شناسه خبر : 84862
دوشنبه 01 شهريور 1400 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر امیرعلی مصدق، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد

مصدق اگر چه از ده سالگی سرودن را آغاز کرد، اما شروع کار ادبی و هنری‏‌اش بعد از انقلاب اسلامی بود که در سال ۱۳۵۹ به جمع شاعران حوزه هنری پیوست...

فاش نیوز -  امیرعلی مصدق، شاعر آئینی و دفاع مقدس کشورمان روز شنبه بر اثر ایست قلبی درگذشت و این دار فانی را وداع گفت.

 بر پایه گزارش خبرگزاری ها، امیرعلی مصدق، شاعر آئینی و دفاع مقدس کشورمان که از بیماری قلبی رنج می برد و حدود یک سال پیش عمل جراحی قلب باز بر روی او انجام گرفته بود، روز شنبه (۳۰ مردادماه) بر اثر ایست قلبی درگذشت.

 این شاعر آذربایجانی در فروردین‌ماه ١٣٣٥ در تهران متولد شد. او در هفت سالگی به همراه پدر و مادرش که آذری الاصل بودند، به تبریز رفت؛ اما هشت سال بعد به تهران بازگشت. تحصیلات ابتدایی و بخشی از دبیرستان را در تبریز و بخشی از دوره‌ی دبیرستان را در تهران گذرانید. پس از انقلاب مدیر کاروان حج شد و به همین علت به خواندن دروس مدیریت در دانشگاه پرداخت و توانست از دانشگاه آزاد کارشناسی خود را در رشته مدیریت اخذ کند.

 مصدق اگر چه از ده سالگی سرودن را آغاز کرد، اما شروع کار ادبی و هنری‏‌اش بعد از انقلاب اسلامی بود که در سال ۱۳۵۹ به جمع شاعران حوزه هنری پیوست. او کارشناس و عضو شورای شعر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سپس کارشناس و عضو شورای شعر و موسیقی صداوسیما شد. مهرداد اوستا طی نامه‏‌ای از مصدق خواسته بود تا کلیه آثارش زیر نظر او منتشر شود.  آن مرحوم چند سالی نیز به عنوان کارشناسی شعر، در سرویس ادب و هنر روزنامه کیهان حضور داشت.

امیرعلی مصدق درگذشت

 گفتنی است امیرعلی مصدق نهایتاً روز شنبه بر اثر بیماری مزمن قلبی، در 65 سالگی با سکته قلبی چشم از جهان فرو بست و دیروز یک‌شنبه، پیکر آن مرحوم با هماهنگی‌های دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی تشییع، و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا سلام‌الله علیها به خاک سپرده شد.

 از آثار چاپ شده امیرعلی مصدق می‌توان به «گزیده ادبیات معاصر شماره ٨٥»، «با اجازه عشق»، «تصحیح دیوان سلمان ساوجی» و ... اشاره کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi