شناسه خبر : 79554
یکشنبه 30 آذر 1399 , 12:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار شد:

به جانبازان شیمیایی و رزمندگان رسیدگی فوری شود

ایثارگران ما ماخوذ به حیا هستند و واقعاً بسیاری از مسائل و مشکلات خود را به خاطر همین روحیه‌ی ایثارگری نمی‌توانند مطرح...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه ویژه به وضعیت جانبازان شیمیایی و رزمندگان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، شهریار حیدری، نماینده‌ی مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی مجلس، ایثارگران را نماد از خودگذشتگی و فداکاری ملت ایران در مقابل توطئه های استکبار جهانی عنوان کرد و با انتقاد از روند کند خدمات‌رسانی به جامعه‌ی ایثارگران اظهار داشت:

ایثارگران نقش اصلی و کلیدی در تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند؛ لذا انتظار ایثارگران از دولت، توجه بیشتر به امور معیشتی، رفاهی، بهداشتی، درمانی و اقتصادی است.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگری که شامل لایه‌های مختلف است، شامل جانبازان عزیز نیز می باشد که متأسفانه این عزیزان با مسائل و مشکلات ناشی از جانبازی دست و پنجه نرم می‌کنند و کمترین توجه به این قشر تاکنون از سوی دولتمردان شده است.

حیدری ادامه داد: برخی از جانبازان عزیز ما هنوز بعد از سال‌ها به دنبال اثبات جانبازی خود هستند و هنوز هم تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار نگرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان طیف دیگری از جامعه‌ی بزرگ ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد:

بخش بزرگی از ایثارگران ما را رزمندگان تشکیل می‌دهند؛ اگرچه به مرور تحت پوشش برخی نهادها قرار گرفته‌اند، اما این کار باید سرعت بیشتری بگیرد؛ چراکه در دنیا نیز هر کشوری مورد تهدید قرار گرفته، پس از دفاع، رزمندگان خود را مورد احترام و تکریم قرار داده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: واقعاً ایثارگران ما در کشور، نمادی از ایثار و شهامت و ازخودگذشتگی بوده‌اند و با دست خالی در مقابل دنیای کفر و استکبار قرار گرفتند و با تمام وجود از آب و خاک و کشورشان دفاع کردند. امروز زمان آن فرا رسیده است که توجه لازم را به این عزیزان داشته باشیم.

نماینده‌ی دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی سخنان خود تصریح کرد: ایثارگران ما ماخوذ به حیا هستند و واقعاً بسیاری از مسائل و مشکلات خود را به خاطر همین روحیه‌ی ایثارگری نمی‌توانند مطرح کنند؛ اما بی‌انصافی هم نباشد، کسانی که در حق این عزیزان کوتاهی بکنند، ایثار و فداکاری آنها را فراموش کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدهای دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی متذکر شد: کشور ما همواره با تهدیدهای ضدامنیتی مواجه است و ما همیشه به رزمندگان نیاز داشته و داریم؛ فلذا هر چه به این عزیزان توجه شود، باعث تشویق و ترغیب دیگر رزمندگان، مخصوصاً جوانان امروز که در حوزه‌های امنیتی کار می‌کنند خواهد شد و انگیزه‌ی بیشتری به جوانان ما خواهد داد.

حیدری در ادامه خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از فراکسیون ایثارگران مجلس از مسئولان انتظار دارم که سعی و تلاش کنند تا عزیزان رزمنده و ایثارگر به حق و حقوق خود برسند؛ چراکه معطل کردن بیش از این ایثارگران در پشت درهای اداره‌ها و بوروکراسی، ظلم به آنها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم تاکید کرد: انتظار داریم دولت به طور جدی به قشر ایثارگران توجه کند و به خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان که در قانون حق و حقوق آنها مشخص است، التفات بیشتری داشته باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کمال تاسف قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اگر چه از لحاظ جایگاه قانونی کامل است، اما در اجرای آن با مشکل مواجه هستیم.

نماینده‌ی مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به وضعیت خاص جانبازان شیمیایی تاکید کرد: جانبازان شیمیایی نماد مظلومیت ما در دوران دفاع مقدس هستند. امروز یکی از سندهای معتبر و مستند ما که در دوران دفاع مقدس از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر مورد ظلم واقع شده‌ایم، همین جانبازان عزیز شیمیایی، اعم از رزمندگان و افراد عادی هستند.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم این عزیزان هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و به این قشر باید توجه ویژه شود؛ چراکه در شرایط کنونی کرونایی، متأسفانه شاهد پرپر شدن بسیاری از آنها هستیم.

|مهرنوش یاسری

اینستاگرام
چهل سال از نقلاب می گذرد فقط شعار وحرف خوب بلد هستیم اما عمل نه پس یک حرف بزنیم وعمل کنیم که در آن دنیا شرمنده رزمندگان نشویم

...
رسیدگی لازم نیست .
حقوق رزمندگان و جانبازان ۲ برابر بشود .
تمام .
اگر راست می گویید.
...
سلام آخه همه میگویند به رزمندگان برسید مسولین مملکتی از ریس جمهور گرفته تا مسولین سپاه و بنیاد همه میگویند باید به رزمندگان و ایثارگران رسیدگی شود من هم میگویم به رزمندگان رسیدگی کنید بنظر شما خنددار نیست آقا جان ما رزمندگان هیچی نمیخواهیم شما را بخدا از ما دست بکشید
کمک کردن داد و فریاد نمخواد به همه میگویم از سپاه گرفته تا بنیاد و بسیج و همه برید دمبال کارتان شما اگر کار کن بودید تا امروز کرده بودید خودتان حقوق دارید رزمنده کیلوی چنده به آقای سلامی عرضی داشتم شما فرمانده کل سپاه هستی آیا خبر داری تمام رزمندگان بیمار دارند زجر میکشند آیا خبر داری صدای ایثارگران صدایشان بجای نمیرسد آیا خبر داری این مسولین ایثارگران سپاه شما هیچ کاری نکردن
آیا خبر داری رزمندگان زمان جنگت همه در به در و بیمار شده و فریاد رسی ندارند جناب سلامی اینها خیانت کار هستن اینها جز خیانت هیچکاری نکردن خدا فقط سایه رهبر را از سر ما کوتا نکنه واسلام
جانبازان ما ماخوذ به حیا نیستند.
میترسند حقوق اندکشان را قطع کنند،یا انگ سیاسی و ضد انقلابی بخورند.فریاد رسی را نمی بینند که فریاد کنند،روزنامه آزاد،تریبون آزاد ویا صدا و سیما آزادی داریم که درد های جامعه را بیان کند که ما جانبازان هم بتوانیم مشکلاتمان را بیان کنیم.
درود خدا بر قانون گزاران ایران اسلامی. که به فکر رزمندگان سرباز سپاه و ارتش هستند.که فاقد مدارک بالینی میباشند. و جانبازی انها از سپاه و ارتش تایید شده‌ . بنیاد شهید هنوز انها را پذیرش نکرده است‌. این یاران امام و رهبری هستند بخصوص نمایندگان محترم که زحمت میکشند تا حق تمام رزمندگان بسیج و سرباز که حق به حق دار برسد.اثار مخرب و جراحت جنگ رزمندگان عزیز با این مشکل مواجه میباشند. انتظار از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دارند در حقشان پیگیری و رسیدگی شود انشالله
لطفا یک طرح 2 فوریتی بدهیدجهت اجرا کردن مصوبه به دولت همه شما نماینده گان محترم دفاع مبکنید ولی کو اجرای مصوبات
سلام و درود بر همه نمایندگانی که حامی ایثارگران هستند
نماینده محترم چرا شفاف حمایت نمی کنید از رزمندگان تا موقعی که بین رزمندگان وایثارگران تفاوت قائل شوند وتاروزی که رزمندگی جز ایثارگری لحاظ نشود و عدالت برای آنها اجرا نشود ظلم در حق رزمنده ادامه دارد رزمنده ۶ماه به بالا بیمه تکمیلی ندارد به تناسب جبهه درصد ندارد تخفیف مالیات ندارد از حق بازنشستگی معاون نیست تخیف شهریه به خود و فرزندانش تعلق نمی گیرد حق منطقه جنگی نمی گیردرزمنده شیمیایی و موج گرفته است ولی درصد ندارد آقای نماینده اگر وفادار به نظام و انقلاب وطرفدار رزمندگان هستی به کمک سایر نمایندگان انقلابی و ایثارگر مجلس بند بند این قوانین را مصوب و پیگیری نمایید
ما سربازان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران از بزرگواران دولت انتظار پدرانه و عین زمان جنگ برادرانه و دلسوزانه داریم به فکر ما باشند. جراحت جنگ در بدن ما میباشد . و در واحدهای رزمی سپاه وارتش طبق قانون ماده ها ۸۷ ثابت شد عین در خواست برادر نماینده مجلس بصورت ویژه درخواست دادیم در حق ما فوری اقدام شود.. مثل زمان جنگ برادر شما هستیم. در حق ما سرپیچی نشود‌ ‌.عزیزان بنیادشهید پذیرش کنند ودرد ما درمان شود. اگر مدارک بالینی نداریم در حق ما اقدام شود. چونکه قانون در گدشته حق را به ما داده است. سلامتی شما را از خدای بزرگ خواستارم
با سلام مسول عزیز پاسدار بازنشسته ای که در ایام بسیجی مجروح شده و کلی حقوق از ساتا اخذ می کند چه لزومی دارد از ماده ۳۸ بهره مند شود
عمل مهم
همش شده استسفاریه په کو عمل
سلام .اول میخواستم ازاین کانال خوب تقدیروتشکرکنم وهرچنداین دولت به فکرایثارگران نیست والعان حدودا۳۰ ساله دارندحرف میزنند.وهمش حروف وحرف برادران این همان عزیزانی بودنندکه ازجان ومال ایران عزیزجانانه دفاکردنندوالعانش هم دفاع میکنندواکثراین عزیزان به بالای ۵۰ سال رسیدنندواکثریت مریض ان دوران چنگ شیمیایی وهزارکفت وزهرمارشده انند.اینهاهمان عزیزانی بودنندکه دشمن ازخرمشهرعبورکرده بودبیرون انداختنندبله عزیزان شمارابه خدای که میپرستیدقسم میدم به این عزیزان رزمنده وایثارگرکمک بشودچون حالااکثراین عزیزان مریض هستنندویاان زمان شیمیایی شدنندوخبرنداشتنندوحالااکثرخودراگذاشته وشمارابه ان کسی که پرستش میکنیدقسم میدم نگذاریداین عزیزان شرمنده زن وبچهاشون بشند..ودباره ازکانال خوبی که صدای ماقشرظعیف رابه مسئولان میرسونندتشکرخالسانه دارم ممنتونم ..رزمنده سرپاتخصیر..وسلام .
بیان دومشکل ازجانبازان شیمیایی بابنیادشهید برای پیگیری لازم
1-بنیادشهیدمرکز وبه تبع آن اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادعلی رغم تاییدشیمیایی جانبازتوسط کمیسیونهای بدوی وعالی سپاه مستقر دربیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)تهران ازتایید شیمیایی تعدادزیادی ازجانبازان که ازسایر مجروحیتها دارای درصد هستندبه این دلیل واهی که آنان این ضایعات را قابل انتساب به شیمیایی بودن تشخیص نداده اند (علی رغم گستردگی کمی وکیفی ضایعات شیمیایی) شایدهم مالی و........سرباز میزنند.
مگر معیار تشخیص ضایعات شیمیایی با غیر شیمیایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)با متخصصین کمیسیون پزشکی بنیاد فرق میکند؟
که دراین رابطه نیازمند اقدام لازم بصورت یکنواخت وحفظ وحدت رویه بمنظور جلوگیری ازنارضایتی جانبازان باهدف گسترش فرهنگ ایثاروشهادت هستیم.
این درصورتی است که این موضوع برای جانبازان فاقد درصد براساس تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم بنیاد موظف شده بلافاصله 5درصدجانبازی اعطا نمایدکه درادامه با شرکت درکمیسیونهای پزشکی قابل افزایش است. بنظرم راه حل این موضوع نیازمندیک استفساریه درمجلس برای تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم درخصوص تعلق گرفتن 5درصد جانبازی ازبابت شیمیایی بودن برای جانبازان دارای درصد ازمجروحیتهای قبلی مطابق جانبازان فاقد درصد وابلاغ آن به بنیادشهید مرتفع شود.
2-باعنایت به صراحت قانون دربندالف ماده87برنامه ششم درخصوص رزمندگان فاقد مدارک بالینی درصورت تایید یگان اعزام کننده بنیاد موظف است بلافاصله 5درصد جانبازی اعطا نماید که این قانون را نیز درموارد متعدد بنیادشهید باعدم تحویل گرفتن پرونده ها ازسوی مدیریت ایثارگران سپاه اجرا نمی کند
لطفا در راستای رفع تبعیض از جامعه ایثارگری ،معافیت مالیاتی را به رزمندگان ۶ ماه و بالاتر هم تعمیم دهید
بسمه تعا لی
ریاست محترم بنیاد شهید وامور ایثارگران جناب آقای اوحدی تاریخ / / 1399
باسلام احتراما" به استحضار میرساند اینجانب فردین مرادی فرزند همتعلی ساکن شهرستان اسد آباد همدان که دارای 20درصد جانبازی می باشم که این 20درصد بابت مجروحیت ترکش وموج انفجار می باشد در سال 83 گواهی مجروحیت جدید شیمیایی از یگا ن خدمتی ( سپاه ) آوردم وکمیسون ماده 103 بنیاد شهید آنرا تائید نمود ودر کمیسو ن پزشکی بنیاد در سال 84و90شرکت کردم ولی کمیسون بنیاد درصدی بابت شیمیایی منظور نکرده در سال 95 با راهنمایی پزشک مشاوره بنیاد شهید شهرستان طبق ماده 87 رزمندگان فاقدین مدارک بالینی پیگیر شدم وکلیه مراحل 9 گانه ماده 87 اجرا کردم ورای کمیسون بدوی سپاه +رای کمیسون عالی پزشکی بقیه الله +ماده 134 سپاه گرفتم که کپی پیوست نامه می باشد ودر سال 97 در کمیسون پزشکی بنیاد شهید شرکت کردم که متاسفانه کمیسون پزشکی مجدا" بابت مجروحیت شیمیایی درصدی منظور نکرده. مگر معیار تشخیص ضایعات شیمیایی با غیر شیمیایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)با متخصصین کمیسیون پزشکی بنیاد فرق میکند این درصورتی است که این موضوع برای جانبازان فاقد درصد براساس تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم بنیاد موظف شده بلافاصله 5درصدجانبازی اعطا نمایدکه درادامه با شرکت درکمیسیونهای پزشکی قابل افزایش است باعنایت به صراحت قانون دربندالف ماده87برنامه ششم درخصوص رزمندگان فاقد مدارک بالینی درصورت تایید یگان اعزام کننده بنیاد موظف است بلافاصله 5درصد جانبازی اعطا نماید بنده الان دچار گرفتگی صدا وبیماری بی او شدم که این بیماری بعلت جراحات ناشی از شیمیایی می باشد که باعث انسداد لوله های هوایی ریه شده طبق نظر پزشک فوق تخصص جناب آقای دکتر ساسان توانا که ازریه بنده تیکه برداری کرده است و پزشک مورد تائید مرکز بقیه الله است وریه هایم 24 ساعته عفونی باید تخلیه نمایم ویکسره سرفه های شدید می زنم و اسکرآن 24/10 می باشد مدارک پزشکی در پرونده موجود است ازآن ریاست محترم تقاضای رسیدگی فوق را دارم
سلام خسته نباسید لطفا پبشنهادی در خصوص اعمال مدرک تحصیلی ایثارگران بازنشسته ارائه نمایید
با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی سلامتی رهبر عزیز مان خامنه ای و پیروزی رزمندگان اسلام و به امید نابودی کفر جهانی جمعه 28 خرداد 1400 پای صندوق های رای سر نوشت خود را انتخاب خواهیم کرد. اینجانب اشرف عظیما جانباز 20% شیمیایی دوران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس می باشم مسولین کشور ما جانبازان جنگ را در یابند. درد جسم و جان از یک طرف نداری مالی از طرف دیگر در این زمان بحران اقتصادی سخت شذه است بنده از شدت درد جسمانی شب ها خواب ندارم فقط با قرص های خواب آور خواب غیر طبیعی شب را به صبح میرسانم. زنده باد کشورم ایران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi