شناسه خبر : 34459
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تفصیلی خبرنگارفاش ازیادواره جانبازان شهید

بسیاری از جانبازان با داشتن درد و رنج جسمانی اما به پاس احترام به شهدای جانباز، با ماسک و اکسیژن خود را به این مراسم معنوی رسانده اند

صنوبر محمدی -  دومین یادواره سراسری جانبازان شهید ، ویژه جانبازان سال1393 در 20 اردیبهشت در پادگان ولی عصر(عج) برگزارشد.
این مراسم که به همت جبهه جانبازان  و تشکل های ایثارگری و با حضور مسوولان کشوری و لشکری، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان از ساعت 16-18 درجوار 5 تن از شهدای گمنام در حسینیه فاطمه الزهرا(س) به منظور تجلیل از جانبازان 70 درصدی که در سال 1393 به کاروان شهدا پیوسته اند به اجرا درآمد.
در مقابل درب پادگان ولی عصر (عج) سربازان، در کمال احترام میهمانان را به محل برگزاری مراسم راهنمایی می کنند. داخل محوطه باز پادگان مملو از جمعیت است. پذیرایی مختصری مهیاست و  جانبازان به همراه خانواده و یا دوستانشان تک تک وارد جمع می شوند و بازار دیدار و روبوسی داغ است. برادروار، مهربان و صمیمی همدیگر را به آغوش می کشند و دست و روی یکدیگر را غرق بوسه می کنند. موعد برپایی برنامه که می رسد داخل حسینیه غرق در جمعیت می شود. بسیاری از جانبازان با داشتن درد و رنج جسمانی اما به پاس احترام به شهدای جانباز، با ماسک  و اکسیژن خود را به این مراسم معنوی رسانده اند. تعدادی از جانبازان بزرگوار که بیشترین آنها جانبازان 70 درصد هستند با ویلچرهایشان همچون نگینی درخشان در ردیف های منظم قرارگرفته  و دیگر جانبازان در کنارشان نشسته اند. آنها آمده اند تا نام و یاد برادران و همرزمان شهیدشان را تا ابد در تاریخ زنده نگه دارند.
با اطلاع رسانی درست و بجا، که به حق جای تقدیر و تشکر دارد، اصحاب رسانه نیز به همراه  تصویربرداران بسیاری حضور دارند و برنامه را پوشش خبری می دهند.  عکاسان نیز بیکار نیستند  و ثبت صحنه های  دیدار را به فلاش دوربین هایشان می سپارند.

 


صحنه اجرای مراسم به طرز زیبایی چشم دلم را خیره کرده بود. ویلچری تهی که روی آن با چفیه ای که نماد ولایتمداری مردان مرد است آراسته شده  و  پایی مصنوعی که روزی تعلق به جانبازی داشته که همین اواخر به یاران شهیدش پیوسته است. مین های کوچک و بزرگ با کلاه خودهایی با سربندهای سبز و قرمز یادآور حماسه آفرینی های جوانان برومندی است که روزگاری نه چندان دور جان شیرینشان را در کف دست گرفته و به میدان کارزار آمده بودند تا مردانه از خاک کشورمان دفاع کنند، اینک با موها و محاسنی سپید، بال و پرشکسته اما قوی و بااقتدار مدال افتخار جانبازی خود را به رخ دشمنان این آب و خاک می کشند،  بی اختیار قلبم را مالامال از عشق و احترام به این بزرگمردان می سازد.
آغاز برنامه با نوای خوش تلاوت قرآن کریم صورت رسمی به خود می گیرد و همه حضار جان و دلشان را به نوای خوش قاری می سپارند. سپس کلیب های زیبایی ازصحنه های جنگ و رشادتهای رزمندگان و چگونگی به شهادت رسیدن آنها به نمایش در می آید که اشک را از دیدگان همگان روان می سازد. "حاج  حسین سازور" مداح اهل بیت(ع) نیز با مداحی در خصوص مقام شهدای گرانقدر، روح معنوی  مراسم را دوچندان می کند.
پس از آن سردار "محمد کوثری" که خود ازجانبازان عزیز کشورمان است ضمن خیرمقدم به حاضرین در مجلس، هدف از برپایی این نشست را تجدید دیدار با جانبازان و تجدید عهدی دوباره با آرمانهای انقلاب و استواری برعهد و پیمان گذشته دانستند و  با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "قرن آینده قرن اسلام است و اسلام متجاوزان را به خاک مذلت خواهدکشاند" صحبت های خود را پایان دادند.
کلیپ دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان عزیز یکی دیگر از برنامه هایی بود که نظر همه حاضرین را به خود جلب نمود. دیدار با جانبازانی که حق بزرگی برگردن همه ما دارند و کوچکترین حقشان بر ما این است که فراموششان نکنیم.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یکی دیگر از میهمانانی بود که به این ضیافت معنوی دعوت شده بود. وی با مقایسه روحیه سربازان جنگ در کشورهای مختلف و مقایسه آن با کشور خودمان اظهار داشتند: سربازان و رزمندگان  در همه کشورها پس از مدتی، دچار افسردگی و خمودگی می شوند در حالی که جانبازان کشور ما عامل نشاط جامعه هستند. وی خطاب به جانبازان می گوید: بسیاری از جوانان امروز دنباله رو راه شما هستند و غربت دوران دفاع مقدس امروز برطرف شده است.

سپس تندیس ایثار جانبازان شهید توسط مهندس چمران، سردار کوثری و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به جانباز 70درصد بهرامی که علاوه بر جانبازی 70درصد، کلیه هایش را نیز از دست داده است تعلق گرفت. که ایشان نیز این مدال را به همسر صبورشان که مدت 30 سال همراه روزهای درد و رنج جانبازی اش بود تقدیم کرد.
مراسم که پایان می یابد خود را به میان حاضرین می رسانم تا نظراتشان را در خصوص این برنامه جویا شوم.
خانم رحمانی همسر جانبارشهید مهدی وحیدی می گوید: این مراسم ها در واقع تجدید خاطرات و تجدید عهدی است با شهدا و در واقع پاسداشت ارزشهاست ولی متاسفانه مواردی مانند مفاسد اقتصادی و اجتماعی که درجامعه شاهد هستیم خانواده شهدا را به شدت آزرده خاطر ساخته است.



دکترناصر شم بیاتی که از اساتید دانشگاه تهران  و جانباز 70درصد نیزهست در خصوص برپایی چنین برنامه هایی اظهار می دارد: این برنامه از دو جهت مفید است یکی به سبب شادی روح شهدای جانبازان شهید و دیگری متاسفانه از اول انقلاب مدیرانی که مسوولیت بنیاد را برعهده گرفته اند از تجمع جانبازان وحشت دارند که این موضوع بی موردی بوده است زیرا تجمع این جانبازان خود می تواند به عنوان یک اهرم سیاسی باشد برای دفاع از ارزش ها حتی مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی که در کشور وجود دارد. همانگونه که مستحضرید در کشور ما به جانباز به شکل سمبلیک و تابلو نگریسته می شود درصورتی که این عزیزان رسالت ها و شجاعت هایی داشته اند که این رسالت وشجاعت می تواند در پیشگیری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی بسیار موثر باشد.
ربیع سجادی یکی از دیگر جانبازان 70درصدی است که در این یادواره حاضر است. وی می گوید: خدای را بسیار سپاسگزارم که در چنین محفل نورانی دعوت شده ام و آنچه که در واقع رضایت خدا بود از زبان دوستان و مسوولان بر زبان جاری شد. انشاالله که بتوانیم دین حق را احیا کنیم و رهرو واقعی ذوب شده در ولایتی بودن باشیم چرا که هر فرمانی که فرمانده ما صادر کنند ما مطیع امر ولایت هستیم و تا جان بر تن داریم در خدمت نظام و رهبرمان خواهیم ماند.
 در آخرین لحظات موفق می شوم با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همکلام شوم. وی در خصوص بازتاب چنین برنامه هایی برای جانبازان و بالاخص جانبازان 70درصداظهار داشتند: هرقدمی که برای تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ جانبازان عالیقدر، شهدای جانباز 70درصد برداشته شود قدم بلندی است بر راه برافراشته نمودن پرچم عزت و سرافرازی و شرف ملت ایران. جانبازان عزیز و خصوصا جانبازان 70درصد ستاره های پرفروغ آسمان ایران و دنیای اسلام هستند که باید مقام آنان را گرامی و پاس داشت.
.
از حاشیه ها:
در طول  برنامه حال چند تن از جانبازان عزیز نامساعد شد که نیروها و کادر پزشکی به یاری آمدند  و با آمبولانسی که از قبل برای این موارد تعبیه شده بود به مداوای آنان پرداختند.
تعدادی از جانبازان در کمال ادب و با متانت حاضر به قبول مصاحبه نشدند.
صدای بلندگوهای داخل حسینیه به میزان قابل توجهی بالا بود که همین امر مصاحبه را در بیرون از حسینیه برای خبرنگاران مشکل می ساخت.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آخرین حرف و نوشته ام برای شماست سرکار خانم . معطر و مثل نسیم صبحگاهی نوازشگر جان و دل شرح گزارشتون.... .. خب کسی که تو باغ گلها تفرج روحانی داشته باشد لاجرم معطر می نویسد قلمش. .. معطر می بین نگاهش ...
ببخشید ما مردا یه اصطلاحی داریم که این جور وقتا بکار می بریم .جانباز که باشی با غلظت و شدت بیشتری میگم یا می نویسیم .. یعنی که کارت حرف نداشت پس با ارادت تمام خدمت شما عرض می کنم ددددددممممممممتتتتتت گرم آبجی !
خداحافظ فاش نیوز تا یه روز دیگه
سلام
سرکار خانم صنوبر محمدی
بسیار زیبا نوشتید و به تصویر کشیدید طوری که انسان دلش برای آنجا بودن خیلی تنگ میشد.
ان شالله تا آخر عمر لیاقت خدمت به جانبازان رو بهتون ببخشه
ممنونم لطف عالی مستدام
جانبازان محترم خصوصا هفتاد درصدیها این مراسم طراح ومجری ان خود جانبازان هفتادرصدیها خصوصا جانبازان ضایعه نخاعی ها بودند بنیادشهید هیچکاره بود یه موقع بنیادشهید این مراسم رو پای خودش حساب نکنه مراقب باشیم .
برای عوامل برگزارکننده خیلی متاسفم !
بجای اینکه پیگیرشناسایی قاتل جانبازان شهید باشند ، دوستان رفتن مراسم تجلیل از اونا گذاشتند !!!!
اون دنیا که فکر نکنم زیاد بهش اعتقاد داشته باشید ! تمام جانبازان شهید ، جلوی پل صراط سد راهتان خواهند شد !!

هم فاضلی هم شایسته ..........
آقای فاضل شما مصداق بارز یک شیعه تکفیری هستید. این همه کینه و بغض از یک مسلمان عجیبه. انزوای شما هم به همین خاطراست. شاید خدا خواست و با وجود سم پاشی های شما در شبکه های اجتماعی ولی باشکوه ترین مراسم با تأیید خدا و نظر شهدا برگزارشد.
آدم های منفی بافی مثل شما مانع پیشرفت وانجام و عامل رکود توقف هستید. کمی به خود بیایید برادر این تذهبون؟!!!!!







دوست عزیز نفرت ومنفی گری کار زشت وزننده میباشد ومورد تاآ ئید نمیباشد لطفا جنابعالی هم قدری تامل داشته باشید بیادداشته باشیم همگی از یه جنس میباشیم چنین الفاظ نامربوطی چون شیعه تکفیری وغیره دور از شان جانباز وجابازیست. مچکرم
سلام بر تو ای جانباز که زیباترین فرصت پرواز را در بالهای شکسته ات می توان یافت .

میلاد حضرت عباس ع و روز جانباز گرامی .
ببخشید بنام فرزند شهید " راضی " می نویسم چون ممکنه سانسور بشه ! :

سلام بر تو ای جانباز که زیباترین فرصت پرواز را در بالهای شکسته ات می توان یافت .

میلاد حضرت عباس ع و روز جانباز گرامی باد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi