شناسه خبر : 85767
چهارشنبه 14 مهر 1400 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«رزمایش‌ها؛ نمایشی کوچک از میراث ماندگار دفاع مقدس

هم نسلان من و فرزندان جوان این آب و خاک بدانند که این رزمایش‌های بزرگ که لرزه بر اندام بزرگترین ارتش‌های جهان می‌اندازند، تنها گوشه‌ای از رزم رزمندگان این کشور بودند که نگذاشتند ذره‌ای از این خاک به دست اهریمن بیفتد.

 

«رزمایش‌های بزرگ»؛ نمایشی کوچک از میراث ماندگار دفاع مقدس هوشنگ نوبخت؛ جنگ را فقط مردان جنگ می فهمند. جنگ را زمانی می شود حس کرد که تنها صدای ترقه ای، آسایش محله ای را از شما بگیرد. جنگ، میدان سختی ها، پاتک ها، دلاوری ها و بی خوابی هاست.

جنگ اما با همه سختی ها و مشقات و خسارت هایی که دارد اگر برای دفاع از دین و میهن و ناموس باشد، لذتی دارد به وسعت شهادت و عزتی دارد به معنای جانبازی و حرمتی دارد به اندازه بیکران ایثار و ما این همه را در سال های دوران دفاع مقدس تجربه کردیم.

خیلی ها به واسطه اقتضای سن‌شان نتوانستند هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه و لمس کنند و تنها در فیلم ها و یا کتاب ها از آن دوران حماسه و نبرد دیده یا خوانده اند. من نیز از آن دست فرزندان ایران زمین ام که دوران جنگ را دیده ام، صدای آژیرها را فراموش نکرده ام، اعزام به جبهه را همچنان در یاد دارم ولی آن را لمس نکردم یعنی صدای زوزه خمپاره را و بوی بد باروت را و یا غرش تفنگ ها در نیمه شب های عملیات را هرگز از نزدیک ندیدم.

تصور این که در جنگ باشی و تا چه حد خودت را در معرض تیر و توپ دشمن قرار دهی یا چه میزان بتوانی دور همه آرزوهایت خط بکشی که دیگر هموطنانت به آرزوهای شان برسند، موضوع انشا نیست که هر چه بخواهم در آن بنویسم. میدانی است به وسعت مردانگی و دلدادگی که فقط جنس مرد میدان می طلبد.

سال گذشته بود که در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) همراه با دیگر خبرنگاران خوزستانی عازم منطقه شدیم. رزم شبانه به دستور فرمانده آغاز شد و زمین و زمان به نور آتش گلوله ها به هم دوخته شد. صدا به صدا نمی رسید و دوربین ها هم مبهوت ثبت و ضبط شلیک ها و یورش ها و آتش هایی که دشمن فرضی را به خاک و خون می کشیدند، شدند و من برای دقایقی یاد هشت سال جنگ واقعی افتادم.

آری، هم نسلان من و فرزندان جوان این آب و خاک بدانند که این رزمایش های بزرگ ایران که لرزه بر اندام بزرگترین ارتش های جهان می اندازند، تنها گوشه ای از رزم رزمندگان این کشور بودند که نگذاشتند ذره ای از این خاک به دست اهریمن بیافتد. رزمایش هایی که به پشتوانه عظیم دوران دفاع مقدس، هرگاه شیطنتی از هر سوی و هر نقطه از جهان خطاب به این ملت بزرگ و آب و خاک عزیز صورت می گیرد، چنان لرزه بر اندام های دشمنان پوشالی و هالیودی کشور می اندازد که حتی تصور دست‌درازی به ایران، این ابرقدرت معنوی و نظامی منطقه هم به ذهنشان خطور نمی کند.

رزمایش هایی بزرگ که در مقابل عظمت جنگ تحمیلی ما تنها یک نمایش کوچک از اقتدار سال ها نبرد مردان این سرزمین اند. این رزمایش ها که آخرین آن چندی پیش در شمال غرب کشور باعث عقب راندن و غلط کردن عده ای همسایه اغفال شده را فراهم آورده تنها زایش کوچکی از سال ها تجربه گرانبهای دوران دفاع مقدسی است که کشور عزیزمان را تا قرن ها بیمه کرده است.

امیدوارم بستری فراهم شود که نسل جوان و دانش آموز ما این رزمایش های مقتدرانه را از نزدیک ببینند و عظمت اقتدار نظامی کشورمان که میراث حماسه های دوران دفاع مقدس است را تجربه کنند و به داشتن چنین جنگ پر از گنجی که مکتب ساز اقتدار و آسایش نسل های متمادی یک ملت بزرگ شد افتخار کنند.

باشد که بستری فراهم آید تا نسل نوجوان و جوان ما در مناطق عملیاتی جنوب و در سفرهای معنوی راهیان نور لباس رزم بپوشند و بیش از پیش به عظمت جهاد و ایثار رزمندگان و کهنه سربازان مملکت شان در طول سال ها مبارزه با ده ها ارتش مقتدر جهان پی ببرند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi