شناسه خبر : 93727
شنبه 16 مهر 1401 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فتنه را ناگوار نشمارید

محمد ایمانی

محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است.

آیت الله صدیقی امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبیین برخی ابعاد فتنه اخیر، به حدیث قابل تاملی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کردند.

حضرت می فرماید " تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ فَفیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ. آرزومند فتنه باشید؛ زیرا فتنه موجب نابودی ستمگران و پاک شدن زمین از [لوث وجود] فاسقان است".

با جست و جوی بیشتر، احادیث شریف دیگری از اهل بیت (ع،) نظر اهل تامل را به خود جلب می کند. پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در این باره به مومنان فرمودند: "لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ. در آخر الزمان، فتنه را ناخوش و ناگوار نشمارید؛ زیرا آن فتنه ها منافقان را نابود می سازد".

همچنین میر مومنان (ع) بشارت داده اند: "اعلَمُوا أنّهُ مَن یَتَّقِ اللّه َ یَجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ ، و نورا مِن الظُّلَمِ. بدانید که هر کس تقوای الهی در پیش گیرد، خداوند برای او، راه خروجی از فتنه ها و نوری در برابر تاریکی ها قرار می دهد".

فتنه به خودی خود، تلخ و ناگوار است؛ اما اگر پای تقوا و اخلاص و  شناخت مسئولیت در میان باشد، همین آزمون دشوار، سبب قوت جبهه مسلمین و رسوایی و نابودی جبهه دشمنان است.

محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است. در آتش شدن گدازنده است اما ناخالصی طلا را از بین می برد و بر عیار گوهر می افزاید. اینها البته همه به شرط پایمردی و مسئولیت شناسی و در وسط میدان تکلیف، مهیا بودن است؛ تشخیص در وقت لازم و اقدام در وقت لازم.

محمد ایمانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi