شناسه خبر : 31699
یکشنبه 19 بهمن 1393 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت در گرگان

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد گرگان، علی اکبر قربانی خورشیدی، دبیر جشنواره شعر ایثار و شهادت استان گلستان با بیان اینکه فضای دانشگاه ها در دهه فجر مملو از عطر ایثار و شهادت است، اظهار داشت: برگزاری برنامه های مختلف با موضوع شهادت و ایثارگری در جهت حفظ ارزش های مقدس انقلاب اسلامی، وظیفه آحاد دانشگاهیان است.

 

وی افزود: عطر شهادت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، روح تازه ای در کالبد ادبیات فارسی دمید و با برگزاری چنین جشنواره هایی بر غنای شعر ایثار و شهادت افزوده و گامی در جهت حفظ دستاوردهای خون شهیدان و ایثارگری ایثارگران برداشته خواهد شد.

 

قربانی با توجه به برگزاری نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، گفت: در نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت علاوه بر قرائت شعر توسط شاعران شعرهای برتر دانشجو و دانش آموز، با حضور مسوولان استان و شهرستان گرگان از برخی مادران شهید دانشجوی استان نیز تجلیل خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا از استعدادهای برتر دانشجویی شعر ایثار وشهادت تجلیل به عمل آمده و آثار برتر آن در مجموعه ای به همین عنوان گردآوری و منتشر شود.

 

دبیر جشنواره شعر ایثار و شهادت با توجه به برنامه ریزی جهت راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در واحد گرگان گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم این جشنواره در سالهای آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: قرائت وصیت نامه شهید توسط مادر شهید و دانش آموزان پایه ششم دبستان سما دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

 

قربانی برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و شهدای دانشجو دانست و گفت: خدمت به جامعه ایثارگران در هر شکلی مورد عنایت حضرت حق است.

 

گفتنی است، بیش از 900 دانشجوی شاهد و ایثارگر هم اکنون در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان مشغول به تحصیل هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi