شناسه خبر : 101523
دوشنبه 12 تير 1402 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت توجه به پرورش دانش‌آموزان با محوریت فرهنگ ایثار

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم در بازدید از مدرسه شهید «مهدی هندویان» گفت: اهمیت توجه به نشر فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین دانش‌آموزان، نسلی آزاده و آگاه را پرورش می‌دهد که با اعتماد به نفس و اتکا به توانمندی خویش حافظ آزادی، استقلال و عزت خویش است.
 
ضرورت توجه به پرورش دانش‌آموزان با محوریت فرهنگ ایثار
به گزارش «ایثار استان قم»، حجت‌الاسلام حسن هنرمند افزود: دبستان شهید مهدی هندویان سال ۱۴۰۱ توسط پدر شهید مرحوم حاج ابوالفضل هندویان در ناحیه ۳ آموزش و پرورش شهر قم بنا شد. مدرسه‌ای که در کنار پرداختن به آموزش دانش آموزانش از همان ابتدا به مباحث پرورشی در تربیت نسل آینده‌ساز تاکید داشته است.
مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان در این بازدید گفت: این مجموعه یکی از 20 مدرسه شاهد قم در بنایی به مساحت ۴۳۳۰ متر مربع با ۱۲ کلاس توسط پدر شهید بنا شده است. در این مدرسه هر ۱۲ کلاس مزین به نام شهدا و تابلوی تصاویر شهید، همراه شناسنامه شهید و تاکید بر برگزاری یادواره شهید توسط دانش‌آموزان آن کلاس برنامه‌ریزی شده است.
حجت‌الاسلام هنرمند تأکید کرد: وصایای شهدا بر در و دیوار مدرسه آذین بسته شده تا کودکان دبستان از همان سنین ابتدایی با نسل دوران دفاع مقدس آشنا شوند و بدانند عزت، آزادی، امنیت و استقلال خود را مدیون چه قهرمانانی هستند.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم افزود: نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مصطفی چمران، صیاد شیرازی، احمد کشوری و دیگر سرداران شهید دوران دفاع مقدس بر 12 کلاس این مدرسه همراه تصاویر، شناسنامه و عهدنامه شهید نقش بسته است.
حجت‌الاسلام هنرمند عنوان کرد: اهمیت توجه به نشر فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین دانش‌آموزان، نسلی آزاده و آگاه را پرورش می‌دهد که با اعتماد به نفس و اتکا به توانمندی خویش حافظ آزادی، استقلال و عزت خویش است و این مدرسه با 330 دانش‌آموز آینده‌ساز رسالت پرورشی را با ترویج سیره شهدا عهده‌دار شده است. این اقدامات ارزنده در نشر فرهنگ ایثارگری باید الگویی برای سایر مراکز باشد.
شهید هندویان متولد سال ۱۳۴۴ است. وی در سال ۱۳۶۳ در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید. در کنار نام شهید مهدی هندویان بخشی از وصیت نامه شهید نقش بسته است:
جبهه چه جای مقدسی است و چه دانشگاهی است، جبهه دانشگاهی است به عظمت کربلا با شاگردانی که چون دژی مستحکم در مقابل الحاد ایستادند. با معلمی الهی از یاران حسینی، از فرزندان علی و ذریه پاک رسول الله، جبهه عشق به الله است، کلاس خودسازی، خودشناسی، مبارزه با نفس، ایمان و تقواست. جبهه جهاد و شهادت است، چون معلمش حسین (ع) و پرچمدار آن امام زمان (عج) است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi