شناسه خبر : 87471
دوشنبه 29 آذر 1400 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان تجلیل شدند

سردار «مالکی» با اشاره به دومین مراسم تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: با همکاری تمامی سازمان‌های لشکری و کشوری، این مراسم در استان کردستان به‌نحو مطلوبی برگزار شد و در مجموع بیش از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

 

از سنندج، تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، موضوع مهمی است که هم در منویات امامین انقلاب مورد تأکید قرار دارد و هم این‌که نتایج مثبتی را در جامعه در ابعاد مختلف «مادی» و «معنوی» به‌همراه دارد، بنابراین آئین تجلیل و تکریم سراسری یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور، سال گذشته همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برگزارشد و امسال نیز دومین دوره این مراسم، به‌صورت سراسری با سخنرانی ریاست محترم جمهوربصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در همین راستا، در استان کردستان نیز این مراسم‌ها به‌صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و پیشکسوتان دفاع مقدس این استان با حضور مسئولان استانی مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند؛ بنابراین خبرنگار دفاع‌پرس در گفت‌وگو با سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، به بررسی چگونگی برگزاری این مراسم‌ها در این استان و اهمیت تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته است.

سردار مالکی در این گفت‌وگو، با اشاره به دومین مراسم تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس، می‌گوید: «امسال با توجه به تجربیات به‌دست آمده از سال گذشته، با همکاری تمامی سازمان‌های لشکری و کشوری، این مراسم در استان کردستان به‌نحو مطلوبی برگزار شد و در مجموع بیش از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند».

تأکید امامین انقلاب بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس/ ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان تجلیل شدند

آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ماحصل گفت‌وگو با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان است.

دفاع‌پرس: تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس چه نتایجی را هم در بُعد مادی و هم در بُعد معنوی می‌تواند به‌همراه داشته باشد؟

همچنان که مطلع هستید بزرگان و اندیشمندان بزرگ ایرانی و اسلامی در قالب روایت‌ها، احادیث و توصیه‌های گهربار خود، تکریم و احترام به بزرگ‌تر‌ها را به همه ما سفارش کرده‌اند و رشد و ترقی یک جامعه را در حفظ همین سرمایه‌ها دانسته‌اند. به استناد همین مطالبی که عرض کردم، می‌توان گفت یکی از کار‌های که هم منفعت دنیوی و هم منافع اخروی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، در قالب همین تکریم‌ها و تجلیل‌هاست.

وقتی مراسم تکریم، سرکشی و یا تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می‌شود، ابتدا از تجربیاتی که این عزیزان در قالب نقل خاطرات بیان می‌کنند، می‌تواند به‌عنوان یک کسب تجربه در ابعاد مختلف زندگی مادی و معنوی ما تأثیرگذار باشد که این بُعد «منفعت دنیوی» آن است و در بُعد «منفعت اخروی» نیز وقتی از یک بزرگ‌تر و پیشکسوت تکریم و تجلیل می‌شود، به‌واسطه همین امر، یک دل‌خوشی و امیدواری در دل آن پیشکسوت عزیز تجلی پیدا می‌کند و او احساس می‌کند که هنوز کسانی هستند که به یادش بوده و قدرشناس زحمات وی هستند. همین دلخوشی او می‌شود ذخیره حسنه برای من مسئول و چه حسنه‌ای بهتر از این می‌تواند باشد.

دفاع‌پرس: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سال ۱۴۰۰، در موضوع تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس چه اقدامات و برنامه‌هایی را اجرا کرده است و یا در دست اقدام دارد؟

اولین مراسم تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس، سال گذشته با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) برگزار شد که بسیار برنامه پربار و معنوی بود و امسال نیز به حول قوه الهی، دومین دوره این مراسم نیز امسال با تجلیل سراسری از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

بر همین اساس، امسال با توجه به تجربیات به‌دست آمده از سال گذشته، با همکاری تمامی سازمان‌های لشکری و کشوری، این مراسم به‌نحو مطلوبی در استان کردستان برگزار شد و در مجموع بیش از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

تأکید امامین انقلاب بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس/ ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان تجلیل شدند

دفاع‌پرس: برگزاری چنین مراسم‌هایی، چه بازخوردی را در جامعه خواهد داشت؟

بدون‌شک برگزاری این‌گونه مراسم‌ها، از جنبه‌های مختلفی در جامعه بازخورد و تاثیر مثبتی به‌جای خواهد گذاشت؛ اول این‌که موجب می‌شود تا آن پیشکسوت عزیز بداند که هنوز فراموش نشده و دوم این‌که وقتی یک نیروی جوان وقتی این‌گونه مراسم‌ها را می‌بیند، امیدوارتر به آینده شده و با نیروی محرکه بیشتری کار کند؛ چراکه مطمئن است در زمان بازنشستگی بدون پشتوانه رها نخواهد ماند.

و اما، سومین ثمره و مهم‌ترین ثمره‌ای که برگزاری این‌گونه مراسم‌ها دارد، این است که وقتی یک پیشکسوت دفاع مقدس که بزرگ یک خانواده هم هست، مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرد، همین امر باعث می‌شود تا هم جایگاه این پیشکسوت عزیز در میان خانواده رفیع‌تر شود و هم این‌که یک نیروی انگیزشی امیدوارانه در ذهن و درون اعضای جوان‌تر خانواده وی، در راستای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به جامعه به‌وجود آید.

دفاع‌پرس: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس در منویات امامین انقلاب تا چه میزان اهمیت دارد؟

همچنان که امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بار‌ها در سخنان خود به تکریم پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اشاره کردند و تاکید مؤکد بر این موضوع داشته‌اند، واجب است که ما نیز به‌عنوان مسئول، بیش از پیش به این عزیزان توجه کنیم؛ چراکه این عزیزان پیشکسوت به واقع کلمه طلایه‌داران عزت، شرف، خودباوری و جانفشانی هستند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi