شناسه خبر : 105009
یکشنبه 07 آبان 1402 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید بوشهری که در زمان دانش آموزی معلمی می کرد

شهید حسین آستروتین

فاش نیوز - در خانواده ساده و متدینی، فرزندی به نام حسین در سال ۱۳۳۲ متولد شد که در سالها بعد، پرچم افتخار کشور و ملت و دین شد و مایه عزت و احترام و شرف خانواده و شهر و دیار خود گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

شهید حسین آستروتین

در خانواده ساده و متدینی، فرزندی به نام حسین در سال ۱۳۳۲ متولد شد که در سالها بعد، پرچم افتخار کشور و ملت و دین شد و مایه عزت و احترام و شرف خانواده و شهر و دیار خود گردید.

دوره دبستان را در روستای خود، لاور شرقی به پایان برد. در دوران تحصیلی ابتدایی خود در لاور، به دلیل کمبود معلم بعضی مواقع، حسین خود یار و کمک کار معلم خود می شد و یک یا دو کلاس را همزمان اداره می کرد و از هوش و استعداد نمونه برخوردار بود.

دوره راهنمایی و اول دبیرستان را در مدرسه ادب شهرستان دشتی گذراند و چون نسبت به خدمت به آب و خاکش احساس مسئولیت کرده و علاقه شدید داشت، پس از اتمام دوره اول دبیرستان به استخدام نیروی هوایی درآمد و در حفظ مرزهای هوایی کشور خدماتی انجام داد.

وی در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه نیروی هوایی بوشهر در حالیکه مشغول پاسداری و مأموریت بود با حمله هوایی هواپیماهای عراقی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi