شناسه خبر : 49028
چهارشنبه 10 شهريور 1395 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی که اسلحه ها بوی اعتماد می دادند!

غلامرضا خسروی نژاد در جمع گروه جهادی سازمان بسیج حقوقدانان در مریوان با گرامی‌داشت یاد و خاطره روزهای دفاع مقدس اظهار داشت: روزهای خیلی شیرینی بود و امروز اگر بگویند یک ساعت از آن روزها را بده تا یکسال به عمرت اضافه کنیم هرگز این معامله را نخواهم کرد. شیرینی‌ای که آن زمان احساس می کردیم این بود که مشتری ما خداست و معامله را با خدا کرده ایم، درست مثل کاری که شما می کنید.

متوسلیان بیش از هرکس دیگر به مردمان کرد اعتماد داشت

وی افزود: اگر به دفاع مقدس خوب نگاه کنید، در رفتار و نوشتار شهدا این معامله با خدا را می بینید، هیچ معامله کننده ای بهتر از خداوند نیست و انشاالله اجر این جهاد نصیب ما و شما بشود.

هم‌رزم شهید متوسلیان در کردستان تصریح کرد: ما خودمان را به نوعی شاگرد شهید متوسلیان می دانیم. ایشان ویژگی کامل یک انسان مسلمان متعهد، متعبد بود و به این مردم کرد بیش از هرچیزی اعتماد داشت.

وی در بیان خاطره ای از حاج احمد متوسلیان افزود: یک روز در بیمارستان بقیه الله همسرم  عمل جراحی داشت، پشت در اتاق عمل نشسته بودم که با یک اقای کردی که گویا ایشان هم کار درمانی داشت هم صحبت شدم. گفت من اهل زکریا هستم، روستایی که در نزدیکی مریوان قرار دارد. نقل می کرد؛ روزی که شهید متوسلیان روستای ما را پاکسازی کرد با دعوت از جوانان به مسجد گفت: اینجا مال خود شماست، اسلحه می دهم از خودتان حفاظت کنید. این اعتماد متوسلیان به مردمان کرد را نشان می داد.

ماموستا فتاحی: خیانت به نهضت انقلاب اسلامی خیانت به خون امام حسین(ع) است

ماموستا فتاحی از پیشمرگان کرد، در زمان انقلاب اسلامی که مدتی را در کنار حاج احمد متوسلیان به جنگ با ضد انقلاب پرداخته است، در جمع جهادگران سازمان بسیج حقوقدانان گفت: خوشحالیم که بعد 37 سال از عمر انقلاب در یک روستای محروم که آن زمان جاده ای هم نداشت شاهد حضور جهادگران هستیم.

وی با اشاره به سه شاخصه پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: مهمترین این شاخص ها مردم بودند. ما به عنوان اهل تسنن کرد با اهل تشیع فارس و عرب و غیره جمع شدیم و انقلاب کردیم. همه باهم متحد شدیم و این اتحاد ما باعث شده است که بعد از 37 سال در مرز هیچ خبری از دشمنانی که 8 سال جنگیدند، نباشد. اولین چیزی که در واقع توانست انقلاب را به پیروزی برساند همین اتحاد مردم بود.

ماموستا فتاحی افزود: شاخص بعدی این بود که ما اول انقلاب انتخابات برگزار کردیم تا نام انقلاب را مشخص کنیم. همه ما خواستیم که این انقلاب به نام انقلاب اسلامی نام گذاری شود و این جوان های قدیمی که اینجا نشستند اعتقاد داشتند انقلاب باید به نام اسلام نام گذاری شود.

همرزم شهید متوسلیان تصریح کرد: ما به عنوان اهل تسنن به همراه شیعیان خواستیم که سرچشمه انقلابمان از قیام عاشورا باشد و همینطور هم شد. انقلاب ما نشات گرفته از نهضت کربلا است و هرکس که به این نهضت خیانت کند به خون امام حسین(ع) خیانت کرده است.

ماموستا فتاحی عنوان کرد: شاخص سوم که اگر نبود هرگز به اینجا نمی رسید شخص امام خمینی(ره) بود. اگر امام حکیمانه نهضت را نمی گرفت و جوانانی مثل ما و شما با امام بیعت نمی کردیم اوضاع کشور مثل همسایه های ما در منطقه بود.

وی افزود: همین مریوان و کردستان ما مدیون یک فتوای امام(ره) بود که فرمودند: «ما با کفر می جنگیم نه با کرد.» فکر نکنید کردستانی که امروز آمدید هیچ خبری از دشمن نبوده و نیست. تمام مرزهای کردستان دست ضد انقلاب و عوامل بیگانه بود. هر تیری به پیشانی و سینه بچه های ایرانی خورد از طرف آلمان و فرانسه و آمریکا و شوروی پیشین بود.

مردم او را کاک احمد صدا می زدند

هم‌رزم شهید متوسلیان عنوان کرد: همین کشورها زمانی که فهمیدند انقلاب ما اسلامی است دو سال در کردستان از ضد انقلاب حمایت و کسانی همچون شهید بروجردی، چمران و شهید همت را درگیر جنگ کردند. احمد متوسلیان دو سال چنان با مردم کردستان زندگی کرد و با آن ها خوب بود که به او کاک احمد می گفتیم. ما مردم کرد به برادر بزرگ می گوییم کاک. ستادی در کرمانشاه تشکیل دادند که فرمانده آن شهید بروجردی بود.

ماموستا فتاحی گفت: 370 نفر از شهر مریوان به کرمانشاه رفتند و چند نفر نماینده خدمت امام(ره) فرستادند و 35 نفر از آنها به همراه احمد متوسلیان با هلیکوپتر به مریوان آمدند، چون جاده دست ضد انقلاب بود. وقتی این هلیکوپتر می خواست در پادگان بنشیند ضد انقلاب با خمپاره پادگان را می زدند.

وی ادامه داد: یکی از دوستان تعریف می کرد شهید بروجردی خیلی ناراحت بود که از مریوان بی سیم زده شده سیم خاردار احتیاج داریم و نداشتیم. از پی‌گیری های اینچنینی به جایی رسیدیم که یک مجموعه جوانی که آن روز با امام(ره) بیعت کردند، امروز فرزندان آنها با رهبری بیعت می کنند و در این منطقه حاضر می شوند.

هم‌رزم شهید احمد متوسلیان در پایان گفت: باید بدانیم این نهضت انشالله ادامه دارد تا به دست امام مهدی(عج) برسد. ما هم اعتقاد داریم که امام مهدی(عج) می آید و جهان را پر از عدل می کند. انشاالله  فرزندان ما از یاران حضرتش و از صالحان باشند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi