شناسه خبر : 38237
یکشنبه 19 مهر 1394 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گنجینه تمام نشدنی

فرهنگ مقاومت به روایت ولایت؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مکرراً همگان را به تکریم دفاع مقدس و حماسه‌سازان آن و حفظ ارزش‌های آن دعوت نموده‌اند و در مورد غفلت از آن هشدار داده‌اند.

ایشان هشدار فرموده‌اند که:
«مبادا کسانى تصوّر کنند که دوره سخن گفتن از شهدا و سربازان فداکار و زحمتکشان میدان نبرد، سپرى شده است! این دوره، هیچ وقت سپرى نمى‌شود.» (بیانات در دیدار فرماندهان و دانشجویان «نیروى زمینى ارتش»، 28/07/1372)
و نیز می‌فرمایند:
«فرزندان عزیز من! مواظب باشید از مسئله‌ دفاع مقدس که در این کشور اتفاق افتاد، غافل نشوید؛ کار بزرگى انجام گرفت.» (بیانات در دیدار با جوانان نخبه و دانشجویان، 05/07/1383)
ایشان تأکید می‌فرمایند:
«ملت ایران هرگز نباید فداکارى فداکاران این جنگ را فراموش کند. اگر این خونهاى بناحق ریخته در جنگ، و این مظلومیت‌ها و ایثارها و شجاعت‌ها نمى‌بود، امروز در دنیا هیچ نام افتخارآمیزى از اسلام وجود نداشت.» (بیانات در تاریخ 13/09/1370)
و نیز می‌فرمایند:
«آنچه که من مى‏خواهم تأکید کنم، این است که ملت ما نباید هرگز فراهم‏آورندگان این عزت را فراموش کند. آنها چه کسانى هستند؟ رزمندگان، نیروهاى مسلح، آحاد بسیج عظیم و بى‏پایان مردمى، جوانان مؤمن این مملکت و خانواده‏هاى صبور و غیور این ملت. اینها بودند که این حماسه‏ بزرگ را آفریدند. این کشور همیشه به رزمندگان دوران هشت‏ساله، به خصوص به خانواده‏هاى شهدا و جانبازان و آزادگان و مفقودان و اسرا و خانواده‏هایشان مدیون است؛ ما به اینها مدیون هستیم.» (03/07/1370)
ایشان جوانان و نوجوانان را به مطالعه‌ آثار مربوط به دفاع مقدس سفارش می‌نمایند:   
«در این هشت سال خیلى کارها شد که هنوز عشرى از اعشار تلاش‌هاى ده‏ساله‏ جوانان و ملت ما و مادران و پدران و خیرخواهان این امّت به سلک نگارش در نیامده است و هنوز از آن تلاش‌هاى بسیار، عدّه‏اى خبر ندارند. من به جوانان امروز- بخصوص نوجوانان- مؤکّداً توصیه مى‏کنم کتاب‌هایى را که شرح و گزارش گوشه‏اى از جنگ هشت‏ساله است، قدر بدانند و آنها را بخوانند؛ زیرا حقایق زیادى در آن کتاب‌ها بازگو شده است. همین خاطراتى که جوانان مى‏نویسند و گزارش‌هایى که از آن روزها مى‏دهند؛ خواندنى و عبرت‏آموز است.» (بیانات در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، 29/06/1374)
رهبر انقلاب بارها و بارها به نشر خاطرات، وقایع، معارف و ارزش‌های دفاع مقدس دعوت فرموده‌اند.
ایشان تصریح می‌فرمایند:
«انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گنجینه‌های تمام نشدنی و ظرفیت‌های عظیمی هستند که باید از آنها برای نشر و گسترش فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در جامعه و جهان، حداکثر استفاده را کرد.»
ایشان از دوران جنگ تحمیلی با تعبیر «گنجینه‏ تمام نشدنى» یاد کرده و بر ضرورت ثبت و ضبط جزئیات این دوران تأکید می‌فرمایند:«دراینجا، از همه‏ نگارندگان حوادث جنگ و همه‏ کسانى که توان انجام وظیفه در این مهم را دارند، درخواست مى‏کنم از ثبت و ضبط جزئیات این دوران غفلت نکنند و این گنجینه‏ تمام‌نشدنى را براى آیندگان به ودیعه بگذارند. این دوره، دوره‏ ذخیره‏ نیروى محرکه‏ تاریخ و الهام‏بخش امم است.»

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi