شناسه خبر : 32548
چهارشنبه 13 اسفند 1393 , 14:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید حمید طاهری خراسانی

بسم رب شهدا و صدیقین
شهید امروز

نام :حمید
نام خانوادگی: طاهری خراسانی
تاریخ تولد: ۱۳۳۹/۰۶/۲۶
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۹/۱۵
محل تولد: آبادان
محل شهادت: پادگان حمید

زندگینامه:

سال 1339 ه ش در شهر آبادان دیده به جهان گشود، تا سوم دبیرستان درس خواند و در سال 1355 به استخدام شرکت نفت آبادان در آمد . دو سال دوره کار آموزی را در آموزشگاه فنی آبادان گذراند و با تخصص تکنسین برق مشغول به کار شد.

در دوران انقلاب در مبارزه با رژیم طاغوت ودر فعالیتهای اجتماعی نقش آفرینی می کرد. در آغاز جنگ با گروه های امداد شرکت نفت در مهار آتش سوزی های پالایشگاه وارد عمل می شد . در هر جای شهر که مشکلی بود حمید حضور می یافت.او با دوستان خود به یاری و کمک مردم وادارات شهر می شتافت.

با مشاهده ی اوضاع به هم ریخته ی شهر و تهاجم همه جانبه ی دشمن کارش را در پالایشگاه آبادان رها می کند وبه عضویت سازمان بسیج مردمی در می آید.
ا ودر ابتدای ورود به بسیج, مسئولیت گروه تحقیقات محلی را به عهده می گیرد.پس از برقراری ثبات در اداره ی امور شهر در خطوط پدافندی یکی از جبهه های آبادان به نام ذوالفقاری به نبرد با نیروهای متجاوز عراقی می پردازد.

مدتی بعد ودر ابتدای سال 1360 به گروهان مستقل زرهی المهدی مأمور می شود و در عملیّات پیروزمندانه تپه های مدن و خطوط افندی خرمشهر و آبادان مسئولیت دیده بانی این گروهان را به عهده می گیرد.
پس از ماهها محاصره ی آبادان ,انتظارها پایان می پذیرد .امام خمینی در یک دستور صریح اعلام می کند:"محاصره ی آبادان باید شکسته شود."عملیات فتح المبین آغاز می شود و رزمندگان ایرانی در این عملیات با وارد نمودن شکستی سنگین ,نیروهای متجاوز را مجبور به عقب نشینی از اطراف آبادان می کنند. حمید نیز در این عملیات با هدایت آتش بر روی مواضع نیروهای دشمن نقش قابل ملاحظه ای در این پیروزی ایفا می کند.
       

اودراین عملیات مجروح می شود. در ابتدای سال 1362 که تیپ زرهی 72 محرم شکل می گیرد.، حمید در شکل گیری و جذب نیروهای بسیجی آبادان نقش مهمی را به عهده می گیرد. او اوّلین فرمانده گردان زرهی مقداد در این یگان است که تا سال 1365 , به خدمات ارزنده اش ادامه می دهد.
ا و در این مدت در عملیات خیبر، بدر، عاشورای 2 و در خطوط پدافندی پاسگاه زید، طلائیه، جزایر مجنون، شلمچه شرکت تاثیر گذار داشت.
        
عروج:
در پانزدهم آذرماه سال 1365که حمید برای پیگیری و انجام کارها و امور نیروهایش به آبادان آمده بود با تنی خسته درحال بازگشت به منطقه عملیاتی بودکه بر اثر برخورد خودرویش با یکی از سنگر های اجتماعی که توسط کمر شکن حمل می شد ,روح بزرگ و بی قرارش تا آسمان زیبای شهادت پرواز می کند.
        

 

اینستاگرام
سلام
مرحوم شهید حمید طاهری مانند پدری مهربان وفرمانده ای دلسوز تمام ذکرش و فکرش رفع مشکلات بچه ها بود.او عارفی گمنام ودلاوری بود که تدبیر واندشه در رفع مشکلات گردان و گوش کردن به انتقاد ها واستقبال از پیشنهادات بچه ها ،گوی سبقت انسانیت ودلاوری را بر همه عیان کرد. روحش شاد ونامش ویادش در دلهای سوخته دلان چون شعله ای فروزان ماندگار باد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi