شناسه خبر : 31250
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 12:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حماسه ششم بهمن در آمل

به گزارش «ایثار»، محمد جواد لاریجانی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل درسال60 که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه حماسه ششم بهمن سال 60 آمل دارای ابعاد مختلفی است که باید توسط سپاه پاسداران وبسیج این شهرستان رخدادهای قبل از روز ششم بهمن تبیین وبازگو شود، افزود: حماسه ششم بهمن فقط مختصص این روز نبوده و از ماه های قبل از آن گروهک های ضدانقلاب در صدد پیاده کردن توطئه های شوم خود در آمل وشمال ایران بودند.

مشاور امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه ریشه بسیاری از این ناآرامی ها و اقدام های خرابکارانه در سالهای اولیه پس از انقلاب تا به الان ریشه و ردپای آمریکایی دارد، تصریح کرد: پر واضح است که که پس از ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی ها ومتحدانش به شدت ناراحت بودند و با تجهیز و پشتبانی گروهک های منافق و کمونیست در مناطق مختلف ایران درصدد براندازی و تضعیف انقلاب نو پای ایران بودند.

لاریجانی ادامه داد: اینکه اکنون گروه های انحرافی وجنایتکار داعش و سلفی ها و درگذشته القاعده و طالبان با نام اسلام آمریکایی درجهت منابع و خواست آنها هدایت و حمایت می شدند، تاکید کرد: شکست خفت بار گروهک منافقان با ترویج اسلام آمریکایی در شمال ایران و آمل حادثه مهمی بود که به واقع شکست پرونده ای و پروژه ای آنها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چراغ بصیرت را باید همواره روشن نگه داشت، افزود: سایه پرنور رهبری انقلاب وعلما برای همه ملت ما بصیرت زا است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بصیرت امروز و در شرایط حساس همجمه های دشمنان علیه ایران به عنوان یک سلاح و شاه کلید ملت ایران است، تصریح کرد: افراد باید خودشان سلاح بصیرت را پیدا کنند و آن را به خانواده و دیگر افراد ملت اطلاع دهند.

لاریجانی با بیان اینکه حماسه مردم آمل هم نشات گرفته از بصیرت و هوشیاری آگاهانه وسرعت عمل در تصمیم گیری درست مردم این شهرستان بوده است، یاد آورشد: باید رخدادها وحوادث تاریخ از جمله حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل را درست فهمید و عبرت گرفت.

در این مراسم با حضور لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و استاندار مازندران و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران  از تمبر یادبود شهدای ششم  بهمن آمل رونمایی شد.

گفتنی ست در سحرگاه ششم بهمن سال 1360 گروهی از منافقان کوردل از جنگلهای شهرستان آمل به قصد تصرف شهر آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با حمله جانانه و ایستادگی در مقابل آنها، در چند ساعت این توطئه شوم آنان را پاسخ و مجب فرار آنان شدند. در این حماسه جاویدان که هرساله مردم آمل خاطره آن را در هفته اول بهمن ماه گرامی می دارند، 40 نفر از مردم شهرستان آمل به شهادت رسیدند وحدود 120نفر هم مجروح شدند.

در این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بویژه خانواده های بزرگوار این حماسه تاریخی، استاندار مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، مدیران دستگاههای اجرایی استان، فرماندهان دوران دفاع مقدس، روحانیت معزز و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi