شناسه خبر : 30871
یکشنبه 28 دي 1393 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجلاسیه مرکزی کنگره شهدای دانشجو

اجلاسیه مرکزی کنگره شهدای دانشجو با حضور رئیس جمهور برگزار میشود

 




 

 


به گزارش خبرگزاری حیات، وجدانی نیا مدیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو صبح امروز در نشستی خبری درباره فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص برپایی کنگره ملی شهدای دانشجو، گفت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته دبیرخانه کنگره به صورت دایمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا این کنگره را هر دو سال یکبار به ریاست وزیر علوم و دبیری بسیج دانشجویی برگزار کند.

وی افزود: تاکنون ۱۹ یادواره شهدای دانشجو در استان‌ها برگزار شده که تا پایان بهمن و قبل از برگزاری اجلاسیه در سایر استان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وجدانی نیا درخصوص آثار فرهنگی تولیدی مرتبط با این کنگره نیز بیان داشت: برای اولین بار بعد از دوران دفاع مقدس، اطلاعات ۴۷۰۰ نفر از شهدای دانشجو را در قالب بانک اطلاعاتی در حال جمع آوری هستیم که فاز اول این بانک به صورت پرتال، نرم افزار چند رسانه‌ای و اندروید رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با ۴۰۰ شهید دانشجو به همراه استان‌های تهران و کرمان بیشترین شهدای دانشجو را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، تصریح کرد: رونمایی از نمایشنامه رادیویی با محوریت شهدای دانشجو و شهید علم الهدی، تولید پویانمایی شهید «بهروز مرادی» و مستندی از زندگی ۱۴ شهید دانشجو جهت پخش از سیما، سیر نمایشگاهی با موضوع دانشگاه و شهدای دانشجو، بخشی از آثار فرهنگی است که به مناسبت کنگره ملی شهدای دانشجو قرار است رونمایی شوند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اظهار این مطلب که برای هر استان یک شهید شاخص را معرفی خواهیم کرد، تصریح کرد: تاکنون ۵۷ عنوان کتاب با موضوع شهید دانشجو در حال جمع آوری است که تعدادی از این کتاب‌ها زندگی پژوهی و تعدادی دیگر به صورت رمان با همکاری پژوهشگاه دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو کار مسابقه‌ای بنام «ققنوس» و «شیدایی» برگزار کردیم که تا پایان دی مهلت شرکت در این دو مسابقه تمدید شده است، اظهار کرد: در روز برگزاری اجلاسیه مرکزی تعدادی از خانواده‌های شهدای دانشجو مورد تجلیل قرار می‌گیرند و علاوه براین از تمبر یادبود این اجلاسیه نیز رونمایی خواهد شد.

وجدانی نیا در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویی با عنوان شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی در بهمن برگزار می‌شود که اسم این دوره از رقابت‌ها را بنام یادواره شهدای دانشجو نام گذاری کردیم که طی آن تعدای از خانواده‌های شهدای قرآنی دانشجو مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با یادآوری این مطلب که در بهمن ماه شب شعری با موضوع شهدای دانشجو برگزار خواهیم کرد، افزود: به مناسبت برگزاری این اجلاسیه شاهد تولید چندین قطعه اثر موسیقیایی دانشجویی هستیم که در کنار این تولیدات، فیلم کوتاه «اشک» را نیز داشتیم که در جشنواره فیلم «عمار» برگزیده شد.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو با بیان اینکه در صدد هستیم باهمکاری شوراهای شهر و شهرداری ها یکی از میادین و خیابان‌ها را بنام شهدای دانشجو نامگذاری کنیم، در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر ضرورت ساماندهی مزار شهدای گمنامی که در دانشگاه‌ها هستند، خاطر نشان کرد: برای تحقق این موضوع قرارگاه نور با هدف ساماندهی مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌ها تشکیل شده است زیرا معتقدیم مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌ها یکی از بهترین مراکز فرهنگی در دانشگاه‌ها است.   


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi