شناسه خبر : 88374
سه شنبه 12 بهمن 1400 , 12:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شور دوران پیروزی انقلاب در هنرستان انقلابی خیابان پیروزی

پایگاه روشنگری مساجد بود؛ به مرور محور برنامه های مبارزه و به پایگاه انقلاب مبدل شد. مسجد قدس پیروزی کانون بسیار فعال و محل سخنرانی امام جماعت انقلابی مسجد...

فاش نیوز - مراسم جشن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی دیروز در هنرستان سمیه منطقه پیروزی تهران برگزار شد

در این مراسم دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، رزمنده دفاع مقدس، استاد دانشگاه و از فعالان و شاهد عینی حوادث و صحنه های انقلاب در خیابان پیروزی تهران، با موضوع خاطرات انقلاب به سخنرانی پرداخت. 

وی در آغاز با تبریک دهه فجر، با بیان گذر از تونل زمان و سفر به 43 - 44 سال قبل، شبیه سازی دانش آموزان آن زمان را که خود در چنین سنی بوده است و شرایط نامساعد دوران ستم شاهی را تشریح کرد:

«ما از امورات جامعه بی خبر بودیم. سطح انتشار اطلاعات کم و سطح درک ما هم از اوضاع کم بود. ولی وضعیت ظاهری جامعه را که می دیدیم، ظاهر شهر خیلی بد و محیط دبیرستان نامساعد بود. مشروب فروشی در نزدیکی دبیرستان و معضلات علنی وجود داشت. کسی جرات صحبت علیه دولت نداشت. فساد دولت را گرفته بود. واختناق شاهی کسی جرات نداشت خبر از پشت پرده های دولت بدهد. و اگر انقلاب نمی شد، وضعیت کشور و جامعه بدتر می شد.

پایگاه روشنگری مساجد بود؛ به مرور محور برنامه های مبارزه و به پایگاه انقلاب مبدل شد. مسجد قدس پیروزی کانون بسیار فعال و محل سخنرانی امام جماعت انقلابی مسجد، حجه الاسلام امام کاشانی (آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه فعلی تهران) بود. شاه ایشان را ممنوع المنبر کرده بود. لذا بر منبر نمی نشست و ایستاده سخنرانی می کرد و در بین نماز بسرعت اعلامیه امام و.... پخش می شد تا ساواک نتواند متوجه شود و بدین سان روشنگری ها صورت می گرفت. کم کم مردم آگاه و از رژیم شاه متنفر شدند و تظاهرات برپا می شد.

ادارات و مدارس و....که در اعتصاب علیه رژیم شاه بودند و امورات شهر مختل شده بود. ما دانش آموزان با محوریت مساجد، در انتظامات محله و خدمات ضروری مشغول بودیم. در دبیرستان نمایشگاه کتاب و توزیع نوار سخنرانی امام دربهشت زهرا را تکثیر کرده و در اختیار مراجعین قرار می دادیم.

ورود به مرکز تسلیحات ارتش و گرفتن سلاح، حمله به کلانتری 21، و سنگربندی در چهار راه کوکاکولا و ماندن تا پیروزی انقلاب.

شما همان شرایط نوجوانان اول انقلاب را دارید که در چله دوم انقلاب، البته با تفاوت زمان و شرایط قرار دارید و بایستی با عبرت ها و تجارب چله اول انقلاب، به عنوان جوان مومن انقلابی، توصیه های گام دوم انقلاب را پیاده سازی کنید. لذا در شرایط فعلی لازم است دانش و مهارت های لازم و همچنین بینش صحیح اسلامی و بصیرت انقلابی را به خوبی فراگرفته و مجهز برای آینده شوید؛ با هنرتعالی بخشی که بدان دست یافته اید، آینده نیکویی را نخست برای خود و سپس خانواده خود و نیز در عرصه های جامعه رقم بزنید و ان شاءالله تمدن نوین اسلامی با توان و اهتمام شما بزودی شکل خواهد گرفت.»

********

لازم به یاد آوری است هنرستان دخترانه سمیه واقع درمحله زاهد گیلانی تهران در خیابان پیروزی، انتهای خیابان طبرسی قراردارد و از بهترین مدارس دولتی منطقه سیزده واقع در شهر تهران می‌باشد. این مرکز به دانش‌آموزان کار و دانش در رشته‌ها‌ی حسابداری مالی، خیاطی لباس شب و عروس، کاشی‌سازی هفت‌رنگ، گرافیک رایانه‌ای و هنر فرش، خدمات آموزشی ارائه می‌ دهد. مدیریت مجموعه را سرکار خانم نسا حامدی، از مدیران پرتوان و پرانگیزه بر عهده دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi