شناسه خبر : 44395
شنبه 28 فروردين 1395 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید غریب نام آشنا

به یاد سردار شهید "حسین بهرامی"

شهید "حسین بهرامی" درشهرستان ساری متولد شد. او در ساری گمنام است امّا بچه های پیشروی مشهد و رزمندگان اهوازی، حسین را از مازندرانی ها بیشتر می شناسند. شنیده شد که سوسنگرد را شهر«حسین» می دانند.

 

سال 55 جهت تحصیل به دانشگاه فردوسی مشهد وارد شد. پس از سه سال تحصیل درسال 59 به عضویت سپاه مشهد نایل می گردد. در همان سال به سپاه اهوازو جبهه اعزام می گردد و در خونین شهر تا آخر می ایستد.

کارآمدی حسین موجب می شود او را به سمت فرماندهی گردان رزمی در طرح «آزادسازی سوسنگرد» منصوب نمایند. طرح حفر کانال در نقاطی از سوسنگرد جهت محاصره ی دشمن توسط ایشان نیز معروف است.

می گویند او آنقدر در عملیات امام مهدی (عج) در سوسنگرد به دشمن نزدیک بود که در لابلای تانک ها به شهادت

رسید.

حاج صادق آهنگران می گوید: علم الهدی کشته و مرده ی حسین ولشکلایی بود. حسین بهرامی که شهید شد، بچه های مسجد پارچه ای بر محراب مسجد نصب کردند که این جمله نوشته شده بود؛ «حسین»! شهید غریب نام آشنا! .  جسد حسین چهل روز در محراب مسجد ماند و پس از آن به سمت «ولشکلا» تشییع شد.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi