شناسه خبر : 35839
سه شنبه 16 تير 1394 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه کله حرف حساب شریعتمداری

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان با عنوان «سه کلمه حرف حساب!» نوشت:

حرف اول: پنج‌شنبه گذشته، آقای دکتر روحانی در ضیافت افطار با استانداران و معاونان‌ وزرا، که همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود، شرایط کنونی کشورمان را با دوران امام حسن(ع) مقایسه کرد و بی‌آن که برای این مقایسه، دلیل و سند و نمونه‌ای ارائه کند از صلح آن حضرت به عنوان الگویی یاد کرد که می‌تواند برای این روزهای کشورمان نیز کارساز و گره‌گشا باشد.
آقای رئیس‌جمهور گفت: امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم به صلح گرفتند، یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت؛ ای‌کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم. امام در پاسخ وی گفت؛ وقتی دیدم اکثریت مردم این - صلح با معاویه- را می‌خواهند، نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود... امام مجتبی(ع) آن تصمیم سخت را اتخاذ کردند و ما هم باید راه و مسیر امام مجتبی(ع) را دنبال کنیم»!
درباره اظهارات جناب روحانی گفتنی است:
الف: در این که صلح امام حسن علیه‌السلام با توجه به شرایط آن زمان، عاقلانه‌ترین و شجاعانه‌ترین تصمیم بوده است، جای کمترین تردیدی نیست ولی با عرض پوزش مقایسه آقای رئیس‌جمهور در هر دو بخش «مفهوم» و «مصداق» نابجا و از نوع قیاس‌مع‌الفارق است.
در دوران امام حسن علیه‌السلام تقریباً تمامی سرداران سپاه ایشان، با تطمیع و تهدید معاویه، اردوگاه حضرت را ترک کرده و به دشمن پیوسته بودند و از سوی دیگر مردم در آن زمان نیز به دلیل بی‌بصیرتی و فریب‌خوردگی، دست از حمایت امام مظلوم‌ما(ع) کشیده و یا جانب بی‌تفاوتی برگزیده بودند. آیا شرایط کنونی ایران اسلامی با آن‌ دوران کمترین شباهتی دارد؟ کدامیک از فرماندهان و سرداران سپاه و ارتش و بسیج -نستجیر‌بالله- خود را به دشمن فروخته و میدان را به نفع حریف ترک کرده‌اند؟! آنان که اگر اجازه ولی امر مسلمین و فرمانده کل ‌قوا را واجب نمی‌دانستند، تاکنون هزاران بار بر دشمن تاخته بودند و به قول حضرت آقا، برای جنگیدن با دشمنان لحظه‌شماری می‌کنند و چه وصف‌الحال است این بیت که در حماسه بی‌نظیر 9 دی زیرتصویر حضرت آقا نقش بسته بود؛
این گردبادهای به غیرت درآمده
تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند
و از سوی دیگر باید از جناب روحانی پرسید حضرتعالی از کدام مردم سخن می‌گویید؟ مگر حضور حماسی و ایثارگرانه ملت را در تمامی روزهای حادثه شاهد نبوده‌اید؟ و مگر عبور آنها از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را مشاهده نفرموده‌اید؟!
آمیختگی‌ شور و شعور توده‌های میلیونی مردم در تشییع اخیر شهدای غواص را چگونه با دوران امام حسن(ع) قابل مقایسه می‌دانید؟! کاش می‌دانستید چه غلغله‌ای است از مراجعه جوانان برای اعزام به جبهه‌های نبرد علیه تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها و ...؟! و کاش می‌دیدید راضی کردن آنها به بازگشت و ... تا چه اندازه‌ برای فرماندهان سپاه و ارتش و بسیج سخت و دشوار است و...
خدا بر درجات امام راحلمان(ره) بیفزاید که می‌فرمودند «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده‌های میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»
ب: بسیار بعید است که جناب رئیس‌جمهور از واقعیت جامعه امروز ایران و شیفتگی توده‌های مردم به اسلام و انقلاب بی‌خبر باشند. بنابراین مقایسه مورد اشاره و نتیجه‌گیری از آن را با چه منظوری پیش‌ کشیده‌اند؟ مردم این مرز و بوم که از ایستادگی و مقاومت خود اطمینان دارند و مقایسه جناب رئیس‌جمهور را اشتباه فاحش می‌شمارند و از سوی دیگر، دشمنان بیرونی هم، ملت مسلمان و مقاوم ایران را می‌شناسند و آقای رئیس‌جمهور می‌داند که آنها نیز تحلیل ایشان را باور نخواهند داشت. پس چه ماجرایی در پیش است که دکتر روحانی را به ارائه این تفسیر و مقایسه غلط کشانده است؟
با عرض پوزش از رئیس‌جمهور محترم، مقایسه یاد شده به این تردید دامن می‌زند که ایشان در چالش هسته‌ای چاره‌ کار را تن دادن به باج‌خواهی دشمن دیده‌اند و برای توجیه آن، پای امام حسن علیه‌السلام را به میان کشیده‌اند! همین جا گفتنی است که مراجعه به تاریخ، اگر برای «شبیه‌سازی»! باشد، نه فقط خطا، بلکه خطرناک است اما چنانچه این مراجعه برای «شبیه‌یابی» باشد، نام آن عبرت‌گیری و درس‌آموزی خواهد بود، که متاسفانه باید گفت؛ مقایسه جناب رئیس‌جمهور بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، از نوع اول است.
کاش آقای روحانی فقط یک مرور گذرا بر متن پیمان صلح امام حسن(ع) نیز  داشتند و آن را با توافق‌نامه‌‌های ژنو و لوزان مقایسه می‌کردند و سپس درباره صلح آن امام بزرگوار اظهارنظر می‌فرمودند.
حرف دوم: آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان و یادآوری حمایت کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب از آنان گفت؛ «متأسفانه برخی افراد احساس وظیفه‌ شرعی به آنها دست داده و در جلساتی سخنانی می‌گویند که بسیاری از این سخنان غلط است».  آقای لاریجانی خطاب به منتقدان گفت؛ «شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید».
آنجا که آقای لاریجانی از برخی نقدهای توأم  با اهانت یاد می‌کنند، حق با ایشان است، ضمن آن که اینگونه نقدها دامنه وسیعی ندارند و مخصوصا بعد از تذکرات حضرت‌آقا نمونه قابل ملاحظه‌ای از آن گزارش نشده است. و در هر حال، این سخن دقیقی است که تمجید رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای باور و اعتقاد ایشان است و تخطی از آن نه شرعی است و نه عاقلانه و صد البته، شایسته ملامت و اعتراض. اما در اظهارات جناب لاریجانی دو نکته دیده می‌شود که می‌تواند گمراه‌کننده باشد.
الف: رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند منتقدان «پشت سر رهبری مخفی می‌شوند»! که باید گفت؛ استناد به نظرات رهبر معظم انقلاب در نقد بخش‌هایی از روند مذاکرات هسته‌ای، فقط هنگامی ناشایسته است که اینگونه استنادها با واقعیات همخوانی نداشته باشند مانند آن که نظری به حضرت آقا نسبت داده شود که نظر و دیدگاه ایشان نباشد و یا خدای نخواسته از استناد به نظرات حضرت ایشان، به عنوان یک بهانه برای اهانت به تیم محترم مذاکره‌کننده استفاده شود که هر دو حالت ناپسند و درخور ملامت خواهد بود. اما، نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، می‌تواند و باید ملاک ارزیابی مواضع و عملکرد تیم و یا روند مذاکرات باشد و در این صورت استناد به آن نه فقط مذموم و ناپسند نیست بلکه نشانه پیروی از رهبر انقلاب است و متهم کردن منتقدان به پنهان شدن پشت سر رهبری که در اظهارات آقای لاریجانی آمده است، درخور ملامت و اعتراض است و بسیار خطرناک و گمراه‌کننده. زیرا مفهوم و ترجمان دیگر این بخش از اظهارات آقای لاریجانی- بی‌آن که بخواهند- این است که هیچکس حق ندارد از نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان ملاک و میزان برای ارزیابی مواضع و عملکرد این و آن و از جمله مسئولان نظام، استفاده کند! نتیجه این دیدگاه، بی‌آن که ایشان بخواهند دور کردن منتقدان و در مقیاس وسیع‌تر، دور کردن مردم از فصل‌الخطاب دانستن نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب خواهد بود.
ب: آقای لاریجانی خطاب به منتقدان می‌گوید «رهبر انقلاب صراحتا فرموده‌اند که حرف من در همه جا یکی است و هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای افرادی متدین، متعهد، شجاع و غیور هستند، پس مشخص است که حرف‌های شما با سخنان رهبری یکی نیست»!
رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت. بنابراین نمی‌توان و نباید، این دو موضوع جداگانه را در هم آمیخته و با استناد به سلامت و امانت‌داری تیم هسته‌ای، نتیجه گرفت  هرگونه توافقی که از جانب آنان به دست می‌آید قابل قبول بوده و همان «توافق خوب» خواهد بود!
حرف سوم: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان، برخی از اصلی‌ترین خطوط قرمز نظام در چالش هسته‌ای پیش‌روی را برشمردند و سوال این است که در این میان، چه کسانی مخاطب ایشان بوده‌اند که ترسیم خطوط قرمز یاد شده برای آنان ضرورت داشته است؟
الف: به یقین و بدون کمترین تردید می‌توان گفت تیم هسته‌ای کشورمان تنها مخاطب حضرت آقا نبوده‌اند. چرا که ایشان در همان جلسه می‌فرمایند؛ «آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عینا همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید».
ب: تیم‌های مذاکره‌کننده حریف یعنی کشورهای 5+1 هم نمی‌توانند، تنها مخاطب رهبر معظم انقلاب باشند، زیرا این خطوط قرمز در جریان مذاکرات به اطلاع آنها رسانده شده است.
ج: اکنون به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ملت و مخصوصا صاحبنظران و کارشناسانی که در تیم هسته‌ای کشورمان حضور ندارند نیز مخاطب سخن حضرت‌آقا بوده و هستند و ایشان اصرار داشته‌اند که این طیف هم از خطوط قرمز ترسیم شده باخبر باشند. اما، چرا؟! آیا پاسخ غیر از این است که صاحبنظران بیرون از تیم هسته‌ای نیز ملاک و میزان لازم برای ارزیابی روند مذاکرات را در اختیار داشته و بتوانند «خوب» یا «بد» بودن توافق احتمالی را تشخیص بدهند؟
پایان سخن این که تنها ملاک و میزان برای ارزیابی توافق احتمالی، انطباق کامل آن با معیارهایی است که حضرت آقا در قالب «خطوط قرمز» ترسیم کرده‌اند و بهانه‌هایی نظیر، همخوانی شرایط امروز کشور با دوران امام حسن علیه‌السلام - که قیاس مع‌الفارق است- و توصیه به کنار آمدن با دشمن که اولا از ساحت مقدس حضرت امام حسن(ع) به دور است و ثانیا انحراف از مسیری است که آن حضرت پیموده‌اند، نمی‌تواند نگاه مردم را از «توافق خوب» دور کند. و برخلاف آنچه جناب لاریجانی مطرح کرده‌اند، استناد به نظرات حضرت آقا برای ارزیابی روند مطلوب مذاکرات و توافق احتمالی پس از آن، نه فقط پنهان شدن پشت سر رهبری نیست، بلکه پیروی جانانه از نظرات حضرت ایشان است و...
 

منبع: کیهان
اینستاگرام
خوب است شریعتمداری مسول پرونده هسته ای شود بعد ببینید که چه آشی برای این ملت می پزد!!
چرا ایشان اش نفاق و تفرقه را خوب درست می کنند
فیلسوف زمانه استاد شریعتمداری!! شما فقط بلدی انتقاد کنی و خودتان را فیلسوف زمانه و بقیه را امی و بیسواد می پنداری . فکر نکنم کسی در ایران باشه که شما ازش انتقاد نکرده باشی آیا به شما کسی یاد نداده گاهی دهان مبارکتان را بسته نگهدارید
سلام
خيلي ها ميگويند ومي نويسند ولي حرف ايشان تأثيرگزارتراست كه كساني دردشان مي آيد.
شريعتمداري كارش نوشتن است ومثل يك ديده بان رصد گر است هركسي را بهركاري ساختند. چرا عضي ها درحدحرف زدن هم براي ديگران حق قايل نيستند؟!
جواب منطقي داري بيار.
جناب اقایی که از تهران پیام گذاشته ای و تشخیص داده ای که اقای شریعتمداری کارشناس سخنند و در برج دیده بانی همه جا را رصد میکنند چه خوب شد ایشان در جبهه دیده بانی نکردند و الا کشور عزیزمان را به عرض مدت خیلی کوتاهی تحویل دشمنان میداد ند .. عزیز تهرانی مگر تو نام و نشان نداری که شهامت معرفی خود را نداری شما تندرو ها همه از سر و ته یک کرباسیت هیچکدام شناسنامه ای ندارید یا با نام جعلی پیام میگذارید و یا بی نام وارد سایت می شوید.....
برادرم از کرج خوب اشاره فرمودند ...اقای شریعتمداری هر زمان که مملکت در موقع حساس قرار می گیرد ایشان همه رجالان مملکت را از ریاست محترم جمهوری ..وزارت محترم خارجه و هیئت همراه همه را خارج از دین میدانند .....
اقای شریعتمداری تنها غمخوار انقلاب هستند و هیچ حرمتی برای دیگر هم وطنان قائل نیستند و یک تنه همه را به باد انتقاد میگیرند .........ایشان حتی برای ایثارگران که تمام وجودشان را در راه همین کشور و انقلاب فدا کردند احترامی قائل نیستند .........
جناب شریعتمداری کمی با اندیشه سخن بگو زمان جنگ حضرت امام علی رغم میل باطنی شان جام زهر را بخاطر ملت سر کشیدند بخاطر ملت از خودشان گذشتند و بعد از 8سال جنگ مردم را از فشارهایی که از طرف دشمن به ملت امده بود صلح را پذیرفتند تازه ان زمان مردم و رزمندگان با جان و دل به تمام فرامین امام تا سر حد شهادت بدون هیچ توقع و ترسی در خدمت امام بودند اما امام تشخیص دادند پذیرفتن قطع نامه با شرایط موجود زمان به نفع ملت است و با قطع نامه موافقت کردند ....
اما الان عده ای مردم از فشار بیکاری و فقر دست به هر جنایتی میزنند از سرقتهای مسلحانه از بانکها تا زور گیری خیابانی از ناموس مردم وووووو
جناب شریعتمداری لطفا یک سر به سفرهای مردم بزنید البته نظر من ان دسته از مردم نیستند که با شما معاشرت دارند نظر من مردمی هستند که پائین شهر زندگی میکنند و شب از خجالت فرزندان بخاطر اینکه نتوانسته است سر کار برود حتی برای کار بنایی فعلگی کند دست خالی پدر خانواده موظف است نان به خانه بیاورد جواب بچه گرسنه ان کارگر را شما می دهید؟ جواب فرزند ان کارگر برای خرج تحصیل مدرسه با کفشهای پاره را شما می دهید ؟جواب فرزند دانشجوی ان کارگر را شما میدهید؟.جناب شریعتمداری کمی هم به وضع مالی مردم توجه کنید مثلا شما دیده بانی هستید که تمام اوضاع را رصد میکنید لطفا به کارخانه ها نظری بیندازید ایا از دودکشهای کارخانه ها دودی خارج میشود و ایا کاگرانی را که بر اثر ورشکستگی کارخانه ها بییکار شده اند را شما هزینه و مخارج زندگیشان را تضمین می کنید ....
جناب شریعتمداری بفرمایید شما اگر رئیس دولت بودید با وضع موجود و انتظارات ملت چه میکردید؟؟؟؟؟؟
من فکر میکنم جناب شریعتمداری به تمام کمال فقط به تنهایی میخواهند مملکت را اداره بفرمایند (وای مصیبتها) جناب شریعتمداری یک نظر به روزنامه ای که خودتان مدیر مسئولش هستید بیندازید ....ببینید ایا فروش این روزنامه قدیمی چه به روزش امده است نیازی نیست برای شما از مردم بطور رسمی نظر جمع اوری کنند عزت شما از فروش روزنامه کیهان مشخص است دیگر زیاد هم به کار رجالان مملکت دخالت نکنید هنوز این کشور صاحبانی دارد که جانشان را فدای انقلاب و کشورشان کردند هنوز ایثارگران زنده اند هنوز خانواده معزز شهدا در این کشور دارند زندگی میکنند ... و اجازه به هر کسی نمیدهند که در امور کار نمایندگانشان دخالت بیجا شود . اگر شک دارید یک رفراندوم بگیرید تا مشخص شود هنوز مردم کشور و انقلابشان را دوست دارند و از تندروها متنفرند البته شما هم دلتان به چند تن تندرو مثل خودتان خوش است اما این چند نفر همه مردم نیستند ........
فاش نیوز تشکر
آقاي افسري يه بار خودت مطلبتو بخون انصافا ببين چقدرتناقض بافتي.
از يه طرف ميگي ما ايثارگران هنوز هستيم ونمي گذاريم ال وبل شود البته به منتقدان داخلي خط ونشان مي كشيد واز طرف ديگردرمقابل دشمن خارجي كهدارد زورمي گويد و تازه اگرعقب نشيني هم كني باز راضي نخواهد شد تا حيثيت ونموس و استقلال وتورا نگيرد وتا تسليم بشوي
مقابل اينچنين دشمني از فقر وبدبختي مردم مي گويي. واقعاخوب اشداء علي ال خودمون ورحماء علي الكفاري
آخه برادر هميشه اينطوربوده كه پولدارها وثروتمندا اهل مقاومت نبوده اند و درعو همين مردم مستضعف كه چيززيادي براي از دست دادن ندارن مقاومت كرده اند چه زمان جنگ وچه حالا
شما چر برعكس ميگي كه چون شريتمداري وضعش خوب است طرفدارمقاومت است ومردم چون وضعشان بد است خواستار تسليم؟
اينجوري شايد بدون اينكه متوجه باشي با آبروي ايثارگران بازي ميكني.
ايثارگري كه همه هستي خودش رو براي اين انقلاب داده حالا بخاطرشكمش مياد جلوي شيطان بزرگ زانو بزنه والله انگارشما يه چيزيتون ميشه
جناب ---------تهران شما فرمودید اقای شریعتمداری دیده بان رصد گر است وایشان نویسنده اند و حرفشان تاثیز گذار است بله ایشان حرفهایشان تاثیر گذار است اما برای عده ای مثل شما که تعدادتان بسیار کم هستند چون حرفهای شریعتمداری تاثیر منفی دارد فقط بلد است تخریب کند شما یکی از سخنان سازنده ایشان را نشان بدهید که مورد تایید اکثر مردم یا حتی سیاسنمداران مملکت باشد شما یک سری به مطبوعات بزن متوجه خواهی شد از روزنامه کیهان که چه به سر این روزنامه قدیمی اورده است کمی تحقیق کن بعد هم با نام و نشان وارد سایت مقدس فاش نیوز بشو وجواب من را بیار افرین پسر خوب تهرانی
جناب تندرو ما تسلیم نمیشویم و هیچ وقت هم عزت و شرفمان را در برابر زورگویان به معرض فروش نمیگذاریم چون برای ادامه زندگی سمساری باز نکرده ایم .....شما با دقت کامنت من را بخوانید بعد نظر بدهید .....
جناب تندرو ما ایثار گران هیج وقت برای خودمان سنگ به سینه نزدیم اگر مطلبی هم عنوان میشود برای کل جماعت است شما اشتباه برداشت کردی ........
و درضمن ما بخاطر شکم هیچ وقت جلوی دشمن زانو نزدیم و نخواهیم زد ما مال و اموالی نداریم که با توافق یا عدم توافق بخواهیم از دست بدهیم کسانی نگرانند که با توافق البته (توافق در چهار چوب قانون)نه غیر از ان.... بله ان کسانی نگرانند که ثروتهای انچنانی دارند و اگر چنین شود وای وای وای دست دزدیها و اختلاسگریهایشان رو می شود شما نگران انها باش دلت برای ایثارگران نسوزد ..
توافق فقط در چهار چوب قانون نه کمتر و نه بیشتر .......
جناب تندرو بازم تند قضاوت کردی البته نسبت به قبل ملایم تر شدی یوا ش یوا ش درست میشه جوش نزن ..................
یک خواهش دیگه ازت دارم وقتی پیام میگذاری چند مرتبه مرور کن چون خیلی از جاهای پیامت با هم همخوانی نداره البته من کاملا متوجه میشوم برای خودت میگویم شاید برای بعضی افراد مفهوم نداشته باشد کلماتت را تفکیک کن
فاشانیوز تشکر
اين آقاي افصري فقط آسمان وريسمان است كه مي بافد وتهمت است كه مي زند و حرف هايي را كه طرف نزده به او نسبت مي دهد ولي هيچوقت به نكات مشخص اشاره وپاسخ آن را نمي دهد.
مثلا نمي گويد با كجاي حرف حاج حسين مخالف است درباره ماجراي امام حسن يا درباره انتقاداتي كه او از مواضع آمريكا درباره سايل هسته اي مي كند وهشدارهايي كه مي دهد آقاي افسري انگار وكيل ووصي غربي هاست وفوري واكنش نشان مي دهد. آن هم بي ربط وخارج از موضوع
بنده خدافكرميكند روزي ما دست غربي هاست وشايد هم به اين فكر خودش اعتراف داشته باشد ولي نمي داند كه آنها چيزي جز خفت ما را نمي خواهند. اينطورافراد مثل آقاي افسري كه مواضعشان ازروي ترس است وشايد خودشان هم ندانند، وهرچه ميشود مي گويند رهبري خودش هست واگراشكالي باشد خودش مي گويد، فردا اگر دراثر زورگويي غربي ها مذاكرات شكست بخورد تقصير را گردن رهبري خواهند انداخت و به مواضع ايشان ايراد خواهند گرفت. من مرده شما زند!
اقای تندرو نام جدید مبارک از کی کندرو شدی جان مادرت برکر د یه اسم قبلی چون عثب می مانی خوب نیست برو تو سبقت فردا شکست می خوری همه مسئولست این شکستها را به گردن من می اندازی ........
در ضمن الان که سرعتت کمه لطفا سر راه یک شناسنامه ای یا کارت شناسایی از دفتر متوفیات قبرستان شهرستانت قرضی بگیر ..........
گفتم از قبل ملایم تر شدی دیدی در ست بود چه خوب اثر کرد اسم تو از تندرو تا الان به کندرو تعغیر کرده است مبارکه بازهم سفارش میکنم عقب نمانی مسئولیت اینده ات با خودت تا الان که تند رو بودی هیچی نشدی با اسم جدیدت ( وا مصیبتها )
بیش از اینهم با تو صحبت کردن صلاح نیست چون مشخص شد شما اقای تندرو و ساعتی بعد کندرو دم دمی مزاج هستید امیدوارم با شناسنامه برگردی شاید شاید وشاید بشود تجدید نظر کنم ............
فاش نیوز تشکر
ديدي حرفي براي گفتن نداري
باسلام من فقط یک سوال ازاقای شریتمداری که کارشناس انرژی هسته هستنددارم چراایشان به موضوع اختلاس هاورانتخواری وحیف ومیل کردن بیت المال وقاچاق وزمین خواری کاری نداردفقط مشکل این کشورتیم مذاکره کننده هست اولاکشوررهبرداردوازهمه شماهااگاهترهستندپس اگرقرارهست درمشکلات کشوردخالت کنیدپس به تمام موضوعات اشاره کنیدبنویسیدچه خبرهست یکی بایک ساعت فیلم بازی کردنندمیلیونهاپول میگیردومالیات هم نمی دهدولی کارگرساده وکارمنداول مالیات می دهدوساعتهاکاراندک پولی میگیرداقاطرفدارضعیف پس شماکجاهستیدچراازدلالابازی هاوگم شدن دکل نفتی وزنجانی هاومعوقات بانکهابدست چه کسانی هست درروزنامه شمافقط جای گیردادن به زحمت کشان هست اقای محترم شمااگردراین کشورزندگی می کنیدبایدبدانی که چه خبرهست بعدازانقلاب روزبه روزفقرافقیرترشدنندواندک اقازاده به عرش رسیدنندبنوس که مابرای چه انقلاب کردیم بله قدرت نظامی وسیاسی خوبشدهه اماوضع زندگی مردم چی
خوب براي اين كه اين موضوع روز وحساسيه كه موضوع اصلي همه رسانه ها و كشوراست اوناي ديگه كه مشكلات قديمي ومزمن هستن وباره اهم پرداخته شده وكيهان هم ازهمه بيشتربهشون پرداخته بخوني ميبيني. اگه تو سايت هم اين مطلب كيهان اومده شايد به دليل همين به روز بودن واهميتشه استاد!
جناب آقای شریعت مداری لطفا به مشگلات ایثارگران هم توجه و قلم بزنید رزمندگان در این کشور بدون حامی و متولی هستند .رزمندگان در تنگنای شدید مالی قرار دارند کسانی که بانی و فرزند ایران و انقلاب بوده و هستند با سختی وبا سیلی صورت شان را سرخ میکنند که مبادا دشمن شاد شوند که حتم دارم جانبازان و ایثارگران هیچ جایگاهی در روزنامه شما نداشته باشند امیدوارم در این مورد قلم بزنید.با سپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi