شناسه خبر : 33671
دوشنبه 24 فروردين 1394 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاصله شهادت پدر و پسر تنها 10 روز بود

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مادران شهدا با ترغیب و تشویق فرزندان خود برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ایثارگری و گذشت را با تمام وجود معنا کردند و در همه دوران اسوه صبر و ایثار در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، رئیس و جمعی از اعضای جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با همسر شهید حاج ذکی بهفر و مادر شهید محمدرضا بهفر دیدار کردند.

 

دکتر رامز نصیری صالح رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این دیدار سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن را فرصتی مغتنم برای ادای احترام به مادران گرامی شهدا دانست و گفت: مادران شهدا با تأسی به حضرت فاطمه زهرا(س) و با تربیت صحیح و پرورش روح معنوی، فرزندان خود را در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب روانه جبهه‌های حق علیه باطل کرده و نقش مهمی در دفاع از کشور در مقابل تجاوز بیگانگان ایفا کردند.

 

وی گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان را از شاخص‌های تقویت روحیه ایمان و جهاد خالصانه در بین آحاد مردم عنوان کرد و افزود : همه ما باید در برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن دلاورمردان عرصه ایثار و شهادت تلاش کرده تا ارزش‌های اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل احترام گذاشتن به خانواده‌ای شهدا و دلجویی و قدردانی از آنان را به عنوان وظیفه همگانی یاد کرد و افزود: ما در مجموعه جهاددانشگاهی در هر فرصتی سعی می‌کنیم با این عزیزان دیدار و از راهنمایی‌ها و توصیه‌های‌شان بهره‌مند شویم.

 

در این دیدار همسر و مادر شهید بهفر، پاکدامنی و طهارت، اقامه نماز شب، حضور مستمر در نماز جمعه و شرکت در تظاهرات دوران انقلاب را از ویژگی‌های مهم فرزند شهید خود عنوان کرد و گفت: او در سن 16 سالگی پا به پای پدرش در جبهه‌ها حضور یافت.

 

وی به بیان خاطراتی از دوران نوجوانی شهید محمدرضا بهفر پرداخت و افزود: شهید همیشه می‌گفت انقلاب و اسلام، قلب و مادرم چشم من است، بدون چشم می‌توانم زندگی کنم اما بدون قلب لحظه‌ای نمی‌توانم زنده بمانم.

 

مادر شهید بهفر خاطرنشان کرد: محمدرضا که در هنرستان فنی رازی در رشته مکانیک مشغول بود سال 1361 سنگر جبهه را بر سنگر مدرسه ترجیح داد و در گروه تخریب لشکر عاشورا مشغول شد و در عملیات مسلم‌بن عقیل شرکت کرد. یکبار هم در حالی که با اتمام امتحاناتش تنها یک درس فاصله داشت، عازم جبهه شد. یک‌ماه بعد پدرش هم به جبهه رفت. اواخر مهرماه بود که پدر و پسر در کنار یکدیگر در عملیات والفجر4 شرکت کردند. بیست و هشتم مهر 1362 حاج ذکی و هشتم آبان همان سال محمدرضا به فیض شهادت نائل آمدند و در کنار هم در گلزار شهدای بهشت فاطمه به خاک سپرده شدند.

 

وی نسل امروز جامعه را به الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و شهدا دعوت کرد و زنده نگه‌ داشتن آرمان‌های آنان را عمل به سیره و گفتار و کردار این بزرگواران دانست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi