماییم.

۱۱- تمامی تلاش خود را در جهت سوق دادن قوانین، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری درون سازمانی و برون سازمانی به سمت نیازهای واقعی ایثارگران معطوف می‌نماییم.
۱۲- همیشه و در همه حال رضایت خداوند متعال را مد نظر قرار داده و بر آنچه که بر آن امر یا نهی فرموده‌اند توجه کامل داشته و او را ناظر بر اعمال و کردار خود می دانیم و به کار بستن روحیه بسیجی، برگرفته از روحیه ایثار و شهادت را ضروری و مورد انتظار مراجعین می‌دانیم.
در این مجال، به طور مشخص در خصوص تغییر ساختار بنیاد سوالاتی مطرح است که پاسخ به آنها می تواند صحیح یا غلط بودن تغییر ساختار و سیاست های اعمالی را مشخص نماید.
۱- آیا تغییر ساختار، بندهای مذکور در منشور(اصول رفتاری و اخلاقی کارکنان) را تامین و محقق خواهد کرد؟
۲- آیا عدم‌ تعادل میان بخش‌های اداری با بخش‌های خدماتی در ساختار جدید و فربه تر بودن ساختار اداری نسبت به بخشهای خدماتی حکایت از آن ندارد که بنیاد بیش از آنکه اراده خدمت به ایثارگران را داشته باشد، اراده خدمت به خود را دارد؟
۳- در دوره ای که معاونت مستقل بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشت، بسیاری از مشکلات درمانی جانبازان نخاعی وضع چندان خوبی نداشت، حال که در ساختار جدید این معاونت به طور کلی امحا شده است چه امیدی می توان به بهبود وضعیت درمانی و تامین تجهیزات توانبخشی داشت!؟ و اینکه آیا سنگین کردن بار بخس درمان با درگیر کردن آن به اموری مانند؛" اشتغال و کارآفرینی "و" مسکن و تسهیلات رفاهی" آنرا از ماموریتهای فرضی باز نمی دارد!؟
۴- دربازه زمانی خاصی در بنیاد ذیل معاونت بهداشت و درمان چهار مرکز تخصصی از جمله مرکزجانبازان نخاعی وجود داشت که به مرور، یکی پس از دیگری برچیده شد،ٍ حال که در ساختار جدید اساسا نامی از جانبازان نخاعی در میان نیست چه امیدی به بهبود وضع موجود می توان داشت!؟
۵- ماهیت سالمندی در افراد غیر نخاعی با افراد نخاعی کاملا متفاوت است، سالمندی جانبازان نخاعی مساوی است با افزایش عوارض ناشی از مجروحیت و بالا رفتن هزینه درمان و توانبخشی، آیا در ساختار جدید و حتی پیش از ان برنامه ای برای چنین شرایطی وجود داشته است؟ و اساسا درساختار جدید به آن پرداخته شده است!؟
۶- آیا تغییرات مورد نظر مسئله واردات خودرو که نه تنها تا کنون هیچ حرکت رو به جلویی نداشته، بلکه باعث آبروریزی و لکه دار شدن حیثیت ایثارگران شده را حل خواهد کرد؟
۷- آیا مشکل عدم تامین و توزیع اقلام بهداشتی مصرفی و تجهیزاتی مثل ویلچر مورد نیاز جانبازان نخاعی و تحویل با تاخیر آنها در ساختار حل خواهد شد؟
۸- آیا مطالبه استمرار حق پرستاری پس از شهادت جانبازان نخاعی که از استحکام دراستدلال برخوردار است، در ساختار جدید حل خواهد شد؟
۹- آیا عدالت در ارائه‌ی خدمات میان جانبازان نخاعی مقیم آسایشگاه ها با جانبازان نخاعی ساکن در منازل برقرار خواهد شد؟ واساسا نیاز این گروه از جانبازان به آسایشگاه برآورده خواهد شد؟
 
|| انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
اینستاگرام
سلام. عزیزان. اولا. این. قبای مسئولیت بر تن ایشان گشاد وشایسته آن نبودند. وتنها اتکای ایشان. بر همان سبک وسیاق نه بر اساس. شایستگی. که انتصاب ایشان. بر اساس رانت حاصل. از انتخابات و طرفداری. از آقای رئیسی بود وبس وگرنه. ایشان. خواب. این جایگاه راهم نمیدید.. واین. جای تاسف است. که. افرادی اینچنین در جای جای کشور عزیزمان. بدون توان وفکر اداره یک نهاد واداره کل. به. تهلیل. سرمایه. ملت. مشغولند. از یاد نبریم آن بزرگ گفت. جفا وخیانت است. اگر بفهمم. لیاقت. کاری ندارم. ومرا به کاری گماردند. وان کرسی را تحویل ندهم. خدا لعنت کند خیانت کاران. بی‌خبر را.
بنیاد باید درشو گل گرفت تا دل دزدان از بنیا بران
سلام به همه جانبازان عزیز خصوصاً جانبازان نهاعی وهفتاددرصدمابارها گفته ایم وبراین باور بوده و هستیم که جناب دکتر قاضی‌زاده هاشمی باتوجه به اینکه پست وزارت بهداشت و درمان را ردکردندولی اینکه در رأس بنیاد شهید و امور ایثارگران باشندروباچنگ ودندان گرفتندوهدفشان هم این بودپرانتز(چراکه سال هاپیش ایشان بعنوان معاونت بهداشت ودرمان خراسان بودندوخب ازطرفی بالادستی های ایشان وبرخوردجانبازان خصوصاً جانبازان نخاعی) حال تصميم گرفته اندکه انتقام خودرابگیرندوفکرکنیم موفق هم شدند، جمعی از جانبازان
سلام ، در روایات نقل شده هنگامی عقیل برادر امام علی (ع) برای افزایش سهم بیت المال به حضرت امام علی (ع) مراجعه کرد و با آهن گداخته پاسخ گرفت این موضوع باعث شد تا دشمنان ولایت به عقیل مراجعه کنند و از ایشان سوال کنند آیا علی بهتر است یا معاویه ؟ اما عقیل گفت تمام مردم میدانند حق با علی است اما پلوی معاویه چرب است.
مطابق مصوبات قانونی هنگامی که عملکرد مدیران در بخش خصوصی مانند شرکتها یا همین نهاد بنیاد شهید و زیر مجموعه های آن همچون بانک دی، بیمه دی و غیره دارای بیلان مثبت باشد بعنوان بهره وری محسوب گردیده و درصدی از مبلغ بودجه هزینه نشده یا درآمد بعنوان کارانه یا پاداش به مدیران مربوط پرداخت میگردد لیکن در زمینه خدمت رسانی به ایثارگران بهیچوجه اینگونه مصوبات قانونی صادق نیست زیرا هر سال بودجه درخواستی بنیاد برای خدمت رسانی کامل به ایثارگران توسط مجلس تصویب شده و صددرصد تخصیص دادند اما در عمل و با اعتراف مدیران بنیاد عملکرد هفتاد درصد بوده است بنابراین سی درصد باقیمانده طبق قانون بهره وری محسوب شده و معمولا تا 5 درصد مبلغ فوق بعنوان کارانه یا پاداش به مدیران پرداخت میگردد بنابراین انگیزه مدیران برای کسب آن مبالغ کلان بایستی منفی یا خدمت رسانی نکردن به ایثارگران است در حالیکه اینگونه مصوبات قانونی برای افزایش بهره وری در ارگانهایی همچون شرکتهای خدماتی و شهرداریها بانکها بیمه ها است فلذا تسری اینگونه قوانین به نهاد بنیاد که وظیفه خدمت رسانی و غیر انتفاعی دارد هر سال با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده و کشمکش و نارضایتی مفرط بین ایثارگران و مدیران بنیاد همچنان ادامه دارد.
متاسفانه تصویب قانون و تسری به تمام ارگانها بدون در نظر گرفتن نقش هر ارگان در خدمت به جامعه از موارد کم کاری قانون گذاران است که میبایست قانون با توجه به شرح وظایف هر ارگان در بخش خصوصی تعریف جداگانه داشته باشد البته تعریف جداگانه برای هر ارگان میبایست توسط همان ارگان و انعکاس مشکلات و پیشنهادات لازم به قانون گذار باشد که خدمت رسانی در عمل با مشکل مواجه باشد مثال بنیاد شهید لیکن مبالغ کارانه و پاداش آنقدر چرب است که مدیران بنیاد تا این تاریخ حاضر نشدند پیشنهادی برای اصلاح قانون به قانونگذار ارایه کنند افسوس و هزاران افسوس که سود جویی مسئولان بجای خدمت صادقانه و دلسوزی جایگزین شده که معمولا طمع مسئولان را بیشتر میکند.
سلام . تصور کنید مدیر حاضر بنیاد میخواست رئیس جمهور شود.چه میشد این کشور.باید از شورای نگهبان پرسید چنین شخصی که نمی تواند جامعه ایثارگران را اداره کند چطور می توانست کشور را اداره کند و چطور شما این شخص را لیاقت نامزد ریاست جمهور دانستید .البته از دیکر عزیزان همچون اقای رضائی معاون حاضر اقتصادی دولت وتورم افسارگسیخته هم نمی توان چشم پوشید.
فکر میکنم یکی از مدیران موفق در دوره های مختلف آقای اوحدی بود که انصافاً تلاش های زیادی انجام داد من با کارکنان بنیاد هم که صحبت می‌کردم از افزایش رفاهیات کارکنان در زمان ایشان رضایت داشتند قاضی زاده واقعاً اینکاره نبود و عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.
باسلام.بنیادباید ازدولت جداشده وتحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری قراربگیرد..مادامی که رییس دولتها معاون خود ورییس بنیادرا منصوب میکنن یعنی سیاسی کاری میشود وچوب این تغییرات مدام مدیریتی را ما ایثارگران میخوریم.والسلام
این ساختار جدید بنیاد نشان داد دولت در پی اصلاح نیست
ابتدای انتصاب دکتر قاضی زاده سخن از تحت پوشش قراردادن رزمندگان گرد ولی در عمل جانبازان زیر25درصد هم فراموش کرد
سلام
مشکلات جانبازان بالاخص جانبازان نخاعی را همه مسئولین می دانند وبارها وبارها گفته شده است ، موضوع درمان و مسائل پیرامون آن از ابتدای جانبازی تا انتها وتا زمان فوت جزء مسائل اصلی و فراموش نشدنی جانبازان است، و موضوعاتی چون معیشت ، مسکن و تسهیلات رفاهی در مرتبه بعدی قرار می گیرد
برای همین برای ساخت مجتمع های جامع درمانی اینقدر تاکید می شد ولی متاسفانه با تغییر مسئولین بنیاد ، نگاه آنها به این موضوعات ۱۸۰ در جه تغییر پیدا کرد و این مراکز درمانی تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزایی می گردد و شوربختانه نگاه فردی و شخصی برخی از جانبازان( مانند استفاده اختصاصی از آسایشگاه های موجود در سطح کشور توسط عده قلیلی ) نیز در این باره به کمک مدیران بنیاد برای توجیه تغییر کاربری مراکز جامع درمانی آمده است ، لذا موضوع موضوع درمان سالهاست به حاشیه رفته است ، در چارت تشکیلاتی جدید بنیادشهید موضوع درمان با اشتغال ، مسکن و تسهیلات ذیل یک معاونت قرار گرفته است که فاجعه آفرین است و متاسفانه اغلب جانبازان به آن توجهی ندارند ، واتفاقاتی که این روزها در نزول سطح خدمات درمانی شاهد هستیم ناشی از این امر است که بنیاد من بعد متولی درمان و مسائل فوق نخواهد بود و به اصطلاح می خواهد مطالبه گر باشد نه پاسخ گو، امید است انجمن های ایثارگری و نیز شخص جانبازان محترم به خود آیند و با مطالبه و پیگیری مسائل اساسی مانع تضیع حقوق خود شوند و به نحوی نباشد که یک روز به خود آییم و ببینیم که در پیج وخم زندگی محو شده ایم ، محمدرضا الهی شیراز
سلام عرض میکنم خدمت عموم جانبازان نخاعی سروران عزیزم من جانباز۲۵ ازکارافتاده کلی حالت اشتغال بااینکه کبدم پاره شده شکمم کلآدریده فشارخونم اکثرآبالای ۱۸است وزوزگوشم وصدای ناهنجارمغزم وموجگرفتگی چون درصورت سانحه ام قیدنشده بودجزجانبازیم حساب نشدباتمام این مراحل و مسایل دیگربنده خودم رادرمقابل شماسروران گرامی جانیازان نخاعی جانبازبه حساب نمی اورم انصافآاگربخواهیم عادلانه قضاوت کنیم ازنظررفاه محل سکونت حقوق ودرامدمی بایست بهترین رفاه وبلاترین حقوق به شماسرورانگرامی وخانواده ای محترمتان تعلغ میگرفت وبنظرمن البته نظرمن مهم نیست بنظرتمام عدالتخواهان وانسانهای باایمان ومنصف میهن دوست این نه تنهازیاده خواهی نیست بلکه عین عدالت است واگرفرض کنیم منابع درکشورمان کم است که شما بزرگواران برای حفظ وحراست ازان منابع مادی ومعنوی جان عزیزتان رافداکرده ایدوبه ناچاربایدسختیها وکمبودهای زندگی راتحمل کنیددران صورت نبایدوزیرو،وکیل ومدیران رده بالانبایدبه خودشان اجازه بدهندخدانکرده دررفاه واسایش کامل باشنددرحالی که اکثرجانبازان بخصوص جانبازان نخاعی خدانکرده باان وضعیت جسمی وروحی باسختی های زندگی بخورونمیردست وپنه نرم کند.البته این نظرشخصی من است لطفاانهای عالم واگاهندحقوق دانندوباایمان مجاهدوعادل باغیرت ومیهن واسلام دوست هستندودرکل به مسایل انچنانی اشنا هستند نظربدهند
باسلام آقایان خودتون میدانیداین مطالب راچه کسی بایدپیگیری کندویاچه کسی به جانبازان اهمیت نمیدهدویاچرادولت ومجلس این همه قول توخالی به ایثارگران میدهدبنظرشماچراسازمان برنامه وبودجه اینهمه درباره ایثارگران کم‌کاری میکندویامقسر اصلی کیست من خدمت شماعرض میکنم خوداقای قاضی زاده چرااینومیگم شمادراین مدت که آقای قاضی زاده به بنیادشهید اومدن دیدیدیه بارازسازمان برنامه وبودجه درمورداینهمه کم لطفی که درمورد ایثارگران کردن گلایه ای بکنند هرگزندیدیم چون بنظرمیرسه که باایشون هم نظرباشن آدم فکرمیکنه که آقای قاضی‌زاده هم همکاراقای میرکاظمی ویاآقای ممبینی باشند چون ماکسی رادراین مدت دوسال ندیدیم که به اندازه این سه نفربه حق ایثارگران کم لطفی کرده باشنداخه مگه میشه آدم اینهمه باکسانی که باید ازشون دفاع کنه درحقشون کوتاهی کنه ولاه نوبر این رئیس بنیادشهیدخدانسیب دشمن کنه انشاالله
سلام
تغییر ساختار هر سازمانی در راستای کار آمد کردن سیستم است.
امید وارم این اقدام جناب دکتر قاضی زاده هاشمی به توسعه وارتقا خدمات و تسهیلات منجر شود.بزرگواران عزیز از بین بیش از صدهزار جانباز شیمیایی حدود هفتاد هزار نفر در بنیاد پرونده دارند.از بین آن ها حدود هفت هزار نفر دارای انسداد ریوی متوسط وشدید هستند .که زندگی پر مشقتی راطی می کنند. کرونا هم در این سه ساله آنها را به شدت ایزوله کرد و مجبور شدند برای زنده ماندن بسیار محسور باشند. برخی از آنها این پرهیز هم فایده نداشت وکرونا آنها را از ما گرفت. این افراد نیاز به شبکه سلامت دارند. تا درمان وعفونت مدام ریوی آنها کنترل شود.اکثر شهر های بزرگ ما هوای آلوده دارند و انها را دچار مرگ تدریجی می کند. بایستی هوای سالم تنفس کنند تا زنده بمانند. در خانه وسایل تصفیه هوا و تجهیزات درمانی ریوی نیاز دارند.وضعیت مسکونی آنها باید مناسب سازی شود. در سن میان سالی هستند وافت شدید توانایی تنفسی وعمومی دارند .بایستی برنامه های توانبخشی برای آنها اجرا شود. وضعیت آنها همسر و خانواده شان را درگیر می کند.انها هم بایستی دنبال دارو و تجهیزات پزشکی بدوند .برای تامین هزینه های درمان دوندگی کنند و دایم مراقب او باشند.برخی هزینه های اضافی بر زندگی کمر انها را می شکنند و انها را شرمنده دیگران می کند . برخی از آنها به بنده به عنوان دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی در خصوص هزینه ها تماس می گیرند و ما در بنیاد راهی برای تامین نمی یابیم.گاهی سراغ خیرین می رویم واین خلاف شأن یک جانباز شیمیایی است. یک جانباز شیمیایی باید از حداقل ها برخوردار باشد.شما را به خداوند قسم می دهم در بنیاد هر تغییری می دهید مشکلی نیست ولی نگذارید جانباز شرمنده خانواده و در جامعه از بی پولی سرش پایین باشد.به خدا بنده بسیار شرمنده می شوم که جانبازان شیمیایی از نقاط مختلف کشور تماس می گیرند و کاری برای آنها نمی توانم بکنم. آخه با کدام پول از آلودگی های هوا در شهر ها فرار کنند. با کدام پول تفاوت هزینه داروها را بپردازند.و...خلاصه داشتن یک زندگی متوسط حق این عزیزان است . نزدیک چهل سال است که شیمیایی شدن محدودیت زیادی ایجاد کرده وعلاوه بر خسارات جسمی به دلیل کاهش توانایی کار، خسارات مالی زیادی به این عزیزان وارد شده است. شما را به خدا کاری کنید که این ها زیر حد میانگین عمومی مردم زندگی نکنند.این ها از نظر شجاعت . مجاهدت و مقاومت اسوه هستند .وظیفه شما این است که کاری کنید که به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.
لطفاحق پرستاریهاراطبق قانون کارگری وکامل پرداخت کنید.این خواسته همه ماست...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi