شناسه خبر : 99463
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 , 16:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری

احیاگر اسلام ناب!

نقش ایشان در بیداری و روشنگری توده‌ها پیش از پیروزی انقلاب، از طریق موعظه و خطابه و نگارش بر کسی پوشیده نیست و آثار و یادداشت‌ها، کتب آن شادروان قریب به صد جلد است که از نظر موضوع و سطح، متنوع و متعدد...

فاش نیوز - بسم الله‌ الرحمن‌ الرحیم؛ ن والقلم و ما یسطرون؛ در گذر تقویم تاریخ، دوازده اردیبهشت، یادآور شهادت مظلومانه استاد "حوزه و دانشگاه" علامه مرتضی مطهری، فیلسوف، مفسر قرآن، نویسنده و متفکر بزرگ عصر اخیر، گرامی باد...


مطهری رحمت‌الله روشنگری متدین، ولایت‌مدار و از نظریه پردازان انقلاب و فردی تیز هوش و نستوه، دقیق و در قرآن، متون و معارف اسلامی اشراف کامل و جامع داشتند و از اعتقادی راسخ در تبیین اندیشه ناب و والای اسلامی، پر تلاش بودند.
در آن آوردگاه خفقان دوران مبارزات زمان خود علیه جهل، کفر، نفاق، استبداد، تحجر و تجدد ستیزی،.. تاریخ نگاری بی‌ادعا و با خلوص نیت مجد بودند.
با این باور و اعتقاد که دین اسلام را بدون سانسور، همانگونه که هست برای جامعه بشری تعریف کنیم؛ بدون حذف و یا اضافات.
او (صبغه الله و من احسن من الله صبغه) نیکوترین رنگ همانا رنگ خدایی را برگزید.
به واقع اندیشه های ژرف و زلال، و تفکرات بکر و متعالی ایشان، بر بلندا و ارتفاعی بنا گشته که هر کس قادر به نیل به آن جایگاه باشد، با مهندسی اندیشه ناب وی مأنوس، و جذب کلام نافذ و روان شاد روان می شود..


 امام راحل در سوگ ایشان فرمودند: "مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود... تمام آثار ایشان ارزشمند و قابل استفاده است.
"و نگذارید آثارش او با  دسیسه های غیر اسلامی به فراموشی سپرده شود".
و مقام معظم رهبری فرمودند: "مطهری مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل‌الله بود.
و این از صفات ممتاز مردان الهی و رهبران حق است، که با شجاعت و متعهدانه، با امواج و سپر نیرومند علم و تقوا و قلمشان، دسیسه‌های شیاطین، را که قصد فریب و اغوای مومنان در کارزار مکر و انحراف را دارند هجوم برده بودند. با این باور و اعتقاد که دین اسلام را بدون سانسور، همانگونه که هست برای جامعه بشری تعریف کنیم؛ بدون حذف و یا اضافه. (صبغةالله و من احسن من الله صبغه) نیکوترین رنگ همانا رنگ خدایی را برگزید.

امام راحل در سوگ ایشان فرمودند: "مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود... تمام آثار ایشان ارزشمند و قابل استفاده است.
و نگذارید آثارش او با دسیسه های غیر اسلامی به فراموشی سپرده شود.
و مقام معظم رهبری فرمودند: "مطهری مصداق مجاهد فی سبیل الله است".
و این از صفات ممتاز  مردان الهی و رهبران حق است، که متعهدانه با امواج و سپر نیرومند علم و تقوا و قلمشان، دسیسه‌های شیاطین را که قصد قریب و اغوای مومنان در کارزار مکر و انحراف را دارند هجوم برده و آنان(شیاطین) را به دور رانده و پراکنده می‌کنند.

مطهری طی مراحل عرفانی و روحانی باایمان و خلوص و معرفت الهی اسفار اربعه(صدرایی) را به درستی طی نمود و در مرحله آخر از "مخلوقات تا خدا رسید." روحش شاد.

شب شهادت استاد "شب لیله القدری" بود که لاهوتیان، و ملایک خدا در زمین نازل شده و ارواح این مجاهد را از معارجی که با نور فرش شده، به آسمان ملکوت بردند.
استاد مطهری در شامگاه یازده اردیبهشت سال 1358 توسط گروهک منحرف فرقان با شلیک گلوله ترور و مظلومانه به درجه رفیع شهادت نایل گشت.
روح متعالی ایشان توسط افلاکیان و ملایک که در گستره زمین هبوط کرده بودند، با مقربان الهی هم‌سفر و در ملاءاعلی همسفر شد.!
وسعت و ابعاد  عمیق علمی و ایمان، زهد و تقوای وجودی این شخصیت فرزانه(عالم، عارف، عاشق) آنقدر ارزش و عظمت دارد که با یک انسان عادی هم‌رده نیست؛ به‌ تنهایی خود یک  پشتوانه قوی و دایرةالمعارف مکاتب، اخص اسلام محمدی و علوی‌ست...
خون پاک این عارف مجاهد "خلیفةالله" آنقدر شریف و با ارزش است که فقط خداوند قادر است با معیار الهی آن را ارزش‌گذاری کند؛ و با ابزار و  مقیاس عددی و مادی بشر، قابل سنجش نیست.
شهید مطهری بیش از یک دهه در محضر امام راحل دروس حوزوی (فلسفه و اصول،کلام ) را فرا گرفتند و از محضر مرحوم علامه طباطبایی و سایر اساتید کسب فیض کردند...
و درقیام پانزده خرداد 1342دستگیر، زندانی و ممنوع‌المنبر شدند. مطهری یار و یاوری برای انقلاب و امام راحل بود.
نقش ایشان در بیداری و روشنگری توده‌ها پیش از پیروزی انقلاب، از طریق موعظه و خطابه و نگارش بر کسی پوشیده نیست و آثار و یادداشت‌ها، کتب آن شادروان قریب به صد جلد است که از نظر موضوع و سطح، متنوع و متعدد می‌باشد؛ به طوری که کتاب "داستان راستان" ایشان از محتوایی غنی و ساده و روان برخوردار است؛ تا کتاب اصول فلسفه و رالیسم در سطح عالی و فلسفی می باشد.
تنوع و تراز کتب ایشان از مدرسه، دبیرستان تا دانشگاه و حوزه قابل تعمیم و تدریس و یادگیری است...
"شهید مطهری به واقع نمونه راستین معلمین بود که نماد خداوند و انبیاءالهی را در وجود خود محقق کرده بود و شهید عینی در عرصه اخلاص، ایمان و علم و ایثار عملی که با "معرفت الهی و قلم ثاقب" خویش علاوه بر احاطه بر معارف اسلامی، نظریات مارکسیستی، سرمایه‌داری التقاط و تحریف، خرافه را با برهان و استدلال مورد نقد و بررسی قرار داده و با منطق قوی بطلان آن نظرات را به اثبات رسانید.
مراجعه به کتب ایشان مهر تاییدی است بر این ادعا...

آثار و تلاش‌های محققانه شادروان که مانند مشعلی فروزان راهنمای نسل گذشته و حال و آینده خوهد بود...
امام راحل فرمودند: "کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلمین است"
اردیبهشت ماه، تارک خویش را به روز معلم و مطهری آراسته گردانید و در آستانه هفته معلم نمادین که متعلق به اساتید و معلمان عزیز می‌باشد، و به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری نامگذاری شده، کلام و وصفی در منزلت معلمان که زیرساخت‌های جامعه، کشور و جوامع بشری را پایه گذاری می‌کنند، تقدیم می‌گردد.
«(قلم علم‌داران ارزشش بیش از خون شهیدان است)».
فضیلت و شرافت این حرفه هنری، از منظر اعتقادی و دینی و از سایر مشاغل متمایز و حایز اهمیت می‌باشد.
تعامل معلم با روح و جان زنده انسان زلال و آینه‌ای شفاف است. بر خلاف مشاغل دیگر که اغلب با جامدات سر و کار دارند، مانند نجاری یا نقاشی یا... اشتباه و یا خطا در این حیطه لطمه جبران ناپذیری را به همراه دارد... .

به فرمایش امام راحل: اگر "عالمی(دانشمند) فساد کند، عالمی (گستره گیتی) را به فساد و تباهی می‌کشاند.
"فراگیری علم و دانش از گهواره تا گور " دلیل توجه بر استمرار، فراگیری دانش از ابتدا تا انتهای زندگی است و "بعد زمانی" را نفی می‌کند.
و یا "فریضه فراگیری علم بر هر زن و مرد" محدودیت جنس را نیز نفی می‌کند.
و همچنین "کسب علم در دورترین نقطه، حتی چین یا از دست کافر "نیز" بعد مکانی را از بین می‌برد.
وصف و ربط احادیثی بود از پیامبر(ص) در خصوص اهمیت علم و دانش به صورت عام...
 پیشاپیش هفته و روز معلم بر معلمان و هدایتگران جامعه مبارک باد.

|| جانباز . ع . شاطریان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi