شناسه خبر : 106569
سه شنبه 21 آذر 1402 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلسه شورای فقهی و حقوقی بنیاد شهیدبرگزار شد

فاش نیوز - نخستین جلسه شورای فقهی و حقوقی بنیاد شهید امور ایثارگران با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد، مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان و جمعی از علما در دفتر مطالعات راهبردی حوزه نمایندگی ولی فقیه در قم برگزار شد.
 
نخستین جلسه شورای فقهی و حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد برگزار شد
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسات بررسی مباحث علمی، فقهی حقوقی و نظری در حوزه مسائل مبتلا به ایثارگران است. تهیه این منابع باعث می‌شود تا در آینده که بخواهیم مسائل ایثارگران را به قوانین تبدیل کنیم دارای پشتوانه‌های حقوقی و فقهی باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح‌کرد: موضوع دفاع مقدس  و مسائل مربوط به شهدا، جانبازان و آزادگان از لحاظ تاریخی و فقهی تا امروز زیاد مورد بررسی واقع نشده و این جلسات در راستای بررسی مباحث فقهی حقوقی مسائل مبتلا به ایثارگران مفید خواهد بود. 
وی به آمار ایثارگران اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۳ میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که از این تعداد ۲۲۸ هزار و ۸۰۰ شهید، ۶۳۶ هزار و ۵۸۳ جانباز ۵ درصد و بالاتر و ۴۳ هزار آزاده هستند و این آمار اهمیت کار این جلسات را مشخص می‌سازد. 
محسن بزرگی، نیز در این جلسه گفت: ابتکار عمل حوزه نمایندگی ولی فقیه در تشکیل این شواری فقهی و حقوقی موجب ابهام‌زدایی از مسایلی است که در آینده در پیش رو خواهیم داشت. هم اکنون شورای حقوقی در بنیاد داریم که با ابلاغیه نهاد ریاست‌جمهوری فعال است، آخرین آیین‌نامه آن مربوط به آذر سال 1400 می‌شود. موضوعاتی که در این شورا مورد بحث قرار می‌گیرد مبتلا به ایثارگران است و می‌توان به برخی ابهامات قانون جامع ایثارگران اشاره کرد. 
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان‌کرد: بررسی حقوقی و فقهی بر روی کلیه قوانین پراکنده ایثارگران در راستای برقراری عدالت و ارتقای اثربخشی و افزایش رضایت‌مندی ایثارگران است.
اینستاگرام
ضرب المثل ایرانی میگه ا
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
لطفا طبق قانون برنامه ششم دولت اسلامی حداقل حقوق کارمندی با معوقات را واریز کنید
و ازنظر شرعی و حقوقی دادن صدقه با عنوان کمک معیشت جایز است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi