شناسه خبر : 102413
پنجشنبه 12 مرداد 1402 , 13:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهیدان خالقی‌پور

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهیدان خالقی‌پور

فاش نیوز - رئیس جمهور با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور با مادر و دیگر اعضای خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور که سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، خانواده و به‌ویژه مادران و پدران شهدا را پرچم‌های برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت و چشم و چراغ هر شهر و دیاری توصیف کرد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مادر شهیدان خالقی‌پور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شما زبان گویای دین، انقلاب، جهاد و شهادت و الگوی موفق جهاد تبیین هستید که به قشرهای مختلف جامعه روحیه و انگیزه و ثبات قدم می‌دهید.

رئیسی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است، پدران و مادران شهدا را پیروز جنگ اراده‌های زمان خود و پرچم‌داران جنگ اراده‌های امروز دانست و افزود: بر خلاف خواست دشمن که به‌دنبال کمرنگ و محو کردن یاد و اثرگذاری شهدا است، خانواده‌ شهدا در هر کوی و برزن پرچم برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

به گفته رئیس جمهور، خانواده شهدا در امتحان دفاع از اسلام و انقلاب نمره قبولی گرفته‌اند و مایه افتخار همه ما و همه دوران‌ها هستند؛ امروز نوبت ما است که تلاش کنیم از ثمرات و برکات خون شهدا پاسداری و صیانت کنیم.

توصیه مادر شهیدان خالقی‌پور به جوانان

مادر شهیدان خالقی‌پور هم با بیان اینکه همواره افسوس خوردم که چرا پسران بیشتری نداشتم تا در راه اسلام و انقلاب تقدیم کنم، گفت: وظیفه خود می‌دانم به نسل جوان بگویم که برای وجب به وجب خاک این کشور چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده و امروز چه وظیفه سنگینی برای حراست از این نظام و انقلاب بر عهده ما است.

رئیس جمهور در پایان با اهدای لوح از ایثارگری‌ها و مقام والای خانواده شهیدان خالقی‌پور تجلیل و قدردانی کرد.

 

عروج آسمانی شهیدان خالقی‌پور

گفتنی است، شهید داوود خالقی‌پور ۲۲ اسفند سال ۶۲ در عملیات خیبر و شهیدان رسول و علیرضا خالقی‌پور سال ۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حاج محمود، پدر شهیدان خالقی‌پور که از رزمندگان دفاع مقدس بود و سابقه رزم در لبنان علیه رژیم صهیونیستی را داشت، تیر سال ۹۵ در سن ۸۹ سالگی به علت شدت جراحات به فرزندان و همرزمان شهیدش پیوست.

 

منبع: رسمی حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi