شناسه خبر : 68394
چهارشنبه 02 مرداد 1398 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش فاش نیوز از اعزام کاروان جانبازان به حج

اعضای کاروان ویژه جانبازان روز سه شنبه از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم حج و مدینه منوره شدند.

فاش نیوز - کاروان ویژه حج جانبازان عصر روز سی ام تیرماه(سه شنبه) از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، شمس مسوول حج و زیارت بنیادشهید و امور ایثارگران درخصوص اعزام کاروان جانبازان به حج گفت: امروز کاروان ایثار، متشکل از  22جانباز، شامل 20جانباز70درصد و 2جانباز60 درصد است که از نظر تفکیک جنسیت نیز 21 مرد و یک جانباز زن هستند.

وی همچنین اعلام می کند: امسال درمجموع5000نفر از خانواده شهدا به کمک سازمان حج و زیارت بنیادشهید با کاروان عادی و همچنین کاروان ویژه جانبازان نیز با 64نفر که شامل 59جانباز، همسر و همراه که مابقی نیز عوامل اجرایی کاروان هستند به مدینه منوره اعزام شده اند.

محمود صادقی مدیر کاروان جانبازان نیز در توضیحاتی می گوید: اعزام کاروان جانبازان به  حج هرساله درحال انجام است و سازمان حج وزیارت و بنیادشهید درصدد هستند تا با ارایه سرویس های ویژه به جانبازان که شامل نیازمندیهای تخصصی پزشکی شامل بالابرها و وسیله ایاب و ذهاب ویژه جانبازان نخاعی، اسکان مناسب جهت تردد ویلچر، کمک رسانی و رسیدگی به این عزیزان در انجام اعمال، به بهترین نحو انجام پذیرد که بحمدلله تاکنون بالای 90درصد رضایتمندی را از سوی جانبازان داشته ایم.

وی تاکید دارد: تمامی سعی و تلاش بنیادشهید و امورایثارگران و همچنین سازمان حج بر آن است که کاروان ویژه جانبازان بتوانند اعمال خود را به راحتترین نحو انجام بدهند.

درحاشیه:

بعداز ظهر روز سی ام تیرماه در هتل انقلاب تهران، توفیقی دست می دهد تا با کاروانی از جانبازان و ایثارگران که قرار است در این روز به خانه خدا مشرف شوند برای لحظاتی همگام شویم.

سفر به سرزمین وحی، زیارت خانه خدا و زیارت گلستان بقیع آرزوی دل تک تک مشتاقان مسیر الی الله است. ما نیز چند قدمی با پای دل همراه کاروان جانبازان این سفر معنوی می شویم.

ساعت 3بعدازظهر است و لابی هتل خلوت است. بسیاری از جانبازان برای استراحت در اطاق هایشان بسر می برند و تعدادی هم روی صندلی های انتظار به چرت کوتاه بعدازظهر اکتفا کرده اند. هرچند که آرزو می کردم ای کاش وقت مناسبتری بود تا با تک تک آنان به گفت و گو بنشینم و از حال و هوای سفر جویا شویم اما تنها یک جانباز جوان نخاعی است که به گفت وگویم پاسخ مثبت می دهد.

او خود را کریم سواری، جانباز 70درصد خوزستانی معرفی می کند که به همراه همسرش برای اولین بار توفیق زیارت خانه خدا نصیبشان شده است. بسیار پرنشاط و با انرژی است. درباره حس و حالش از این سفر، با هیجان بسیار می گوید: برایم غیرقابل باور است. یک بار هم ناممان برای حج درآمد اما قسمت نشد. اما امسال که از بنیاد تماس گرفتند، ما هم با کمال میل اعلام آمادگی کردیم.

وی در ادامه می گوید: زمانی که من به همراه همسرم به نمایشگاه رفتیم تا لباس احرام و مابقی مایحتاج سفر را آماده کنیم با افراد مسنی روبرو می شدیم که آنها هم مانند ما برای خرید آمده بودند. من روی ویلچر بودم  و همسرم هم با چادر و محجبه درکنارم بود که برای بسیاری جای سوال بود. خانم مسنی با دیدن ما گفت: خوش به سعادت همسری که با چنین شرایطی شما را انتخاب کرده است. شما هم به حج مشرف می شوید؟ گفتم بله. ناگهان  اشکش جاری شد و  گفت خوشا به سعادتتان که در این سن جوانی مشرف می شوید. من پانزده سال است که منتظر چنین روزهایی هستم. به جرأت می توانم بگویم در نمایشگاهی که از آنجا خرید می کردیم همه اشکشان درآمد.

این جانباز نخاعی خوزستانی از این که درکنار دیگر جانبازان سراسر کشور این سفر معنوی را تجربه می کند بسیار خوشحال است و می گوید: خوشبختانه این کاروان کشوری است و جانبازان از تمامی استان ها حضور دارند که امیدوارم درکنار هم، سفر معنوی بسیار خوبی باشد و از سویی فرصت بیشتری برای آشنایی و ارتباط بهتر پیدا کنیم.

با دست اندرکاران اعزام کاروان که صحبت می کنیم متوجه می شویم یک بانوی جانباز نخاعی نیز به همراه همسرش عازم هستند. پیگیر که می شویم، مسوولان اجرایی مستقر درهتل چندین نوبت تماس می گیرند. اما گویا برای استراحت رفته اند و تلاشمان بی نتیجه می ماند. به امید اینکه در بازگشت از این سفر پربار توفیق دیدار این بانو و دیگر جانبازان عزیز کاروان حج نصیبمان شود.

والسلام

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi