شناسه خبر : 89125
شنبه 21 اسفند 1400 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت گرامیداشت روز شهید

همایش هیئت شهدا با تقدیر از همسران شهدا آغاز به کار کرد

به مناسبت بزرگداشت روز شهید، اولین همایش هیئت شهدا با حضور تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پیش از ظهر روز جمعه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد و در آن از خانواده شهدای حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

فاش نیوز - به مناسبت بزرگداشت روز شهید، اولین همایش «هیئت شهدا» با حضور نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران، قایم مقام بنیادشهید و تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، روز جمعه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت بزرگداشت روز شهید، اولین همایش هیئت شهدا با حضور تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پیش از ظهر روز جمعه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد و در آن از خانواده شهدای حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران، ثقفی، قایم مقام بنیادشهید، و تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در آمفی تآتر مجموعه فرهنگی ورزشی بقیه الله دهکده ولیعصر(عج) برگزار گردید.

حجت السلام شکری در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: حضرت امام، این رهبر فرزانه و دوراندیش در 20 اسفندماه 1358 فرمان تشکیل بنیاد شهید را برای رسیدگی به شهدای انقلاب اسلامی و شهدای سیاسی صادر کردند.
حجت الاسلام شکری در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به ارزش شهدا گفت: این افراد در نگاه این رهبر فرزانه به قدری بزرگ، مهم و قابل احترام هستند که باید یک موسسه باشد تا منزلت شهید و شهادت و خانواده شهید را بدانند و آنان را مورد اکرام قرار دهند و مکمل آن بزرگ نگه داشتن کرامت شهید و شهادت و جانباز و آزاده است؛ و دیدیم که از هر شهید و جانبازی که بر خاک افتاد هزاران لاله دمید. این شهدا بزرگ شده در مکتب اسلام هستند و در پیشگاه قرآن نیز زنده و جاویدند.

وی سپس خاطرنشان کرد: شهدا الگو هستند و یکی از توقعاتی که از خانواده شهدا می رود همان توقعی است که از شهید انتظار می رود. اما شهدا نسبت به جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان، شیمیایی، ضایعه نخاعی و قطع عضو خیلی راحت و بدون سختی هایی که جانبازان متحمل می شوند یکسره وارد بهشت شدند. این جانبازان سختی های فروانی را متحمل می شوند و روزگار می گذرانند و هر روز در مقام شهید و شهادت قرار می گیرند که فقط اجر و پاداش آنها را خدا می داند و بزرگی کار آنها را خدا درک می کند.

ثقفی، قایم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران نیز در مراسم تجلیل از شهدا گفت: یکی از بزرگترین ماموریت بنیادشهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که به ترویج مکتب امام حسین(ع) برمی گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از گذشت بیش از چهل و دو سال از تأسیس بنیادشهید، امروز با همه توفیقاتی که حاصل شده و همه خدماتی که انجام شده که مقام معظم رهبری از آن به "عظمت" یاد می کنند، اما واقعیت آن است که ما عقب ماندگی های بسیاری هم داریم که قطعا باید با روش های متفاوتی نسبت به آنچه که تا به امروز طی شده، دنبال شود و آن همان مطلبی است که بارها و بارها تحت عنوان "تحول" از آن نام می بریم.
وی سپس گفت: جانبازان شهدای زنده هستند که ما وظیفه تکریم آنها را داریم. به شهدا و خانواده هایشان می بالیم و به راه شهدا مباهات می کنیم.

گفتنی است این مراسم با حضور 200 نفر از خانواده ایثارگران و با برگزاری مسابقات دارت خانوادگی و رشته های تفریحی همانند فوتبال روی میز، پینگ پنگ، بیلیارد، هاکی روی میز و تنیس روی میز برگزار گردید.

گزارش تفصیلی این مراسم متعاقباً منتشر می‌شود

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi