شناسه خبر : 36473
چهارشنبه 14 مرداد 1394 , 12:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوانی که دستش در آستینش پنهان شد

13 مرداد سالروز شهادت شهید علی موحد دانش است که به این مناسبت یادی از این شهید گرامی را زنده می داریم .

13 مرداد سالروز شهادت شهید علی موحد دانش بوده  است که به این مناسبت یادی از این شهید گرامی را زنده می داریم .
شهید علی موحد دانش مانند همه‌ی جوان‌های چهل سال پیش، خوشی‌هایی داشت. دوست داشت سبیل بگذارد. موهایش را بلند کند. شلوارها و لباس‌های مد بپوشد. چند حلقه در انگشتان دستش بیندازد و با دوستانش گشت و گذار کند.
سردار شهید علی موحد همچون همه‌ی جوان‌های هم سن و سالش خوشی‌هایی داشت که با آغاز جنگ، لباس رزم بر تن کرد و در راه دفاع از میهن اسلامی در بازی دراز دستش از مچ قطع شد.











با دمیده شدن روح انقلاب در جامعه و آغاز روزهای انقلاب، علی موحد با دوستانش راه خود را در حرف‌های امام خمینی(ره) پیدا کردند. جنگ که آغاز شد علی لباس رزم به تن کرد و دغدغه‌اش دفاع از وطن اسلامی شد. در عملیات بازی دراز که دستش از مچ قطع شد، تیپش دیدنی‌تر و دستش در آستین پنهان شد.













بخشی از وصیت نامه سردار شهید علی موحد دانش 
 

 
مردم ! بدانید و آگاه باشید که در مکتب ما #شهادت مرگی نیست که دشمن بر ما تحمیل کند، شهادت مرگ دلخواهی است که مبارز مجاهد و مومن با تمام آگاهی و بینش و منطق و شعورش انتخاب می کند و این آخرین پیام هر شهید است که همیشه راه حسین (ع) باقی است و یزیدیان بر فنا.
محرم مجسم اینجاست، عاشورای ثانی اینجاست، کربلای حسین اینجاست و یزیدیان آمده اند که فساد را رواج داده؛ اسلام محمدیان را نابود کنند اما غافل از این که یاران حسین (ع) اینجا نیز آماده اند تا آخرین قطره خونشان را فدا کنند و مانع از این شوند که کفار در شهر های اسلامیمان نفوذ کنند و خدا نیز مثل همیشه یارشان است و ما می جنگیم با آنان که با حسین (ع) جنگیدند و می کشیم کسانی را که حسین (ع) را کشتند و کشته می شویم همان گونه که حسین (ع) و یارانش کشته شدند و پیروز به همان ترتیب که حسین (ع) پیروز شد.
 
 
شما خوب می دانید که شهید عزادار نمی خواهد، رهرو می خواهد همان طور که من رهرو خون برادرم بودم شما هم با قلم و زبانتان پشتیبان انقلاب و امام عزیز باشید.
 
برادران عزیز، برادری داشتم که در راه خدا شهید شد، قبلا در وصیت نامه ام با او صحبت و درد دل می کردم اکنون به شما توصیه می کنم که برادران عزیزم نکند در رختخواب ذلت بمیرید، که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا در #غفلت بمیرید، که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد.
 

 

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi