شناسه خبر : 37959
چهارشنبه 08 مهر 1394 , 15:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جهاد اقتصادی بعد از جهاد در میدان نبرد

محمدعلی ندیمی از جانبازان کشور بعد از مجروحیت‌های بسیار دست از جهاد برنداشته و در عرصه اقتصاد دست به جهاد جدیدی زده است.

محمدعلی ندیمی از جانبازان کشور است که از ناحیه ریه، چشم و پوست شیمیایی شده است. وی که از جانبازان شیمیایی نیز است به گفته خود ر منطقه عملیاتی ماووت در عملیات بیت المقدس ۱۰ به افتخار جانبازی نایل شده است با این حال بعد از مجروحیت‌های بسیار دست از جهاد برنداشته و در عرصه اقتصاد دست به جهاد جدیدی زده است که در ذیل مصاحبه وی را خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شبستان می خوانیم:

 

بعد از پایان جنگ به چه کاری مشغول شده‌اید؟

با پایان جنگ در کنار کارهای درمانی به شغل زنبور داری روی آوردم.

 

آیا از این شغل راضی هستید لطفا کمی در مورد این کار توضیح دهید؟

بله، خودم این شغل را انتخاب کردم و از روی علاقه بود البته کار بسیار سختی است، زمانی که تصمیم گرفتم شغل زنبور داری را شروع کنم در دوره‌های آموزش شرکت کردم و چند کندو خریداری کردم اما متاسفانه کندوها از بین رفتند. ابتدا در این کار شکست خوردم اما از آن‌جا که زندگی را از جنگ آموخته بودم ناامید نشدم و مجدد به همراه همسرم شروع به این کار کردیم و به لطف خدا موفق شدیم در شغل زنبور داری پیشرفت کنیم و از این شغل راضی هستم و درآمدم از راه زنبور داری می باشد و بدلیل اینکه جانباز شیمیایی هستم هوای پاک طبیعت برای بسیار مفید است و برای همین بود که به این حرفه روی آوردم.

 

با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تا چه اندازه با ایجاد این شغل توانسته‌اید در این راستا قدم بردارید؟

همان‌طور که می‌دانید بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان حقوقی ناچیز می‌هد که البته برای گذران زندگی یک جانباز آن هم با داشتند همسر و چند اولاد کافی نیست چرا که خرج دارو و درمان جانباز بیش از پولی است که بنیاد می‌هد حالا خرج و مخارج روزانه زندگی بماند، پس من نیز باید دست به کاری  می‌زدم تا بتوانم زندگی خود و خانواده‌ام را بچرخانم و فکر می‌کنم با این کار توانسته باشم به اندازه سهم خودم در به ثمر رساندن سخنان حضرت آقا در خصوص اقتصاد مقاومتی مفید بوده باشم.

 

توصیه‌تان برای جوانانی که می‌خواهند به این کار روی آورند چیست؟

از جوانان خواهش می‌کنم وقتی کاری را شروع می‌کنند زود ناامید نشوند و تلاش کنند با سعی و کوشش آن کار را به ثمر برسانند و مشورت گرفتن از افراد باتجربه در کارشان را به نحو احسن پیش برند و البته با تقوا و طلب کمک از خداوند متعال، چرا که انسان بدون خدا در هیچ‌کاری پیروز نمی‌شود، حتما نماز بخوانند تا انشالله با ایمان قوی در کارهایشان موفق باشند.

 

آیا از قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران خبر دارید و از نحوه اجرای آن راضی هستید؟

در این مورد اطلاعات چندانی ندارم اما در خصوص حقوقی که برای جانبازی به ما می‌هند باید بگویم که خیلی کم است و خود بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده است که حقوق جانبازان بالای ۵۰ درصد باید هم سطح یک مدیر باشد اما من نمی‌دانم کدام مدیر یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد اصلا مدیری داریم حقوق در این حد پایین دریافت کند. در خصوص بازنشستگی هم باید عرض کنم همچنان اختلافات در مورد سال و مدت زمان بازنشتگی ادامه دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi