شناسه خبر : 32064
شنبه 02 اسفند 1393 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان برگزار شد

کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهدا و دانشجویان در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، محمدعلی فدایی در کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان، گفت: خانواده معزز شهیدان صاحبان اصلی یادواره‌های شهدا هستند و دانشجویان با شور و علاقه در کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شرکت کردند.

 وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که یاد و خاطره 139 شهید دانشجوی کرمان گرامی داشته می‌شود، بیان داشت: خانواده معزز شهیدان صاحبان اصلی یادواره‌های شهدا هستند و دانشجویان با شور و علاقه در کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شرکت کردند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: ایده برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به نیمه نخست سال جاری باز برمی‌گردد که وزارت علوم دستورالعملی را برای برگزاری این کنگره در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کرد.

فدایی عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی عضو ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان هستند و در این ستاد برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری کنگره‌های شهدای دانشجو در شهرستان‌ها تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای دانشجو در تمام شهرستان‌ها برگزار شده است، افزود: تدوین و انتشار کتاب‌های زندگی‌نامه شهدای دانشجو از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره شهدا است.

فدایی همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و مرور زندگی این شهدای گران‌قدر و درس گرفتن از دیدگاه و پایداری آنها را از مهم ترین اهداف کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: اگر شهدا فراموش شوند، فرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی برای حفظ نظام اسلامی هم فراموش می‌شود.

رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان، گفت: مهم ترین ویژگی شهدای دانشجو این بود که زمان را درک کردند و در زمان خود مسئولیت‌شان را به‌خوبی شناختند و به آن عمل کردند.

فدایی اضافه کرد: دانشجویان می‌توانستند به راحتی توجیه کنند طلب علم و دانش هم‌سنگ با خون شهدا و حتی بالاتر از آن است، اما جهاد و مبارزه برای ایجاد امنیت را انتخاب کردند تا در سایه این امنیت همگان بتوانند به علم‌اندوزی بپردازند.

وی عنوان کرد: تا زمانی که امنیت در کشور فراهم نشود، نمی‌توانیم به تعلیم و تربیت بپردازیم و شهدای دانشجو به‌خوبی دریافتند ابتدا باید به تامین امنیت پرداخت.

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهدای دانشجو، افزود: جوان بودن، داشتن انرژی، هوش، استعداد و دارا بودن دانش روز از ویژگی‌های بارز دانشجویان شهید بود و این افراد کیفی‌ترین نیروها بودند و نقش ارزنده‌ای در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس داشتند.

وی یادآور شد: کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان پیام‌های زیادی دارد و به ما مسئولان پیام می‌دهد که از فرصت‌هایی که شهدا برای ما فراهم کرده‌اند برای خدمت به بازماندگان شهدا و مردم استفاده کنیم.

فدایی گفت: پیام کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به دانشجویان این است که از شهدای دانشجو پند بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

تقدیر، تشکر و تجلیل از صبر، استقامت و پایداری خانواده شهدا از پیام‌های رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi