شناسه خبر : 95476
شنبه 28 آبان 1401 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیش از ۱۵۰۰ ایثارگر قزوینی متقاضی دریافت زمین برای ساخت مسکن هستند

بیش از ۱۵۰۰ ایثارگر قزوینی متقاضی دریافت زمین برای ساخت مسکن هستند

 معاون تعاون و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر و جانباز قزوینی متقاضی دریافت زمین و تسهیلات مربوطه برای ساخت مسکن در استان هستند.

 در حال حاضر خرید و احداث مسکن یکی از دغدغه های خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان که با رفع آن این قشر از جامعه می‌توانند سرپناهی برای خود و خانواده فراهم کنند.

وی اظهار داشت: این نهاد به منظور رفع نیاز مسکن جامعه ایثارگران براساس قوانین، واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

شکوهی تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شده بود در قالب دستور اقدام مشترک ساماندهی تأمین مسکن جامعه هدف ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا بر اساس ماده سه و هفت قانون جامع ایثارگران زمین برای ساخت مسکن در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد.

این مسئوول تاکید کرد: طرح واگذاری زمین به ایثارگران استان در چهار گروه شامل همسر شهید، فرزند شهید، جانباز بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که تاکنون از تسهیلات زمین و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده‌اند و فرم جیم این افراد در اداره کل راه و شهرسازی استان سبز باشد می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون به ۱۳۶ ایثارگر زمین داده شده است بنابراین در این راستا می‌طلبد تا اقدامات جدی تری انجام شود. 

شکوهی خاطر نشان کرد: همچنین پرداخت وام مسکن به جامعه ایثارگران هر ساله  از نیمه دوم سال شروع و تا پایان نیمه اول سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش وام تسهیلات خرید مسکن در سال جاری،اضافه کرد: سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد مسکونی در مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شد.

شکوهی، مدت بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ ساله با بهره چهار درصد عنوان کرد و افزود: برای دریافت مجدد تسهیلات خرید مسکن صرفا افرادی که تاکنون تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام گرفتند و تا پایان سال ۹۹ تسویه کردند می توانند اقدام کنند.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi