شناسه خبر : 34597
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 , 14:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح تجزیه یمن به 6 اقلیم

عربستان سعودی براساس خواست آمریکا در کنفرانس موسوم به نجات یمن در ریاض، مسئله تشکیل اقلیم های فدرالی را در یمن مطرح کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، عربستان سعودی براساس خواست آمریکا در کنفرانس موسوم به نجات یمن در ریاض، مسئله تشکیل اقلیم های فدرالی را در یمن مطرح کرد. عربستان همچنین قصد دارد در صورت ناکام ماندن این طرح، گزینه اعلام استقلال حضرموت از یمن را مطرح کند. روزنامه الریاض این توطئه آل سعود را برملا کرد.

 
گزارشگر المسیره گفت: عربستان سعودی به هر شیوه‌ای برای اجرای طرح تشکیل اقلیم‌های مختلف در یمن و تجزیه این کشور متوسل می‌شود. با مخالفت گسترده مردم یمن با طرح تشکیل شش اقلیم در این کشور، ریاض به گروه های تروریستی وابسته به خود در یمن برای دستیابی به موفقیت‌هایی در این کشور متوسل شد. کنفرانس ریاض آخرین برگ در دست عربستان برای اجرای توطئه تجزیه یمن به شش اقلیم است. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: طرح آمریکایی- سعودی محدود به یمن نیست و آنها پیش از این کنفرانس‌های متعددی را برای مخالفان مسلح سوریه برگزار کردند. گزارش های العربیه و الجزیره نشان می دهد کنفرانس ریاض نتایج از پیش برنامه ریزی شده ای دارد و نشانه هایی را از دخالت های آینده در یمن ترسیم می کند. مطبوعات سعودی، بهترین گزینه دوم برای ریاض را استقلال حضرموت از یمن معرفی کردند. روزنامه الریاض به نقل از عبدالله باوزیر رئیس کمیته خدمات استان حضرموت خبر احتمال استقلال این استان از یمن را منتشر کرد. 
 
باوزیر تاکید کرد کنفرانس ریاض آخرین فرصت پیش از اعلام استقلال است. حضرموت بزرگترین استان یمن است که القاعده هم در آن فعال شده است. عربستان صدها نفر از اعضای القاعده را به حضرموت اعزام کرده است. سعودیها همچنین حمایت سخاوتمندانه ای از مزدوران خود که مقیم ریاض هستند، دارند. عربستان می خواهد با به راه انداختن درگیرهای طایفه ای و منطقه ای در یمن، زمینه اجرای توطئه خود را فراهم کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi