شناسه خبر : 41630
سه شنبه 29 دي 1394 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تسلیت سینماگران برای یک شهید

پرویز پرستویی، رخشان بنی اعتماد، تهمینه میلانی، خسرو سینایی ، حمید فرخ نژاد، محسن امیریوسفی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، انسیه شاه حسینی ، پریوش نظریه ، مهتاب کرامتی ،عبدالحسن برزیده ، محمدباشه آهنگر ، حسن پورشیرازی ، جواد افشار، مهرداد صدیقیان، کوروش سلیمانی ، سید علی صالحی ، مالک حدپور سراج و ... طی تماسها و پیام های جداگانه، ضمن ابراز همدردی، شهادت سعید سیاح طاهری را به خانواده این شهید فرهنگی تبریک و تسلیت گفتند.

سعید سیاح طاهری از جانبازان مخلص هشت سال دفاع مقدس بود که با دبیری و بنیانگذاری خودجوش جشنواره دآنش اموزی فیلم دفاع مقدس و با یاری هنرمندان معروف سینما و نیز یادگاران دوران جنگ ، در طی نه دوره، بیش از سیصد هزار دانش آموز و معلم مناطق روستایی و پیرامونی در شهرهای محروم را با سبکی شاد و جدید با حماسه مقاومت‌های مردمی جنگ آشنا می‌کرد.

از دیگر فعالیتهای این شهید برگزاری مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس در بین اقشار مختلف همچون معلمان، پرستاران، مهمانداران هواپیما، زندانیان و ... در استانهای خوزستان ، ایلام ، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود که به دلیل غیر رسمی بودن و بکارگیری شیوه های نوین، بسیار تاثیرگذار بود.

این هنرمندان که در همین جشنواره ها حضور فعال داشته‌اند ، در تماسهای خود ازدست دادن چنین رادمردخالص و بی ادعا را برای ایران و ایرانی ضایعه ای جبران ناپذیر دانسته اند. و از خاطرات دوران آشنایی و زحمات ایشان یاد کردند.

لازم به ذکر است که شهید سعید سیاح طاهری پس از انجام مسابقه مردمی کتاب‌های «من زنده‌ام » و «نوشتم تا بماند» در بین سه هزار معلمان شهرستان‌های آبادان و اروندکنار و اهدا جوایز مربوطه ، باوجود جانبازی و نقص عضو ، به صورت داوطلبانه و هیچگونه سمت رسمی به سوریه رفته و در حلب به دست گروه داعش به شهادت رسید.

مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید با حضور تعدادی از هنرمندان و دیگر اقشار مردم ، سه شنبه همین هفته در زادگاهش آبادان برگزار خواهد شد.

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi