شناسه خبر : 31842
شنبه 25 بهمن 1393 , 14:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقال اجباری

اقدام شایسته رئیس جمهور در ملاقات مستمر با ایثارگران امری ستودنی است که باید سرلوحه برنامه‌های سایر مدیران عالی‌رتبه نظام قرار گیرد.

یوسف مجتهد -  اقدام شایسته رئیس جمهور در ملاقات مستمر با ایثارگران امری ستودنی است که باید سرلوحه برنامه‌های سایر مدیران عالی‌رتبه نظام قرار گیرد. به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به ایثارگران «اگر کسی با انصاف باشد و بخواهد این پدیده عظیم عالم را تحلیل بکند، به این نتیجه می‌رسد که همه این برکات، از برکت خون همین جوانان و فرزندان شماست؛ ... بعضی به شهادت رسیدند، بعضی مجروح و جانباز شدند و در عین جوانی از عافیت جسمانی محروم شدند؛ بعضی هم به اسارت دشمن درآمدند و سال‌ها سختی‌های زندان و شکنجه دشمن عنود را تحمل کردند؛ اینها بودند که آن عزت و آن عظمت را برای اسلام به ارمغان آوردند.»

رئیس‌جمهور در دیدار با ایثارگران خراسان‌رضوی بیان داشت: «خدمت به ایثارگران و خانواده‌های آنان را وظیفه مهم دولت یازدهم می‌دانیم.» آقای رئیس‌جمهور برابر گزارش‌های واصله از نهاد ریاست جمهوری تعدادی از فرزندان ایثارگران که بخشی از آنان به استناد ماده 48 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در آن نهاد استخدام شده‌اند به انتقال اجباری از آن نهاد مجبور شده‌اند. این اقدام با روح حمایتی از قوانین ایثارگران مغایرت داشته و دستور توقف آن شایسته است. ناچاریم به نکاتی که در قوانین اشاره شده و این اقدام را خارج از روال قانونی می‌داند اشاره‌ای داشته باشیم.

بند 8 سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مصوب مقام معظم رهبری که قوانین، مقررات و رفتار مجریان دستگاه‌های اجرایی را ساماندهی می‌کند، بیان می‌دارد: شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه‌ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خوداتکایی و شئون ایثارگری.

حال سؤال این است که آیا اقدام نهاد ریاست جمهوری در انتقال اجباری فرزندان ایثارگران با این سیاست کلی همخوانی دارد؟ همانگونه که قطعا استحضار دارید، مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب تأیید شده است. تبصره 2 ماده یک، ماده 2 و ماده 3 اعلام می‌دارد: «نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی شامل نظارت بر اعمال سیاست‌های کلی در قوانین، مقررات و مراحل اجرایی است. قوانین و مقررات به خصوص قانون برنامه و بودجه‌های سنواتی باید در چارچوب سیاست‌های کلی تنظیم شود. قوانین و مقررات در هیچ موردی نباید مغایر سیاست‌های کلی باشد. مقامات مسئول در قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، صدا و سیما و نهادهای عمومی، مسئول اجرای سیاست‌های کلی نظام در دستگاه‌های مربوط می‌باشند.»

استناد مسئولان نهاد ریاست جمهوری برای این اقدام بند و ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر مجوز انتقال کارکنان مازاد به سایر دستگاه‌ها در سطح شهرستان بدون موافقت مستخدم است. در حالی که این قانون مواد و تبصره‌های دیگری هم دارد. تبصره یک ماده 57 قانون برنامه پنجم ایثارگران و فرزندان شهدا را مشمول قوانین و مقررات مربوط به خود می‌داند. علاوه بر آن تبصره 3 ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنان را براساس قوانین مصوب مربوط به خود می‌داند. حداقل انتظاری که از مسئولان آن نهاد می‌رود این است که قوانین خاص و عام و تفاوت آن را بدانند. قانون خاص، قانونی است که دامنه فراگیری قانون عام را محدود می‌نماید و بعضی از مصادیق را از شمول عام خارج می‌کند. حال تصمیم مسئولان نهاد چگونه توجیه می‌شود؟

اگر از همه قوانین و مقررات حمایتی ایثارگران که بیان کامل آن موجب اطاله کلام خواهد شد، بگذریم، استخدام این افراد به موجب ماده 48 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که بیان می‌دارد: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تمامی سازمان‌ها ... مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25درصد و به بالا و آزاده(اعم از شاغل، فوت‌شده و یا از کارافتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام هستند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام کنند، انجام شده است.وقتی تأکید قانونگذار استخدام در همان دستگاه است، مغایرت این اقدام مسئولان نهاد ریاست جمهوری را چگونه توجیه کنیم؟ آقای رئیس‌جمهور در کنار اقدامات شایسته خود، مانع این اقدام مسئولان نهاد ریاست جمهوری شوید.

اینستاگرام
باسلام خدمت استاد محترم دلسوز جامعه ایثارگران .
رهنمونهای حضرت عالی بهمراه پند های عالمانه شما راخواندم واستفاده کردم .بابت همه زحمتهای شما صمیمانه متشکرم .سایه تان مستدام .
باسلام خدمت استاد محترم دلسوز جامعه ایثارگران .
رهنمونهای حضرت عالی بهمراه پند های عالمانه شما راخواندم واستفاده کردم .بابت همه زحمتهای شما صمیمانه متشکرم .سایه تان مستدام .
بنده خداسخت دراشتباه ایدهیچ گربه ای برای رضای خداموش نمی گیرد
من از بیگانگان هرگز ننالم .که بامن هرجه کرد ان اشنا کرد این دیدارها چند صباحی میباشد ومیگذرد ما خیلی وقته که یتیم شدیم وهیچوقت هیچکس جای پدر پیرمان را نمیگیرد که با هر نفسش زخم هایمان التیام می یافت ودردهایمان برایمان لذت بخش میشد خدایا مارا به او برسان که این دنیای خاکی دیگر برایمان خیلی دلگیر وکوچک شده شایدو در اغوش گرم او ما ساکت شویم شاید
متشکریم جناب مجتهد چرا که پیگیر حق و حقوق ایثارگران هستید
سلام
هرچه از دهه پنجاه وشصت دور میشویم عاطفه انقلابیمون کمتر اما نان بنرخ روز خورنمان پر رنگتر میشود ایمانمان کمرنگتر کفرمان پر رنگتر اخلاصها کمرنگ تر اختلاصهایمان نجومی تر فشار برقشر ضعیف جامع بیشتر عدالت محوری کمتر
فکر کنم بجای تجربه اندوزی اون حس دغل بازیه عجمیمون بیشتر داره کار بدستمون میده تا کارهامون رو سروسامون

هممونم دادمیزنیم گوش بفرمان رهبریم اما بخدا دروغ میگیم از هر بلندگوی صدای سازی میاد الا همسازی وهمسویی با رهبر هممون میگیم کلام رهبری فصلالخطاب اما دروغ میکوییم چون رهبر خلاف اونچه که مدنظرماست گفته
خدا لعنت کنه اما بازم صدرحمت به منافقین حداقل رفتن توجبهه دشمن تکلیفمون را روشن کردند اما برخی نان بنرخه روز خورها این ماهیگیران آبهای گل آلوداین نجسهای بهظاهر پاک ریشه قرآن را هدف گرفتهاند نبض ایمان در دلهای پاک را هدف گرفته اند امروز اصلا معلوم نیست با چه گروهی میدویم نه معلومه داند خدمت میکنند نه خیانتشان فقط از شرافته مردم سو استفاده ابزاری میکنند تا به قدرت برسند هرکس بقدرت رسید صندلی را از زیره پای دیگری میکشد از تیاتر بازی کردنه سفرهای استانی گرفته تا سرکشی به خانواده شهداوایثارگران همه وهمه نمایشهایست که در پرده اخر متوجه میشویم ماننده گوسفندی که برای ضبح با پای خود به مسلخ میرود همراهیشان کردیم
سلام ، با تشکر از اطلاع رسانی جناب آقای مجتهد کارشناس محترم حقوقی که نکات بسیار قابل توجهی در ارتباط با قوانین جامعه ایثارگران و نحوه اجرای آنها بیان مینماید که بسیار تکان دهنده و موجب تاسف است.
دولت تدبیر و امید از ابتدای تشکیل با هرگونه فعالیت و اقدامات دولت گذشته در تضاد قرار داشته و بسیاری از مصوبات و قوانین هیات وزیران وقت را منسوخ و ابطال کرده است. یکی از جنجالهای سیاستمداران که بر علیه دولت قبل سازماندهی شده همین موضوع مخالفت استخدام مردم و تعدادی از ایثارگران طبق قانون و سهمیه در دستگاههای اجرایی دولت قبل بوده است. موضوعات بسیاری توسط سیاستمداران سکولار نفوذی در تضاد و مخالفت با عملکرد دولت قبل در جریان است که مردم شریف و شهید پرور بخوبی استحضار دارند. گرچه بخوبی میدانیم سیاستمداران نفوذی دارای اعتقادات سکولاری میباشند که بطور کلی با اجزای دین مبین اسلام در بطن قوانین و عملکردها در تضاد آشکار هستند و بسیار تلاش کردند بر خلاف فرمایشات شهید مدرس دین را از سیاست تفکیک نمایند. تمام جار و جنجال سیاستمداران سکولار حول همین موضوع است اما بحول و قوه الهی ثارالله جاودان خواهد ماند.
چراغی را که ایزد بر فروزد گر ابله پف کند ریشش بسوزد
سلام خسته نباشید جناب آقای مجتهد،خوب بوده که عده زیادی از نماینده ها ایثارگرند، وگرنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جناب مجتهد . قرار شد این دفعه جواب مارا بدهید . اما هنوز خبری نشده ............ما همچنان منتظر خواهیم بود .موفق باشید و سربلند
سلام . برادر عزیز جناب مجتهد در کامنت ماه قبل فاش با عنوان این شد جواب و درصد مشکلم را ارسال کردم . تقاضا دارم بررسی بفرمایید و راهنمایی کنید که تکلیف بنده چیست ؟
بسمه تعالی
برادر ارجمندم جناب مجاهد فی سبیل الله آقای یوسف مجتهد
سلام علیکم :
به عرض میرسد که اینجانب حسین جعفری جانباز 50٪ با کد 0001010593 حالت اشتغال درخواست کردم از بنیاد که مجوز کار کشاورزی بگیرم هنوز مشکلم حل نکردند اگه مشکلم را حل نکردند وبا حقیر مساعدت نکردند چه باید بکنم وبه کجا شکایت کنم
اگه محبت کنید به ایمیلم جواب بفرمائید بسیار ممنون میشوم ...؟

با تشکر برادر شما حسین جعفری
بخدا پیرشدیم
9269
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi