شناسه خبر : 90089
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال از خانواده‌ شهید «حسین نوروزی» در یاسوج

خانواده شهید «حسین نوروزی» با استقبال گرم مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر یاسوج شدند.
 
 خانواده شهید «حسین نوروزی» روز یکشنبه 18 اردیبهشت با استقبال گرم مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر یاسوج شدند.
حسین نوروزی در سال ۱۳۴۹ در «ابوزیدآباد» از توابع شهرستان «آران و بیدگل» استان اصفهان به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی «فاو» به فیض شهادت نائل آمد. این شهید والامقام یکی از سه شهید گمنامی است که در ۲۵ تیر ۱۳۹۴ در شهر «لیکک» مرکز شهرستان بهمئی به خاک سپرده شدند. هویت این شهید والامقام پس از ۳۴ سال از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.
حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در آیین استقبال از خانواده این شهید والامقام، اظهار داشت: خوشحال هستیم که خانواده شهید حسین نوروزی فرزند خود را پیدا کردند. 
وی با اشاره به اینکه شهدا با خون خود راه را به ما نشان دادند، افزود: شهید کسی است که خداوند توجه ویژه‌ای به او دارد و ما باید باید راه شهدا را ادامه دهیم و رهروان خوبی برای آنها باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهدا بعد از شهادتشان هم یک انقلاب روحی و معنوی در ما ایجاد کردند، گفت: مردم ما برای این شهید والامقام هم پدر، هم مادر و هم برادر هستند.
رضا پارسیان‌نژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مراسم استقبال از مادر و خانواده شهید تازه شناسایی شده که با استقبال مردم شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: میزبانی مردم لیکک از شهید حسین نوروزی افتخاری برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است و مردم استان در زمان تشییع این شهید والامقام عهد بستند که همچون خانواده‌اش باشند.
وی افزود: آرامگاه این شهید والامقام پس از شهادت نیز مروج فرهنگ ایثار و شهادت بوده تا به ما بیاموزد اگر یک انسان الهی بیندیشید و در مسیر حق گام نهد همه وجودش مقدس است و می‌تواند هدایتگر و مدافع حق و اسلام باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از سالهای چشم انتظاری خانواده شهید حسین نوروزی از شهرستان آران و بیدگل شناسایی شد که جمعی از بستگان و خانواده این شهید به شهرستان بهمئی عزیمت کرده‌اند و با استقبال باشکوه مردم این شهرستان مواجه شدند.
وی یادآور شد: این جمعیت پرشور و انقلابی به صحنه آمدند تا تجدید عهدی با شهدا ببندند. فرهنگ ایثار و شهادت از مظاهر قدرت نرم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و این فرهنگ در جای جای ایران اسلامی ساری و جاری است و مردمی شد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi