شناسه خبر : 39588
سه شنبه 03 آذر 1394 , 16:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندان شهدای زنجانی در لانه کبوترها!

داغ روغن نباتی جهان بر دل ۹ فرزند شهید زنجانی

9 فرزند شهید زنجانی بر اثر بی کفایتی مسئولین کارخانه روغن نباتی جهان در بلاتکلیفی کامل بسر می برند . ...

به گزارش نسیم زنجان، کارخانه روغن نباتی جهان که در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان واقع است که در آستانه هفته بسیج شاهد بی حرمتی به فرزندان شاهد و ایثارگر در کارخانه ی روغن نباتی جهان زنجان هستیم.

پس از حضور در محل ورودی این کارخانه و مشاهده حضور ۹ نفر از کارگران این کارخانه در محلی که در گذشته محل نگهداری کبوتران بوده قضایا را از نماینده کارگران جویا شدیم.

فرزندان شاهد، با اشاره به اینکه هر ۹ نفر آن ها فرزند شهید هستند، گفت: ما باید از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ کارت بزنیم که در هیچ اداره ای چنین نیست و به علت عدم وجود سرویس باید از ساعت پنج از خانه خارج و به اینجا آمده و در این کانکس که محل نگهداری کبوتر در گذشته بوده است سکنی داشته باشیم .

نماینده فرزندان شهید با بیان اینکه آن ها هم اکنون استخدام رسمی این شرکت می باشند ، تصریح کرد : به ما نه ، می گویند بروید و حکم اخراج می دهند و نه، تکلیف ما را روشن می کنند و نه می گویند بمانید و این باعث بلاتکلیفی ما شده است .

وی، گفت :روز یکشنبه این هفته قبل نیز قرار بود تکلیف ما را روشن کنند و جواب بدهند که حساب و کتاب ما را می دهند و یا محل کار ما را مشخص می کنند، که هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

نماینده ۹ فرزند شهید که تکلیف آن ها هنوز مشخص نیست با بیان این که می خواهند بین ما و کارگران داخل درگیری ایجاد کنند، ادامه داد : ولی ما خوشبختانه این کار را انجام نداده ایم و انجام هم نخواهیم داد و ما هر موقع  حق و حقوق قانونی خود را بر حسب قانون کار دنبال می کنیم مدیران کارخانه با سانتاژ سعی در القای اینکه فرزندان شاهد نظم کارخانه را بهم می زنند می کنندو این در حالی ست که ما تا به حال از ترس آبروی خود و خانواده و از همه مهمتر ارزش ایثارگری صدایمان را در نیاورده ایم.

نماینده سابق کارگران این کارخانه با بیان اینکه ، از دو سالی که این کارخانه دست این افراد افتاده وضع همین طور است ، گفت : صورت جلسه ها نزد بنده که نماینده کارگرها بودم موجود است و اگر هر ماه شما به شوراهای حل اختلاف و دادگستری هم بروید هر روز پرونده هست ، حتی در کلانتری ۱۶ هم اگر استعلام کنید به شما خواهند گفت که ، چقدر در روز مامور می آید و توقیف اموال می کند و کلا می آیند و اموال را توقیف می کنند .

وی ، به قراردادی بودن بقیه کارگران اشاره کرد و افزود: قرارداد آن ها را یک ماهه می زنند و پس از اتمام اگر بخواهند نگه می دارند و در غیر این صورت ترخیص می کنند و در کل دو سال است که همه اینجا را به مشکل انداخته اند و از حقوق کم می کنند و همچنین از از رائه حکم کارگزینی نیز خودداری می کنند که عدم ارائه حکم کارگزینی از سوم مدیر امور اداری کارخانه به فرزندان شاهد نیز  خلاف قانون کار است.

نماینده  ۹ کارگر فرزند شهید ، گفت :  از بیست نفر فرزند شهید این کارخانه نه نفر را بیرون گذاشته اند و به بقیه هم اخطار داده و خیلی ها را هم به کمیته انضباطی می نویسند تا اخراج کنند و ما هم مقاومت کرده و آتو دست کسی نداده ایم.

این فرزند شهید با بیان این مسئله که در استان هم مسئولان و حتی خود استاندار و مدیر کل سیاسی در جریان هستند ، گفت : ولی هیچگونه اقدامی نکرده اند و و جواب آن ها این است که جایگاه شغلی خود را حفظ کنید .

وی ، گفت :  تا الان حقوق داده اند ولی مزایا را قطع کرده اند و مثلا حق نوبت کاری که ۲۲٫۵ درصد هست را به ۱۲ درصد کاهش داده اند که غیر قانونی است و از نظر قاون کار خلافی است و در واقع هر چه عشقشان می کشد، انجام می دهد.

نماینده سابق کارگران ، افزود : مدیریت جدید بعد از تحویل کارخانه ۲۰۰ نفر تعدیل نیرو انجام داده است و هم اکنون نیز تولید را از ۵۰۰تن روزانه به ۲۰۰ تن کاهش یافته است .

این کارگر با اشاره به این نکته که ، تا به حال هر جور توانسته اند بر مفا شار آورده اند ، گفت : حالا نمی دانیم می خواهند  القاء کنند که شرکت ورشکسته هست ، یا بر سر بانک ها می خواهند بابت بدهی بازی کنند ، چون بالای ۲۰۰ میلیارد بدهی دارند و حال چه نقشه و منظوری دارند کسی نمی داند .

وی ، افزود : تا الان مسئول اصلی این شرکت به زنجان نیامده و بعد از تحویل هم فقط در همان موقع آمد و مدیر عامل هم که إسمأ مدیر عامل هست و اختیارات ندارد در سال ۹۴ به شرکت نیامده و تصمیم گیرنده اصلی هم خود آقای اسماعیلی از بلدینگ داروگری است و مدیر عامل فع آقای قره باغی است و در اینجا هم یکی را رابط آورده اند که اختیاری ندارد و حتی یک مرخصی نمی تواند بدهد و مرخصی ساعتی را هم برایمان لغو کرده اند .

ایشان با بیان اینکه ، چند بار هم در مقابل استانداری ،کل کارگران ، غیر از فرزندان شهدا تجمع کردند ، ادامه داد : از این تجمعات هم نتیجه ای گرفته شد و ما هم به بنیاد شهید رفته و متاسفانه نتیجه ای نگرفته ایم و مسئول بنیاد شهید هم فقط نامه نگاری می کند وپیگیری مدیرکل و نامه نگاری او هنوز نتیجه ای نداشته است.

این مسئول کارگری ، گفت : به سراغ استاندار فعلی و استاندار سابق رفتیم و استاندار سابق جواب سر بالا داد و استاندار فعلی هم گفت :”اگر اشتغال باشد شما را انتقال خواهیم داد و فعلا اشتغال خود را حفظ کنید “.

وی ، با نقل این مسئله که بابت معوقات حقوقی هم قانونا شکایت کرده ایم، ادامه داد : به اداره کار، دادگستری شکایت کرده و گفته ایم که می خواهیم حق و حقوق ما را طبق قانون پرداخت کنند و در نهایت هم حکم توقیف اموال را گرفته و اموال را توققیف و فروخته و حق و حقوق خود را تامین کرده ایم .

نماینده این کارگران ، افزود : کارگران این محل چون سابقه ۸ و ۱۰ ساله دارند حقوقشان بالا رفته و احساس ما این است که هدف اینها این است که افراد قراردادی را با حقوق پایه و دریافت سفته پنجاه میلیونی وارد کار کرده و هر کس هم بخواهد خارج شود باید ۱٫۵ میلیون خسارت بدهد و در واقع می خواهد با حداقل حقوقی که توسط قانون کار تعیین شده است به آن شکل کارگران را راضی نگه دارد.

 

WIN_20140408_234231

WIN_20140408_234250

WIN_20140408_234215

WIN_20140408_234205

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi