شناسه خبر : 40821
چهارشنبه 09 دي 1394 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین رایانه به توپخانه سپاه

در سال 65 از طرف قرارگاه پشتیبانی، دانشجویانی از دانشگاه صنعتی شریف را به واحد توپخانه 15 خرداد شلمچه معرفی کردند. در ابتدا چند جلسه‌ توجیهی با حضور شهید شفیع‌زاده، رضایت و چند تن دیگر برای آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های توپخانه برگزار شد.

سید مجید میرسِندُسی از پیشکسوتان توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به شرح تصویر فوق که ورود نخستین رایانه به توپخانه و مناطق عملیاتی را نشان می‌دهد، پرداخت و اظهار کرد:

در سال 65 از طرف قرارگاه پشتیبانی، دانشجویانی از دانشگاه صنعتی شریف را به واحد توپخانه 15 خرداد شلمچه معرفی کردند. در ابتدا چند جلسه‌ توجیهی با حضور شهید شفیع‌زاده، رضایت و چند تن دیگر برای آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های توپخانه برگزار شد. قرار بود آنها اطلاعات و فعالیت‌های توپخانه را مکانیزه کنند. رایانه فوق نیز به همین جهت برای نخستین بار وارد مناطق عملیاتی و توپخانه شد.

این گروه از سال 65 تا مدتی پس از جنگ هم فعالیت داشتند و به نسبت اطلاعات و توانمندی‌های خود در حدود 30 سال گذشته به خوبی پیش رفتند اما پس از مدتی فعالیت‌های گروه کم و در نهایت متوقف شد. یکی از این دانشجویان شهید "قاضی زاده" بود که در مسیر اندیشمک به خرم آباد به شهادت رسید.

فرد داخل تصویر بنده هستم که این عکس در یک سنگر تطبیق آتش در توپخانه شلمچه سال 65 به ثبت رسیده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi