شناسه خبر : 43627
سه شنبه 25 اسفند 1394 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس بزرگداشت جانبازشهید نیکپور امروز برگزار میشود

این مراسم ازساعت 15 الی 17 در مسجد پیامبراعظم(ص) شهرک شهیدمحلاتی برگزارخواهدشد

فاش نیوز - مجلس بزرگداشت جانباز نخاعی، شهید حسین نیکپور امروز برگزارمیشود.

به گزارش خبرنگارما، این مراسم عصرامروز از ساعت 15 الی 17 در مسجد پیامبراعظم (ص) شهرک شهید محلاتی واقع در اتوبان ارتش، شهرک شهید محلاتی، فاز 3 ، میدان امام علی (ع)، خیابان ولایت باحضور جانبازان، ایثارگران و عموم مردم شهیدپرور برگزار خواهد شد.

از ملت غیور وشهیدپرور به ویژه ایثارگران و جانبازان دعوت می شود در این مراسم شرکت نمایند.

شایان ذکراست، جانبازنخاعی و قطع دوپا، "حسین نیک پور" از سردارانِ هشت سال دفاع مقدس بود که پس از سالها رنج و مرارت ناشی از مجروحیت، عصر روز شنبه 22 اسفندماه پس از 32 سال صبر، ایثار و مقاومت دربیمارستان بقیه الله(عج) تهران به درجه رفیع شهادت نائل و مشتاقانه به کاروان همرزمانِ شهیدش پیوست.

شهید نیکپور سال 62 و در سنین نوجوانی قطع نخاع شد و به علت زخمهای عمیق ناشی از مجروحیت، پزشکان بالاجبار هردو پای او را از لگن قطع کردند و از نظر جسمی در وضع سختی قرار داشت. سالها بعد ازدواج کردو  حدود پانزده سال بعدخداوند فرزندپسری به ایشان عنایت نمود، اما تقدیر الهی بر این بود که تنهافرزندش که هفت بهاراززندگیش گذشته بود را بر اثرسانحه ای ازدست داد، اما بر آن مصیبت صبر جمیلی پیشه کرد که برای همه آنهایی که ایشان را می شناختند درسی عبرت آموز بود.
شهید نیکپور بعد از مجروحیت درس خواندن را وظیفه ای برای خود دید و تا کارشناسی ارشد آنرا ادامه داد.
این سردارِبی ادعای جانباز، همچنین در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی داشت و در بُعد ورزشی به خیلی از جانباران، فرزندان و خانواده های شهدا خدمات شایانی ارائه نمود. وی از جمله پایه گذارانِ ساخت باشگاه ایثار شهرک شاهدتهرانپارس (باشگاه شهید شکراللهی) بود و چندین سال مدیربت باشگاه فوق را برعهده داشت و حدود هفت سال نیز مدیر تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

فقدان چنین بزرگانی انصافا" که ضایعه ای جبران ناپذیر است و حُکما درتاریخ ثبت خواهدشد. روحش شاد
 

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi