شناسه خبر : 32847
شنبه 23 اسفند 1393 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت‌های تقوییت فرهنگ شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: برای مقابله با جنگ نرم و تقویت فرهنگ شهید و شهادت، ضروری است به روز باشیم و از ظرفیت​های نرم​افزاری موجود در جهت ترویج این فرهنگ غنی استفاده کنیم.

عبدالرضا فرجیان در گفت​وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: سال​های گذشته ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای جغرافیایی محدود بود و برنامه​هایی چون یادواره شهدا و ویژه برنامه​های زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا را در مناطق عملیاتی مشاهده می​کردیم اما اکنون در هر نقطه و هر لحظه یاد شهدا زنده نگه داشته می​شود و فرهنگ شهید و شهادت فراتر از مرزهای جغرافیای گسترش پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: گسترش این فرهنگ فراتر از مرزهای جغرافیایی در تداوم و بقای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی تأثیرگذاری بالایی دارد. اکنون نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مرزهای جغرافیایی به مرزهای اعتقادی جامعه راه یافته و به یک فرهنگ اعتقادی تبدیل شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) که مبلغ فرهنگ جهاد و شهادت در نهضت کربلا بودند اگر این​ها نبودند، بی​شک اکنون این فرهنگ وجود نداشت. فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ما نشأت گرفته از واقعه عاشورا و ترویج این فرهنگ در نهضت کربلاست.

 

فرجیان افزود: همچنین اثر و نشانه آن را در کشورهای دیگر نیز با عنوان "مقاومت" مشاهده می​کنیم. فرهنگ جهاد و شهادت در قالب مقاومت در کشورهای مختلف منطقه نمود پیدا کرده است. بنابراین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، جوانان و نوجوانان به بحث برگزاری جشنواره​ها و کنگره​های بویژه شهید و شهادت، ورود پیدا کنند.

 

وی اظهار کرد: برای مبارزه وسیع با استکبار جهانی در رأس آن​ها آمریکا و اسرائیل نیاز به برگزاری این کنگره​ها و یادواره​های ویژه شهید و شهادت وجود دارد تا نسل​های آینده برای ترویج این فرهنگ آماده شوند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: همیشه باید 10 گام یا بیشتر از دشمن مقابل جلوتر باشیم. بهترین دفاع، حمله است و اگر بخواهیم دفاع خوبی از فرهنگ شهید و شهادت داشته باشیم باید حمله خوبی انجام دهیم و برای این امر لازم است با جاذبه​ها و نرم​افزارهای به روز پیش رویم و جوانان و نوجوانان را با این فرهنگ همراه کنیم.

 

فرجیان افزود: می​طلبد تقابل ما با دشمن در این زمینه باید به روز باشد. می​توان از شبکه​های اجتماعی و نرم​افزارهای موجود در جهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت استفاده کرد.

 

ویژه برنامه​های گرامیداشت "روز شهید" از 18 تا 22 اسفندماه در استان خوزستان برگزار می‌شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اجرای هزار و 100 برنامه مختلف فرهنگی برای این مدت در نظر دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi