شناسه خبر : 90590
سه شنبه 17 خرداد 1401 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفرنماینده ولی فقیه دربنیاد به سمنان

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به سمنان بر ضرورت تبیین خدمات دولت و تشریح دستاوردهای نظام و برکات جان‌فشانی ایثارگران تأکید کرد.
 
تبیین خدمات دولت و تشریح دستاوردهای نظام ضروری است/ پایه خدمتگزاری در بنیاد اخلاص و حسن معاشرت با ایثارگران است

 حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گزارشی از وضعیت ایثارگران ارائه داد و گفت: امروز دشمنان و استکبار جهانی با برخورداری از وسیع‌ترین امکانات رسانه‌ای به دنبال ناکارآمد نشان دادن دین، تخریب پایه‌های انقلاب، تضعیف جمهوری اسلامی به‌خصوص مخدوش کردن شخصیت امام راحل (ره) هستند لذا این ایام بهترین فرصت برای تبیین عظمت روحی و فضائل امام راحل است.
حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز طی سخنانی گفت: موضوع جهاد تبیین، امروز وظیفه هر فرد انقلابی و مکتبی است چرا که نسل جوان، تشنه معارف دینی و مشتاق دانستن در مورد حقایق دفاع مقدس است.
وی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های عظیم جمهوری اسلامی، ارتقای سطح رفاه و زندگی عامه مردم، رشد علمی و دانشگاهی و ... تصریح کرد: امروز با تغییر رویکرد مدیریتی بنیاد، اهتمام به امور فرهنگی، تقویت زمینه‌های اعتقادی ایثارگران، همدلی، تکریم حداکثری ایثارگران و حل و فصل مشکلات آنان باید در صدر برنامه‌های کاری مسئولان بنیاد باشد.
حسین شکرویان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اولویت‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی حوزه ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: در سال جاری از 1200 فعالیت کلی که برای استان در برنامه عملیاتی دیده شده 700 برنامه فرهنگی بوده که این امر نشان‌دهنده اولویت کاری مدیران دلسوز بنیاد در سطح کلان است.
 
تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی راهکار خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونان استان سمنان گفت: تبیین برکات دفاع مقدس و تشریح ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین راهکارهای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین شکری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد فرصت دیدار با خادمان شهدا و ایثارگران این خطه از میهن اسلامی با استناد به آیات سوره اعراف گفت: مهم‌ترین ویژگی مؤمنان واقعی «کهف الحصین» بودن آنان است و این صفت ذاتی بدین معناست که همگان در پناه آنان احساس امنیت و سلامت و آرامش دارند.
وی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به گذر با شتاب عمر و ضرورت استفاده از فرصت برای نیکوکاری به بندگان خداوند افزود: خدمت عاشقانه و خالصانه توأم با تکریم ایثارگران، یکی از با ارزش‌ترین انواع جهاد در راستای انتشار صلح و دوستی، وحدت و انسجام در میان بندگان خداوند است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد تصریح کرد: در این برهه حساس که دشمنان دین و ملت می‌کوشند تا اعتقادات مذهبی و فرهنگ اصیل اسلامی و انسانی ما را مخدوش کنند مهمترین راهکار مبارزه با این توطئه این است که تمام عزم و همت خویش را بر تبیین حقایق و معارف دین، روشنگری دستاوردهای ارزشی نظام جمهوری اسلامی، برکات خون‌های مطهر شهیدان و ثمرات دفاع مقدس متمرکز سازیم تا به یاری شهدا، نقشه‌های شوم بدخواهان نظام خنثی شده و پرچم اخلاق و انسانیت و آزادگی در سراسر گیتی همچنان در اهتزاز باقی بماند.
 
پایه و اساس خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران تقوا و پارسایی است
نماینده ولی فقیه در بنیاد در دیدار با نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پایه و اساس خدمتگزاری در بنیاد بر تقوای الهی و پارسایی و اخلاص بنا نهاده شده زیرا خدمت گیرندگان بنیاد، بهترین افراد این امت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شکری به کرامات ویژه کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: راز و رمز پیروزی رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی توسل به اولیاء حق، تزکیه نفس و ایمان راسخ به الطاف الهی بود در حالی که دشمن بعثی به مراتب از تجهیزات رزمی و نظامی بیشتری برخوردار بود.
وی اضافه کرد: امروز تبیین خدمات دولت، تشریح دستاوردهای ارزشی نظام و برکات جانفشانی شهدا و ایثارگران یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است چرا که دشمن از هر لحظه غفلت ما سوءاستفاده کرده و آنچه خود می‌خواهد در اذهان جوانان القاء می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در بخش پایانی کلام خود به تحولات بنیاد، تغییر برخی فرایندهای خدمت رسانی و ایجاد شرایط و نیازهای جدید در میان ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: پایه و اساس خدمتگزاری در بنیاد بر تقوا، اخلاص و حسن معاشرت با ایثارگران بنا نهاده شده و ما خادمان بنیاد، ایثارگران ارجمند را ولی نعمتان خود دانسته و با افتخار در پیشگاه رفیع آنان سر تعظیم فرود خواهیم آورد.
آیت اله شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن اظهار خرسندی از فرصت دیدار پیش آمده طی سخنانی با استناد به حدیثی قدسی گفت: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید قدر فرصت‌ها را دانسته و با بردباری، متانت، عشق و اخلاص در پی کسب رضایت خاندان شهدا و ایثارگران باشند.
 
مشارکت در جهاد تبیین ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین شکری در دیدار با جمعی از ایثارگران استان سمنان ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری گفت: امروز شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که بدخواهان نظام با تمام توان پا به میدان گذاشته تا دین را ناکارآمد و دولت و نظام را ناتوان از برآورده کردن نیازهای معیشتی مردم جلوه دهند لذا در این مقطع حساس باید با تبعیت محض از مقام عظمای ولایت، هر یک از مسئولان و مدیران در جهاد تبیین شرکت کرده و با بازگو نمودن دستاوردها، موفقیت‌های نظام و برکات جمهوری اسلامی خصوصاً در زمینه پیشرفت‌های علمی، پزشکی، نظامی، هسته‌ای، امنیتی و ... در پی بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان همت کنند.
در این نشست صمیمی ایثارگران به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخته و مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به سمنان با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام، با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انقلاب به دست با کفایت ایثارگران به وحدت نظر می‌رسد
 حجت الاسلام والمسلمین شکری در نشستی با تشکل‌های ایثارگری استان سمنان ضمن اظهار خرسندی از ایجاد زمینه دیدار چهره به چهره با ایثارگران، گفت: بسیاری از مشکلات مطرح شده و انتظارات برحق جامعه ایثارگری ناشی از خلأهای قانونی و عدم تخصیص بودجه مربوط به قوانین مصوب مجلس است که در مرحله اجرا بنیاد را با مشکل مواجه ساخته و موجب ایجاد نارضایتی در سطح جامعه می‌شود.
وی افزود: با وجود تلاش‌های فراوانی که از سوی مدیران دلسوز بنیاد برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد همچنان کاستی‌ها و آسیب‌هایی در برخی سطوح ملاحظه می‌شود با این حال، این انقلاب که با خون پاک هزاران شهید به ثمر رسیده باید به دست با کفایت شما ایثارگران به همدلی و وحدت نظر برسد.
گفتنی است، نمایندگان هر یک از تشکل‌های ایثارگری به طرح نقطه نظرات، مسائل، مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی خود پرداخته و پیشنهاداتی از جمله برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی برای جانبازان، ضرورت برپایی دوره‌های آموزش تحکیم مبانی خانواده، ارتقای جایگاه ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، توجه به امر ازدواج فرزندان ایثارگران، برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زیستی همسران شهدا با توجه به تنهایی، کهولت سن، مشکلات درمانی و بیماری آنان، رفع ابهامات موجود در حقوق و مستمری ایثارگران با توجه به ایجاد چندگانگی در احکام کارگزینی آنان و ... را مطرح کردند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi