شناسه خبر : 45519
دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت شیرمردان غرب کشور در «کُرّ کرماشان»

کتاب «کُرّکرماشان(سرپَل یا سردار)» به داستان زندگی سردار شهید منوچهر رضایی‌زنگنه اختصاص دارد. این کتاب در هشت فصل با عنوان‌های «ژیلوان مرد کوهستان»، «نیرگس»، «پرواز هدهد»، «اعدامی» ، «جادوی مادرانه»، «دلووان»، «عمر کور» و مختصری از زندگی‌نامه این شهید به چاپ رسیده است.

این کتاب در حقیقت داستان واقعی شیرمردان غرب کشور را روایت کرده است که برای دفاع از انقلاب اسلامی وامام مقابل دشمنان اسلام، احزاب و گروه‌های ضدانقلاب به خصوص حزب دموکرات، حزب کوموله و دیگر احزاب معاند مردانه ایستادند. شهید رضایی‌زنگنه توانست در حزب دموکرات نفوذ کند و به درجه بالای فرماندهی در حزب دموکرات برسد. اما او درعملیاتی که مقابل دوستان و همرزمان قدیم خود قرار گرفت برای اینکه مجبور به کشتن آنان نشود با هوشیاری و زیرکی از این کار سرباز زد.

زندگی نامه شهید منوچهر رضایی زنگنه سراسر از هیجان و شجاعت پر است.

«کُرّ کرمانشان» فضای سال 1360 در کردستان را به خوبی شرح داده و از رشادت های شهید محمد بروجردی سخن‌ها به میان آورده است. این اثر بیست و یکمین کتاب از آثار مجموعه «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» است که در 132 صفحه، قطع رقعی به نگارش معصومه جواهری توسط انتشارات «انجمن پیشکسوتان سپاس» به مبلغ 10000تومان به چاپ رسیده است. 

 
منبع: ایسنا
اینستاگرام
او کبست که حتی همشهریانش با او غریبه اند چرا باید این دلیزمردان گمنام باشند مقصر گیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من هستم یا مسیولان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi