شناسه خبر : 41550
پنجشنبه 20 اسفند 1394 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سروقامتان حرم

نایب‌رئیس شورای شهر تهران از برگزاری مراسم هفته درختکاری با عنوان «سرو حرم» و با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در منطقه ۱۸تهران خبر داد.

    مرتضی طلایی با بیان اینکه در این مراسم خانواده هریک از شهدای مدافع حرم به یاد و به نام شهید خود یک نهال غرس می‌کنند، اظهار کرد: این مراسم ساعت 10صبح روز شنبه 22 اسفند‌ماه در بوستان قائم برگزار می‌شود. به گفته رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران، در این مراسم که به همت ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و مشارکت اداره‌کل ایثارگران شهرداری، سازمان پارک‌ها و همچنین شهرداری منطقه 18برگزار می‌شود، علاوه بر مدیران شهری و شورایاران محلات، خانواده‌های شهدای مدافع حرم تهران نیز حضور خواهند یافت.

   طلایی درباره وجه تسمیه «سرو حرم» برای این مراسم، توضیح داد: با عنایت به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درخت سرو و با توجه به جایگاه رفیع سروقامتانی که جان خود را برای دفاع از حرم فدا کرده‌اند، بر همین اساس نهال سرو که در فرهنگ ما نماد ایستادگی و پایمردی است به‌دست خانواده‌های شهدای مدافع حرم کاشته می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi