شناسه خبر : 90803
شنبه 28 خرداد 1401 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان هرند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در بیست و پنجمین سفر استانی دولت مردمی به استان اصفهان سفر کرده است روز پنجشنبه 26 خرداد ماه در شورای اداری شهرستان هرند، گفت: تعداد شهدا و جانبازان منطقه شرق اصفهان نشان‌دهنده عمق تدین مردمان این دیار است.
 
تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان هرند/ تعداد شهدا و جانبازان شرق اصفهان نشان‌دهنده عمق تدین مردمان این دیار است

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست گفت: استان اصفهان دارای بیشترین میزان جمعیت خانواده شهدا و ایثارگران به نسبت دیگر استان‌ها و شهرهای کشور است و این در حالی است که اصفهان یک شهر مرزی در دوران جنگ تحمیلی نبوده است.
معاون رئیس جمهور افزود: دارا بودن بیشترین تعداد ایثارگر و رزمنده حاکی از آن است که مردم این سرزمین دارای نگاه و توجه خاص به حفظ اسلام، انقلاب و پیروی از امام راحل (ره) بودند که داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حاضر شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه منطقه شرق اصفهان به نسبت جمعیت خود از مناطقی است که تعداد شهید و جانباز آن قابل توجه است که این موضوع نیز حاکی از عمق تدین مردمان این دیار است، گفت: مردم شرق اصفهان در این سال‌ها بابت موضوعات متعدد به خصوص معضل کمبود آب و خشکسالی بسیار اذیت شدند که بخشی از آن ناشی از بی‌تدبیری، قهر طبیعت و نبود آینده‌نگری و توزیع عادلانه منابع است.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: چه بسا زمانی که عده‌ای دست به اقداماتی چون ایجاد صنعت‌های آب‌بر در منطقه کویری زده‌اند، بعضی خوشحال شدند اما از آنجایی که این اقدام به دور از آینده‌نگری بود، مشکلات متعددی را امروز ایجاد کرده است. ما باید از این مشکلات درس بزرگی بگیریم، اینکه برنامه‌ریزی‌های ما باید درازمدت باشد و پیامدهای آن را در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی زیست محیطی بسنجیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کمبود آب، یک مشکل جدی در دنیا بوده و کشور ما نیز درگیر این موضوع است، گفت: امروز باید بر اساس دانش و برنامه‌ریزی صحیح اقداماتی صورت بگیرد که این خواسته دولت هم هست.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما باید یک بسته‌ای متشکل از نظام نوع کشت، نظام توزیع آب، صنایع فرآوری، روش‌های جایگزین در اشتغال و صنعت را برای مردم در نظر بگیریم، گفت: شهرستان هرند منطقه رشدیافته و مؤثر در عرصه‌های علمی است و افراد تحصیل کرده‌ای در این شهر رشد یافته‌اند که برای حل مشکلات این منطقه باید به کمک دولت بیایند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: من به دنبال مقصر جلوه دادن گذشتگان و دولت‌های قبل نیستم، چرا که مردم هر کار خوب و بدی که انجام بدهیم، امروز یا فردا متوجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه حفاظت از مردم خواسته جدی رئیس‌جمهور است، گفت: در هر موضوعی که در هیئت دولت مورد بحث قرار می‌گیرد، رئیس‌جمهور در پی صیانت از مردم است. برای حل مشکلات مربوط به معیشت و گرانی نیز همه اعضای دولت از جمله همکاران ما در جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان بازرسی با تمام وجود تلاش می‌کنند که کمترین فشار به مردم وارد شود.
وی گفت: امروز با بحران غذا در جهان روبه‌رو هستیم که این مسئله مشکلاتی را پیش آورده است، اما با این وجود رئیس‌جمهور و اعضای کابینه، خود را موظف به حل مشکلات معیشتی مردم می‌دانند و امیدواریم با تزریق به‌موقع منابع به وظایف و تعهدات خود عمل کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از جانباز «مرتضی کلانتر قریشی هرندی» و «عباس علی شمسی اژیه» پدر شهید تجلیل کرد.
قاضی‌زاده هاشمی در این سفر با نمایندگان مختلف اصناف و اقشار مختلف مردم شهرستان هرند دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در گلزار شهدای اژیه در شهرستان هرند با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi