شناسه خبر : 104671
چهارشنبه 26 مهر 1402 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لالایی برای کودکان بدخواب غزه!

دانشمندان هنوز علتی برای خواب یهویی اطفال وروجک ما پیدا نکرده اند. از قدیم مادرها آنها را روی پایشان تاب می دهند...

فاش نیوز - بچه ها موجودات پر انرژی‌ای هستند. زندگی بزرگترها به خاطر آنها جریان دارد. پویا و سرزنده و سرحال است. بچه ها بدون هیچ احساس خستگی‌ای می دوند. از این سر اتاق تا آن سر اتاق. هیچ هشدار و تذکری به گوششان نمی رود.
 
خدا نکند که از جای چیزی خبردار شوند. خانه را می کنند بازار شام. لوبیا ها را می ریزند توی ظرف شکر. آرد را می ریزند روی فرش. خورشت را می ریزند توی پارچ آب. وقتی دستشان قدرت باز کردن دری پیدا کرد. احتمال وجود بچه ها در هر جایی هست. توی یخچال. توی لباسشویی. توی کمد. وای که اگر خودکار و ماژیکی بیفتد دستشان. مثل دکترها خطوط کج و معوج و ناخوانا می نویسند روی دیوار، مبل، کابینت ها، و حتی روی  سطح صاف و سفید توالت فرنگی.

 

 شب ها که مصیبت دیگری می شوند برای پدر و مادر خسته. همان انرژی، ذره ای کم نشده. از صبح، خواب را از چشمانشان می بلعد. اگر سیر باشند. اگر جایی شان درد نکند تا خود صبح توی رخت خواب غلت می زنند. اگر خدای نکرده بیمار باشند، باز هم خبری از خواب در چشمان قشنگشان نیست. می نالند و پدر و مادر تا صبح آنها را در آغوش از این سر اتاق تا آن سر اتاق روی دست های خود تاب می دهند.  

 دانشمندان هنوز علتی برای خواب یهویی اطفال وروجک ما پیدا نکرده اند. از قدیم مادرها آنها را روی پایشان تاب می دهند، تاب می دهند و تاب می دهند. اما چیزی که توی چشمان با نمک و شهلای بچه ها دیده نمی شود، خواب است. بعضی مادرها به خوراندن شربت‌های خواب آور روی می آورند اما نیمی از مادرها این کار را بی حاصل می دانند.

 

 در کل جهان فقط افراد خاصی تبحر زیادی در خواباندن بچه ها دارند. طوری که برای ابدالدهر می خوابند. برای همیشه از تب و تاب می افتند. یکی از آن افراد متبحر، بنیامین نتانیاهوست! او مشغول خواباندن کودکان غزه است. ان شاء الله بعد از مرگ زود هنگام او، آمار بگیران ثبت می کنند که تا آخر عمرش چند بچه را خوابانده در سینه قبر.


 
 مادران ایرانی یکی مثل او را خوب می شناسند. اسمش صدام حسین بود. لالایی شوم او، ۷ هزار و ۵۴ مادر و کودک زیر ۱۴ سال ایرانی را در هشت جنگ تحمیلی برای همیشه آرام کرد.

لالا لالا
آی یارالی قناری
یورقون هَزاره لای لای

|| جعفری(۲۵ مهر ۱۴۰۲)

اینستاگرام
سلام و درود خدا برشما، حقیقتا عجب روضه ای خوندی! دست مریزاد، واقعی و کوتاه و گویا و اشک درآر
حماس باید به تندروهای شهرک نشین افراطی که در داخل فلسطین اشغالی با رژیم اسرائیل همکاری می کنند باید به آنها و خانواده آنها درس عبرتی بدهد تا دیگر آن شهرک نشینان تندرو که به نتانیاهو رای داده اند جای خود را بفهمند و کسانی که بچه های فلسطینی را عمدا زیر می گیرند باید خانه خودش و پدر و مادرش و همه اقوامش بمباران شود الان که دیگر موشک های حماس نقطه زن شده است اگر فقط حماس خانه تندروهای شهرک نشین را بکوبد دیگر کمتر شهرک نشینی پیدا می شود که به امثال نتانیاهو رای بدهند فلسطینیان باید در جنگ با رژیم تا دندان مسلح اول مردم شهرک نشینان بی هویت را خانه هایشان ماشین هایشان و اقوام درجه یک آنها را موشک باران کنند و آنها را خطرناک تر از سربازان رژیم بی هویت اسرائیل بدانند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi